Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 174, 175, 176 ... 192, 193, 194   >>
66 besök senaste veckan (1138952 totalt)
nicke.t
Motala
Här sen Maj 2007
Inlägg: 60



Antagligen första inlägget jag skriver i tråden. Håller mig mest i det tysta på forumet.
Men nu var jag tvungen att skriva, lite för att jag faktiskt gillar Barra-bedforden men din bil, och hela satsningen ni gör är ju helt otrolig. Jag är otroligt impad. Så jag har självklart röstat på Porschen
Vore ballt med svensk seger!

_________________
Nicklas Törnros
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11231



Jag röstade imorse, då ledde Bedforden mycket mer än vad den gör nu, så det kanske löser sig med lite tid. thumbs up

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
bmw_fredde
Vadstena
Här sen Nov 2007
Inlägg: 408



Har vart inne å röstat på din thumbs up

_________________
Fredrik Edholm
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Det går framåt! Men vi ligger fortfarande under med 200 röster!
Kom igen rejsa, rösta nu

https://www.facebook.com/HaltechEngineManagement/posts/156117427734033 . . . .

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Jag blev lite förvånad när jag fick meddelande om att rösta, jag sprider ju själv.

_________________
Anders Hansson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



Det ser ut att vara tidszonsbaserad röstning, det är lågt försprång för Bedforden nu.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12851



Skamligt. Shit vad du åker på däng i omröstningen.

Vågar du ens visa dig i Porschen nästa år, eller kommer du bygga en ny TA/WTAC-van istället?
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241



Han med Barrabedforden fuskar ju!
Bilen byggdes på en Australiensisk youtube kanal med några 100k följare.

Så komma till final när man byggt bilen i källaren själv är ju rätt bra thumbs up

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Tror det är dags att skicka ut Haltech-systemet efter det här

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Zyvecs nästa då

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Du får helt enkelt bygga en fränare bil.....


Jag vet, jag har satsat helt fel. Det visar sig gång på gång att det lönar sig att bygga för att SE snabb och ball ut, inte att för att faktiskt köra fort

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Frågan blir, vad som är viktig...............

_________________
Johan Sjölinder
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12851



fuling skrev:
Frågan blir, vad som är viktig...............


Det är ju rätt uppenbart vad som är viktigt när man bygger bilar i den här kalibern, fuling;
GustafB skrev:

...The winner of which will receive a custom trophy and ALL THE GLORY OF THE INTERWEBS! "

SÅ DET HÄR ÄR INGEN LEK! ALL THE GLORY!



All the glory på internetz och en specialtillverkad pokal. Förstår att Gustaf deppar hela julhelgen, och att det sitter ett motec sprut i bilen nästa år.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Haha Nä jag kan inte säga att jag bryr mig nämnvärt över den omröstningen

Containern är äntligen i Sverige men fortfarande inte hemma

Jobbar vidare med årets plan men har lite svårt med motivationen. Tanken är att jobba mer "lagom" från och med nu men utan högt uppsatta mål är det svårt att hitta den där riktiga motivationen
Är alldeles för mycket "allt eller inget" så det här känns tufft. Men att sälja bilen känns ju också tråkigt och någon form av abstinens skulle säkerligen komma.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Majs
Göteborg
Här sen Jun 2007
Inlägg: 21



Sälja? Skulle du klara det efter all tid och kärlek du lagt? Hade inte jag gjort iaf... Bygg vidare!

_________________
Niklas Maisaari
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



GustafB skrev:
Har en punkt på listan som heter "se över ALLA skruvar" Jag tror också att det kan bli mer vikt än man först tror att gå över alla skruvar, korta onödig längd, byt till lättare där det är möjligt osv. Något kilo borde man ju få fram


Tidsödande process också, det är som sagt ett par skruvar på en bil Just sånna här smånördigheter är sånt som kan ge mig ny motivation när jag tycker det känns utdraget och tråkigt (min motivations motståndare är främst tid, dröjer ofta länge mellan mek omgångarna och då är man tom på lust när man skruvat nonstop i någon vecka. Sen går det ett tag och man hittar någon nörd grej att djupdyka i, motivationen kommer sakteliga tillbaka och vips hittar man två veckor att åka å skruva av sig igen )

Perra H skrev:
När vi cyklade Vättern runt var det ett evigt snack om kolfibercyklar och kortade sadelstolpar m.m.
Den enklaste vikten att spara bland motionärer är ju han som sitter på cykeln.

5 kg på förare med utrustning är väl alltid möjligt att hitta.
Frågan är om Alx ställer på det.


De där är en klurig grej... jag har själv "nördat" ner mig i den "fällan". Jag har två cyklar för tillfället, en som väger 15kg och en som väger 10kg. Jag har samma sitt geometri, motsvarande däck och utväxlingar. Men den 5kg tyngre cykeln känns som att släpa fram en pansarvagn i myrmark för hand i jämförelse med den andra! Då väger jag 90kg själv så på totalen är det små små marginaler viktmässigt, ändå skiljer det ca 5min i tid på en sträcka av 12km som är de jag har till jobbet :/ Sen kan man fråga sig om skillnaden mellan 8 och 9kg är lika markant, och om de 20-30 000 extra det kostar att köpa en 1kg lättare cykel är värt pengarna

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Har nått vissa intressanta avtal och beställningar på gång så det ser ut att bli fortsatt utveckling av bilen

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Von_Zipper
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 37



GustafB skrev:
Har nått vissa intressanta avtal och beställningar på gång så det ser ut att bli fortsatt utveckling av bilen


Glada nyheter! thumbs up Det hade ju varit trivsamt att se er fortsätta rekordslakten på Mantorp i sommar

_________________
Mvh,
Johan Allert
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 856



Har du funderat något mer på motor alternativ?

Har du sett den finska 4a liters 4 cylindriga motorn, Thor tror jag den kallas.

Med vänlig hälsning, Per

_________________
Per Axblom
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Hemma från Australien! Det tog sin lilla tid


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 174, 175, 176 ... 192, 193, 194   >>
66 besök senaste veckan (1138952 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande