Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 192, 193, 194 >> 40 besök senaste veckan (1138975 totalt) |
Set väldigt stadigt ut helt klart!
Hur gör du med grenrör och turbo? Anpassar till nya Blocket? Den sista versionen du gjorde tycker jag såg riktigt bra ut. Ös på _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Det blir nytt grenrör och turbo. Nu bygger vi brandvägg och motorfästen. Blir lite mer dragrace-stuk med fästen fram- och baktill istället för sidan av motorn. Hoppas nya växellådan dyker upp inom 1-2 veckor också så att vi kan börja montera den också. Torrsumpssystem är i designfasen hos en välkänd svensk leverantör Så allt går framåt men långsamt.. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Hur gör du med växellåda, blir det en sekventiell hondalåda? Traditionell kardan och diff/bakaxel från något jänk? Kanske du redan skrivit eller vill överraska med. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Det blir fortsatt transaxel för bästa viktfördelningen. Nya lådan i sig har bättre viktfördelning och är starkare än den gamla. Hoppas jag har den hemma inom 1-2 veckor. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Ren aluminium. Rätt likt Porsche 944/968 med en komplett gördel i alu med alla överfall. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Ok! Beroende på vilka krav du har och/eller hur förlustfokuserat du dimensionerar kan det ju vara bra att ta med i åtanke när du sätter storleken på pumpens trycksteg. _________________ Ragnar Burenius |
||||
Daily har ett fint kit. Men nu jobbar vi tillsammans med en välkänd svensk tillverkare på att ta fram ett eget kit. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Nu saknar du bara billet toppen
https://www.google.com/search?q=4+pi _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Det vettefan.. det ockuperar ofta sugstegen till att endast suga i tråget(om man inte specialtillverkar tråget)
Ibland, eller iallafall jag vill suga ur oljan ur toppen direkt, så slipper den rinna efter blockväggarna och ev piskas runt av vevaxeln pga vinddraget som finns där trots undertryck. Man kan då även köra 100% drydeck och ha mindre bekymmer med topplockspackningar. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
På en Daily setup så kan du ha 1-4 sugsteg på tråget direkt monterat sen kan du även ha en slag till toppen om du nu vill ha de. så här ser mitt tråg ut. _________________ Karel Silha |
||||
Jag föredrar ändå att suga ut allt via tråget, även turbons retur. Topp och block är dry deck vad gäller kylvattnet och det känns som det absolut primära. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Nya lådan från Albins har kommit hem efter lång väntan
Det är en Albins ST6 transaxel. Tål 1000+ Nm och är en förhållandevis nätt och smidig pjäs. Blir fortsatt mycket jobb att passa in motor + växellåda i chassit. Den skarpsynte ser att utgående axlar på den här lådan ligger längst bak och inte tvärtom som förra lådan och Porschelådorna. Det innebär mer vikt in mot centrum i bilen och mer utrymme bakåt för förbättrad aero. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Snygg låda!
Alla riktiga Porschelådor är byggda så! Det är bara VW derivaten där växellådan hänger bakom diffen. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Riktigt flådig låda, finns det några specifikationer på vad den tål? Hur är service intervallen?
Ja den riktiga transaxellådan från porsche ser ju ut så _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 192, 193, 194 >> 40 besök senaste veckan (1138975 totalt) |