Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 192, 193, 194 >> 30 besök idag (1139144 totalt) |
Hittade i Tyskland.
https://shop.salzgitter-mannesmann-s Sverige närmaste jag hitta 25x3 i e355+n (350 bars hydraylrör) https://www.amabhydraul.se/749852503 _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
poppo@kbtsafety.se eller ME racing kanske har.
_________________ Robert Arthursson 070-5663530 |
||||||
Hej, Såg detta om CrMO lite sent. Vi köper alltid från Arigo Teknik ute i Upplands Bro. Bara ringa och åka ut och hämta. De kapar också till de längder man vill ha. http://www.arigoteknik.se/svenska.ht Med vänlig hälsning,/ MK _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||||
Det är riktigt bra alternativ men vill bygga med metriska dimensioner. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Nu har vi lasrat in nya transaxeln, en Albins ST6, och byggt de första två monteringsarmarna.
Det blev en ny tvärbalk där bak som kominberar att hålla ihop hjulupphängningarna samt montering av lådan i bakkant. Sparade ett par kilo jämfört med gamla lösningen bara på den biten Allt byggt i tunnväggigt 25crmo4. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Haha, vi försöker göra saker ordentligt när vi kan. Men det är väl därför vi lagt dagar, inte timmar, på att sätta lådan på plats _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Men det har ni igen sen när det ska köras! _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Men med era erfarenheter med gamla kardanaxeln så vet ni ju att det kan gå åt dagar i andra änden också om det är något lösning som inte fungerar helt hundra. Så att lägga några dagar på att få det riktigt bra kan ju vara värt det! _________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing |
||||||
Svänghjulet som vi designat för att fungera med Honda-motorn, Tilton-kopplingen och Tiltons lilla 5.5" sprängkåpa och bakmonterad startkrans. Tillverkat av Dynotech.
Designat för minsta möjliga vikt med minsta möjliga roterade massa. Vikten är låg, men det är framförallt den låga roterande massan som gör lösningen tämligen unik. Startkransen har tex bara 99 tänder. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Ett hekto lättare än min lösning, men då är det en enkel lamell och för en hel del mindre moment (men standard kransdiameter)
Men du har ju inte bara låg vikt utan även mindre diameter på vikten så rörelse momentet/energin blir lägre (plus mer frigång mot marken/aero). Det blir nog bra det här också (som så mycket annat) |
||||||
Kvadratiskt till och med, samma vikt på halva diametern ger 1/4 av tröghetsmomentet, så helt rätt att koncentrera sig på diametern om man vill ha ner trögheten. Destutom en anledning att göra så fina bitar . _________________ Markus Ålind |
||||||
Från centrum på vevaxel till underkant på sprängkåpan är det bara 114 mm så vi har kunnat placera motorn lågt och fint
Tyvärr innebär det dock att vi måste bygga om frambalk, styrning och uprights också. Men det är bra, då kan vi optimera på fler ställen _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 192, 193, 194 >> 30 besök idag (1139144 totalt) |