Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 192, 193, 194   >>
30 besök idag (1139144 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124




_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



4130 är väll typ cromemolly, lite annan kvalitet än 355, funkar väll med "bättre" rör iofs??

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Robert1
Sthlm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 65



poppo@kbtsafety.se eller ME racing kanske har.

_________________
Robert Arthursson 070-5663530
Citera
klabbe.p
Skåne
Här sen Apr 2006
Inlägg: 148



Kolla metallgrossisten.se dom fixar det mesta. Ligger iof i Skåne men dom kan säkert fixa med frakt. Går ju att kapa ner misstänker du inte ska ha en hel 6m.

_________________
MvH
Klas-Göran Winqvist
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Det blir 25crmo4 från KBT och går ner i gods till 1,5mm

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798



PFR skrev:
GustafB skrev:
Tips på var man kan köpa sömlöst 25x2 rör i 355 kvalitet? Kan köpa en 6-meterspipa om det behövs.


Arigo Teknik AB
Kalldragna, normaliserade rör av krommolybden stål 4130. Amerikansk standard SAE 4130 cond "N", specifikation MIL-T-6736-B. Hel längd: 17-24 fot (5-7 m) ...


Hej,
Såg detta om CrMO lite sent. Vi köper alltid från Arigo Teknik ute i Upplands Bro. Bara ringa och åka ut och hämta. De kapar också till de längder man vill ha.

http://www.arigoteknik.se/svenska.htm

Med vänlig hälsning,/ MK

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Michael Karpers skrev:
PFR skrev:
GustafB skrev:
Tips på var man kan köpa sömlöst 25x2 rör i 355 kvalitet? Kan köpa en 6-meterspipa om det behövs.


Arigo Teknik AB
Kalldragna, normaliserade rör av krommolybden stål 4130. Amerikansk standard SAE 4130 cond "N", specifikation MIL-T-6736-B. Hel längd: 17-24 fot (5-7 m) ...


Hej,
Såg detta om CrMO lite sent. Vi köper alltid från Arigo Teknik ute i Upplands Bro. Bara ringa och åka ut och hämta. De kapar också till de längder man vill ha.

http://www.arigoteknik.se/svenska.htm

Med vänlig hälsning,/ MK


Det är riktigt bra alternativ men vill bygga med metriska dimensioner.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Nu har vi lasrat in nya transaxeln, en Albins ST6, och byggt de första två monteringsarmarna.
Det blev en ny tvärbalk där bak som kominberar att hålla ihop hjulupphängningarna samt montering av lådan i bakkant. Sparade ett par kilo jämfört med gamla lösningen bara på den biten
Allt byggt i tunnväggigt 25crmo4.




_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Grymt snyggt! thumbs up

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
3dprintade hållare och satte laser i både låda och sprängkåpa fram för att säkerställa linjering.


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676





Otroligt proffsigt, en helt ny nivå som jag inte visste existerade!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
964RS skrev:


Otroligt proffsigt, en helt ny nivå som jag inte visste existerade!


Haha, vi försöker göra saker ordentligt när vi kan. Men det är väl därför vi lagt dagar, inte timmar, på att sätta lådan på plats

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688



GustafB skrev:
964RS skrev:


Otroligt proffsigt, en helt ny nivå som jag inte visste existerade!


Haha, vi försöker göra saker ordentligt när vi kan. Men det är väl därför vi lagt dagar, inte timmar, på att sätta lådan på plats


Men det har ni igen sen när det ska köras! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Ricke W
Linköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 243



GustafB skrev:
964RS skrev:


Otroligt proffsigt, en helt ny nivå som jag inte visste existerade!


Haha, vi försöker göra saker ordentligt när vi kan. Men det är väl därför vi lagt dagar, inte timmar, på att sätta lådan på plats


Men med era erfarenheter med gamla kardanaxeln så vet ni ju att det kan gå åt dagar i andra änden också om det är något lösning som inte fungerar helt hundra. Så att lägga några dagar på att få det riktigt bra kan ju vara värt det!

_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Svänghjulet som vi designat för att fungera med Honda-motorn, Tilton-kopplingen och Tiltons lilla 5.5" sprängkåpa och bakmonterad startkrans. Tillverkat av Dynotech.

Designat för minsta möjliga vikt med minsta möjliga roterade massa. Vikten är låg, men det är framförallt den låga roterande massan som gör lösningen tämligen unik. Startkransen har tex bara 99 tänder.






_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



Den var inte stor!!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495



Ett hekto lättare än min lösning, men då är det en enkel lamell och för en hel del mindre moment (men standard kransdiameter)
Men du har ju inte bara låg vikt utan även mindre diameter på vikten så rörelse momentet/energin blir lägre (plus mer frigång mot marken/aero).

Det blir nog bra det här också (som så mycket annat) thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1693



Niklas Falk skrev:
Ett hekto lättare än min lösning, men då är det en enkel lamell och för en hel del mindre moment (men standard kransdiameter)
Men du har ju inte bara låg vikt utan även mindre diameter på vikten så rörelse momentet/energin blir lägre (plus mer frigång mot marken/aero).

Det blir nog bra det här också (som så mycket annat) thumbs up


Kvadratiskt till och med, samma vikt på halva diametern ger 1/4 av tröghetsmomentet, så helt rätt att koncentrera sig på diametern om man vill ha ner trögheten.

Destutom en anledning att göra så fina bitar .

_________________
Markus Ålind
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Från centrum på vevaxel till underkant på sprängkåpan är det bara 114 mm så vi har kunnat placera motorn lågt och fint

Tyvärr innebär det dock att vi måste bygga om frambalk, styrning och uprights också. Men det är bra, då kan vi optimera på fler ställen

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
SÖKES! Rektangulärt rör i dimensionen 80x60 med 2 mm godstjocklek.
Behöver bara 1 meter

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Finns ens den dimensionen? Jag har 80x40x2 hemma, dock i Uppsala.

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 192, 193, 194   >>
30 besök idag (1139144 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande