Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 192, 193, 194   >>
40 besök senaste veckan (1138975 totalt)
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802



Gustaf och Edvin är ju 2st, därav "Vi" antar jag..

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114



GustafB skrev:
Christian Hedblom skrev:
Hur mkt vägde bilen raceready innan ni plockade ner den nu?


Drygt 1140 utan soppa eller förare.


Tunga dom där gamla volkswagen bilarna

Hur har du tänkt att fästa taket i buren? Genomgående infästningar eller epoxilima fästen på insidan?
Ligger själv och funderar på det på nätterna...

_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
GustafB skrev:
Vet inte hur mycket vikt vi kommer...


Jag brukar inte kommentera så mycket i den här tråden, men jag måste bara skriva av mig hur jäkla coolt jag tycker detta projektet är. Även om du skriver vi i vissa inlägg, så har jag förstått det som att du (i princip) är ensamt lok i det mesta som görs. Helt sjukt extrem prestation att producera en bil i den här kalibern, sortera ut den (utan att knäckas) och dessutom vara så kompetent förare att köra riktigt jävla snabbt.
Allt detta på relativt få år (jämfört med många andra projekt *host host* ), dessutom utan att gå in i väggen och tröttna av alla motgångar. Utan att veta hur resten av ditt liv ser ut, så gissar jag ändå att du ungefär har lika lite tid över som oss andra för bilhobbyn...

Som sagt, verkligen imponerande projekt. Läser här ofta, men kommenterar alldeles för sällan. Antar att det blir så när trådskaparen har koll på sitt projekt - då finns det sällan något att anmärka på och "tummen upp" poster blir enformigt...


Fanns rejsagalan så hade jag nominerat dig till årets rejsaist!


Tack!

Det är inte lätt att få ihop. Har uppoffrat det mesta vad gäller socialt umgänge under många år nu. Har inga barn så det gäller att få det här gjort nu för sen vad man aldrig vad som händer
Försöker ha mentaliteten att när jag inte har lust att åka till garaget så åker jag i alla fall dit en timme. Och när jag är igång och har jobbat några timmar och börjar bli trött, då jobbar jag lite till.. Varje timme räknas och i slutändan kan det vara skillnaden.

Edvin har hjälpt till med bygget och alla racehelger sen våren 2015. Men för det allra mesta så är det ensamma långa kvällar. Vet inte hur länge till orken finns men än så länge har jag ett par mål kvar att bocka av

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
smid skrev:
GustafB skrev:
Christian Hedblom skrev:
Hur mkt vägde bilen raceready innan ni plockade ner den nu?


Drygt 1140 utan soppa eller förare.


Tunga dom där gamla volkswagen bilarna

Hur har du tänkt att fästa taket i buren? Genomgående infästningar eller epoxilima fästen på insidan?
Ligger själv och funderar på det på nätterna...


Aeroprylar, seq-prylar, breda fälgar osv väger

Har inte riktigt bestämt infästning. Blir kanske några tabbar från taket ner mot buren eller svetsade tabbar från buren upp mot taket och sedan genomgående infästning med nitar eller kullriga skuvar.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114






Hade tänkt nått sånt här själv. Tänker att man minskar hållfastheten i kolfibern av att borra hål i den

_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
smid skrev:



Hade tänkt nått sånt här själv. Tänker att man minskar hållfastheten i kolfibern av att borra hål i den


Snygg lösning. Tänker du på hållfastheten vid eventuell olycka eller rent allmänt att den ska hålla formen?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Kollade på infästningen igen. Den där lösningen kräver att taket har något stumt att vila emot eftersom man spänner ner det med skruven. Har man inte det skulle man kunna svetsa en tabb upp från buren och sedan ha en skruv limmad på insidan av taket istället för en gänga och låta taket vila på tabben (med mutter på andra sidan).

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
På söndag blir 2018 års planer officiellt

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



Hade man satt en mutter på anda sidan om hylsan till buren så är det väl inte helt uppenbart att taket behöver vila mot något annat?
Då ställer man höjden med skruven och därefter låser man den med kontramuttern. Kan behövas en mutter mot taket också iof.
Man kan ha en sådan hylsa mitt på bågen/taket också om man vill försäkra sig om att det inte blir för stora ytor utan stöd.

Annars ska man inte underskatta EPDM-list. Finns i olika tjocklekar och blir ganska stumt när det blir lite större yta. Tillräckligt rörligt för att forma sig efter taket och inte bygga in spänningar.

Men jag tror att tillräckligt skruvar med sådan bricka hade löst fixeringen. thumbs up
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Hade man satt en mutter på anda sidan om hylsan till buren så är det väl inte helt uppenbart att taket behöver vila mot något annat?
Då ställer man höjden med skruven och därefter låser man den med kontramuttern. Kan behövas en mutter mot taket också iof.
Man kan ha en sådan hylsa mitt på bågen/taket också om man vill försäkra sig om att det inte blir för stora ytor utan stöd.

Annars ska man inte underskatta EPDM-list. Finns i olika tjocklekar och blir ganska stumt när det blir lite större yta. Tillräckligt rörligt för att forma sig efter taket och inte bygga in spänningar.

Men jag tror att tillräckligt skruvar med sådan bricka hade löst fixeringen. thumbs up


Jag tänkte på kontramutter också och ställbara höjden är ju som du säger faktiskt riktigt bra thumbs up
Bra idé med listen. List i rätt höjd på lite olika ställen på buren för att få taket mer stumt plus skruvar så har man en bra montering.

Så limmar man dit och drar en bit remsa över såna här gängor:
http://www.easycomposites.co.uk/#!/tools-equipment-and-supplies/bighea . . . .

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114



Precis så som jag tänkte med kontramutter.

Hade precis beställt dom fästerna du länkade till

_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



De e söndag nu, sjukt nyfiken

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Rolig pod, fick mig o bli påmind att man inte är ensam om ras, motgångar och motivationsdippar thumbs up

2018 tror jag blir ett xtra kul år att följa Team NASA thumbs up

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Ripper skrev:
Rolig pod, fick mig o bli påmind att man inte är ensam om ras, motgångar och motivationsdippar thumbs up

2018 tror jag blir ett xtra kul år att följa Team NASA thumbs up


+1

Hög igenkänningsfaktor med En dag på racerbanan Kinnekulle sent 90-tal, resor till Gotland Ring mm.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



4 timmar pod avklarat, kul nyhet måste jag säga, kommer bli sjukt fränt thumbs up

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Kul att ni orkat lyssna på podden och att den inte var alltför långtråkig! Har inte lyssnat på hela själv ännu

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Och för de som missat så ska vi tävla i World Time Attack Challenge i Australien oktober 2018!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ZTFr9061PWA


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
J00r
Skellefteå
Här sen Nov 2017
Inlägg: 5



Kanon trevlig pod, rock on!

_________________
Jonas Almqvist
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Vi sitter just och planerar nästa års grabbresa, detta fick oss att överväga WTAC.

Vi tar med oss svenska flaggan över och hejar fram er live på plats!

Om jag förstått reglerna rätt i WTAC så blir det att gå tillbaka till R-däck då WTAC/pro AM kör på enhetsdäck Yokohama A050 som förses genom serien, hur funkar det? Jag menar ni kommer ju vilja testa ut bilen ordentligt innan.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
J00r skrev:
Kanon trevlig pod, rock on!


thumbs up

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 192, 193, 194   >>
40 besök senaste veckan (1138975 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande