Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 192, 193, 194 >> 64 besök senaste veckan (1139024 totalt) |
|
||||||
Tunga dom där gamla volkswagen bilarna Hur har du tänkt att fästa taket i buren? Genomgående infästningar eller epoxilima fästen på insidan? Ligger själv och funderar på det på nätterna... _________________ Jimi Smid @smid_racing |
||||||
Tack! Det är inte lätt att få ihop. Har uppoffrat det mesta vad gäller socialt umgänge under många år nu. Har inga barn så det gäller att få det här gjort nu för sen vad man aldrig vad som händer Försöker ha mentaliteten att när jag inte har lust att åka till garaget så åker jag i alla fall dit en timme. Och när jag är igång och har jobbat några timmar och börjar bli trött, då jobbar jag lite till.. Varje timme räknas och i slutändan kan det vara skillnaden. Edvin har hjälpt till med bygget och alla racehelger sen våren 2015. Men för det allra mesta så är det ensamma långa kvällar. Vet inte hur länge till orken finns men än så länge har jag ett par mål kvar att bocka av _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Aeroprylar, seq-prylar, breda fälgar osv väger Har inte riktigt bestämt infästning. Blir kanske några tabbar från taket ner mot buren eller svetsade tabbar från buren upp mot taket och sedan genomgående infästning med nitar eller kullriga skuvar. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Snygg lösning. Tänker du på hållfastheten vid eventuell olycka eller rent allmänt att den ska hålla formen? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Kollade på infästningen igen. Den där lösningen kräver att taket har något stumt att vila emot eftersom man spänner ner det med skruven. Har man inte det skulle man kunna svetsa en tabb upp från buren och sedan ha en skruv limmad på insidan av taket istället för en gänga och låta taket vila på tabben (med mutter på andra sidan).
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Hade man satt en mutter på anda sidan om hylsan till buren så är det väl inte helt uppenbart att taket behöver vila mot något annat?
Då ställer man höjden med skruven och därefter låser man den med kontramuttern. Kan behövas en mutter mot taket också iof. Man kan ha en sådan hylsa mitt på bågen/taket också om man vill försäkra sig om att det inte blir för stora ytor utan stöd. Annars ska man inte underskatta EPDM-list. Finns i olika tjocklekar och blir ganska stumt när det blir lite större yta. Tillräckligt rörligt för att forma sig efter taket och inte bygga in spänningar. Men jag tror att tillräckligt skruvar med sådan bricka hade löst fixeringen. |
||||||
Jag tänkte på kontramutter också och ställbara höjden är ju som du säger faktiskt riktigt bra Bra idé med listen. List i rätt höjd på lite olika ställen på buren för att få taket mer stumt plus skruvar så har man en bra montering. Så limmar man dit och drar en bit remsa över såna här gängor: http://www.easycomposites.co.uk/#!/t _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Rolig pod, fick mig o bli påmind att man inte är ensam om ras, motgångar och motivationsdippar
2018 tror jag blir ett xtra kul år att följa Team NASA |
||||||
+1 Hög igenkänningsfaktor med En dag på racerbanan Kinnekulle sent 90-tal, resor till Gotland Ring mm. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Och för de som missat så ska vi tävla i World Time Attack Challenge i Australien oktober 2018!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=ZTFr _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Vi sitter just och planerar nästa års grabbresa, detta fick oss att överväga WTAC.
Vi tar med oss svenska flaggan över och hejar fram er live på plats! Om jag förstått reglerna rätt i WTAC så blir det att gå tillbaka till R-däck då WTAC/pro AM kör på enhetsdäck Yokohama A050 som förses genom serien, hur funkar det? Jag menar ni kommer ju vilja testa ut bilen ordentligt innan. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 192, 193, 194 >> 64 besök senaste veckan (1139024 totalt) |