Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 148, 149, 150 ... 192, 193, 194   >>
65 besök senaste veckan (1139025 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12858



Det här projektet och satsningen är helt overkligt cool och jag ser verkligen fram emot att följa det i sommar!

Men en sak jag inte förstår är att du vågar föra in så mycket nya förändringar inför en säsong. Det är ju kanske inte så farligt om man ska iväg 25 mil och tävla, och har möjlighet att traila hem bilen och bygga om lite några veckor under säsongen. Men jag misstänker att bilen kommer skeppas från tävling till tävling i sommar och att det kommer bli betydligt mer utmanande logistikkedja att åtgärda eventuella fel som dyker upp?

Hatten av för satsningen, men i mina ögon har risken för brutna race ökat marknat?


subarumicke skrev:
Imponerad av att du bygger en grymt snabb bil i ett garage i size med en friggebod thumbs up

Det där är fasen ingen friggebod. Han har oceaner av plats!
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Det här projektet och satsningen är helt overkligt cool och jag ser verkligen fram emot att följa det i sommar!

Men en sak jag inte förstår är att du vågar föra in så mycket nya förändringar inför en säsong. Det är ju kanske inte så farligt om man ska iväg 25 mil och tävla, och har möjlighet att traila hem bilen och bygga om lite några veckor under säsongen. Men jag misstänker att bilen kommer skeppas från tävling till tävling i sommar och att det kommer bli betydligt mer utmanande logistikkedja att åtgärda eventuella fel som dyker upp?

Hatten av för satsningen, men i mina ögon har risken för brutna race ökat marknat?


subarumicke skrev:
Imponerad av att du bygger en grymt snabb bil i ett garage i size med en friggebod thumbs up

Det där är fasen ingen friggebod. Han har oceaner av plats!


Du har en riktigt bra poäng i det du säger. Det är risker med alla nya förändringar och nya saker som måste testas, justeras in och eventuellt förbättras/designas om.
Men eftersom jag jagar absolut lägsta varvtider kände jag att jag behövde gå all in. Men jag kanske inte varit tydlig med att det inte kommer tävlas full säsong här i Sverige i år.
Det blir full fokus på tester och shakedowns fram tills dess att båten åker någon gång på sensommaren. Förhoppningsvis passar TAnus tävlingar ihop med lämpliga testtillfällen för bilen men annars får det bli andra testdagar. Kommer inte stressa ihop något för att hinna till ett specifikt race.

Geometri fram+bak och karosseri fram (ej aero) är i princip orört. I övrigt är det i princip en ny bil.

Haha ja de som har platsbrist som skäl till att inte bygga bil är helt enkelt inte motiverade nog

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Citat:
Haha ja de som har platsbrist som skäl till att inte bygga bil är helt enkelt inte motiverade nog



Jäkligt sant. Vet dem som lyckats bygga bil utan att ens ha en lokal att bygga i
Farsan tex slog ihop två källarförråd i lägenhetshuset där allt byggdes på kvällarna när pensionärer sov, så dem inte kunde gnälla.

Värst var när en färdigmonterad Pontiac v8 Skulle uppför trappen. Sedan monterad allt ihop till nyrenoverad bil på hyrparkering utanför

Som jag brukar säga till folk på jobbet osv som inte fattar, dem undrar hur man kan och vet så mycket, har råd, och tid osv att bygga bil. Det är liksom inte en hobby, det är en livsstil där allt kretsar kring problemlösning i projektform

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



knotan skrev:
det är en livsstil där allt kretsar kring problemlösning i projektform


Där sa du ett par kloka ord! Den livsstilen är det också långt många fler som har, utan att tänka på det Vår utlopp artar sig i bilbyggande, andras kanske i historia, bodybuilding, måleri eller vad som helst

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
mr.b
Jakobstad / Finland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 346



Cassius skrev:
knotan skrev:
det är en livsstil där allt kretsar kring problemlösning i projektform


Där sa du ett par kloka ord! Den livsstilen är det också långt många fler som har, utan att tänka på det Vår utlopp artar sig i bilbyggande, andras kanske i historia, bodybuilding, måleri eller vad som helst


thumbs up thumbs up thumbs up

Och ibland när man har en ide som man själv inte har möjlighet att tillämpa så slänger man ut den i hopp om att någon annan nappar på och testar i praktiken!!

_________________
Mats Blomström
<>-<>-<>-<>-<>
BMW 320d touring -13
Porsche 944 -86
BMW 320iA Touring -95
Buell xb9r -03
Chimo Cobra ~82
Marin san rafael ~98
Fötter -70
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12858



GustafB skrev:
Det blir full fokus på tester och shakedowns fram tills dess att båten åker någon gång på sensommaren. Förhoppningsvis passar TAnus tävlingar ihop med lämpliga testtillfällen för bilen men annars får det bli andra testdagar. Kommer inte stressa ihop något för att hinna till ett specifikt race.

Jag inser att jag är dåligt påläst också. Fick intrycket av att du skkulle köra en massa race utomlands och skeppa bilen fram och tillbaka, men om det "bara" (bara... ) är Australien och dessutom på sensommaren så har du god tid för shakedown.

Kör hårt!
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Har varit dålig på att uppdatera här

OBP Motorsport är med som sponsor 2018 och vi ska köra deras senaste V3 pedalställ helt billetfrästa och enormt styva och starka. Så mycket fina detaljer på dessa! Tillsammans med Alcon motorsport cylindrar och diverse andra prylar från OBP



_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Nästa sponsor att presentera för 2018 är Turbosmart! De går in och stöttar med deras fina produkter och vi kommer köra mycket av deras godsaker



_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Söker släpvagn (biltrailer) att hyra i Stockholm över Påsk. Vem har?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003
Inlägg: 241



GustafB skrev:
Söker släpvagn (biltrailer) att hyra i Stockholm över Påsk. Vem har?

Jag har 😀

_________________
Joakim Svenhard
Kör Porsche 924 TURBO
Citera
Kim Peek
Sthlm/Boden
Här sen Dec 2007
Inlägg: 12



Grym läsning! 👍

_________________
Christer Karlsson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
[/img]

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802




_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare






_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

GustafB skrev:



Wow, om man slår upp ordet stabilt så lär man få se den här bilden thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12858



Magnus Thomé skrev:
Wow, om man slår upp ordet stabilt så lär man få se den här bilden thumbs up

Se även; Dr. Alban

Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Vad säger rejsa-expertisen om dimensioner på nya bärarmar i chromoly?
Dubbla a-armar med ett sjuhelsikes grepp i kurvorna

28x1,5 undre armar och 25x1,5 övre armar. Vågar man köra på det? Borde med sin 700 sträckgräns vara snarlikt mer normalt stål med 3 mm gods eller tänker jag fel?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Rent renerält skull jag säga behöver man crommoly i bärarman är de för klena.
Vad som styr är elasisitets modulen och den är i prinsip lika för allt stål.
Vid ökad sträckgränsen ger att man kan typ böja något mer och det fortfarande
åter går till sin utsprungliga form efter kraften tagits bort.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Jag hade inte vågat det.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



fuling skrev:
Rent renerält skull jag säga behöver man crommoly i bärarman är de för klena.
Vad som styr är elasisitets modulen och den är i prinsip lika för allt stål.
Vid ökad sträckgränsen ger att man kan typ böja något mer och det fortfarande
åter går till sin utsprungliga form efter kraften tagits bort.


Samtidigt innebär detta att armarna kan ta upp större påfrestning utan att plastiskt deformeras.

_________________
Magnus Falk
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 148, 149, 150 ... 192, 193, 194   >>
65 besök senaste veckan (1139025 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande