Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 192, 193, 194   >>
40 besök senaste veckan (1138975 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



GustafB skrev:
... lättanvänt system!
Inget kablage ingår....
Det kan iofs vara lättare att behöva göra allt från början än att hacka i nåt 85%igt

Dvs inga illusioner på hårdvarusidan, ni behöver veta vad ni gör och förhoppningsvis finns det bra specar att jobba med. thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874



Super fedt projekt, kan se du sælger alle dine ecuer du går "old school"


Keep up the good work

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



Såg din frågor o svar video på facebook. asså klappa dig fan på axeln och ge inte upp! stort av er dra detta projektet den spets de har har nått. Djupa andetag och kör på! Tror hela bilbyggarsverige står och hejar på er

_________________
Björn hall
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Björn H skrev:
Såg din frågor o svar video på facebook. asså klappa dig fan på axeln och ge inte upp! stort av er dra detta projektet den spets de har har nått. Djupa andetag och kör på! Tror hela bilbyggarsverige står och hejar på er


Tack Björn det värmer
Att stå sena nätter dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad, för det mesta helt själv börjar verkligen slita på krafterna. Svårt att hålla motivationen uppe och det är sjukt stressigt att få ihop bilen. Det är absolut inte självklart att det här kommer gå ihop, tyvärr har det hamnat i det läget.
Jag har jättebra hjälp men med ambitiösa planer skulle jag egentligen behövt mycket mycket mer hjälp. Men men.. Får slita på och se hur långt det räcker

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Viktminskningsprojektet ser lovande ut

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114



63 kg...
Det är ju jättemycket på en bil som jag tyckte redan var hyfsat lätt.
Grymt bra att få ner det så mycket thumbs up

_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Här är alla nya, bytta eller omgjorda delar som påverkat vikten. En del delar tyngre, en del delar lättare

Nya stolen
Vindrutetorkare
stolsfäste höger
Generator
Lithiumbatteri
Rattlås
Nya pedalstället
Motorhuv Elit Projects
Svetsa igen balansaxelhus
Kamaxlar
EFR turbon
Bakruta
Borttaget airjacks hål
Bakskärmar
Tak och kaross
Bakdel
Motorfästen
Baksäte
Dörrinnersida passagerare
Nytt fäste generator och pump
PWR kylare
PWR IC
Nya stolsfästen
Stolsskenor
Kolfiber innerskärmar och täckplåt
Fästarmar kaross
Avgas
Ny svänghjul o koppling
Nya hjul
Täckbox avgas inne
box oljetank
OMP wite collection 4.25
Canards
Större 2a vinge och end plates
Längre IC-rör
Nytt grenrör
Förarnät

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Skulle behöva lite av din ork i garaget känner jag

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
smid skrev:
63 kg...
Det är ju jättemycket på en bil som jag tyckte redan var hyfsat lätt.
Grymt bra att få ner det så mycket thumbs up


Samt bättre viktfördening plus några hundra kilo mer downforce och bättre dämpare osv. Borde kunna gå hyfsade tider när allt lirar

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
henrikm skrev:
Skulle behöva lite av din ork i garaget känner jag


Det är knappt så den räcker

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



GustafB skrev:
henrikm skrev:
Skulle behöva lite av din ork i garaget känner jag


Det är knappt så den räcker
Gurra du är grym..... du har det här... ser ju fram emot svenskt stål down-under....

thumbs up

säg bara till så designar jag lyktorna ordentligt

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
GustafB skrev:
henrikm skrev:
Skulle behöva lite av din ork i garaget känner jag


Det är knappt så den räcker
Gurra du är grym..... du har det här... ser ju fram emot svenskt stål down-under....

thumbs up

säg bara till så designar jag lyktorna ordentligt


Tack Fredrik

Hahaha nu kanske vi sätter extra luftintag i lyktorna så då slipper vi det problemet

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



GustafB skrev:

............Borttaget airjacks hål.....


Hur mycket väger ett hål ?


Jag bygger vår bil helt själv.

Och jag frågar mej själv, varje dag...

"Är det värt detta ?
Är det verkligen det här jag vill ? "

På sista tiden har svaret inte varit ett lika självklart
" Ja"

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
GustafB skrev:

............Borttaget airjacks hål.....


Hur mycket väger ett hål ?


Jag bygger vår bil helt själv.

Och jag frågar mej själv, varje dag...

"Är det värt detta ?
Är det verkligen det här jag vill ? "

På sista tiden har svaret inte varit ett lika självklart
" Ja"


Listan är ett utdrag från min egna sammanställning så rubrikerna är inte alltid helt tydliga för någon annan

Svaret på de frågorna har för min del varit tydligt "nej" sista månaderna. Men skiten måste ju ihop och bli körbar så det är lika bra att kämpa på

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7727



Total payoff för ett sådant här projekt är minimal jämfört med insatsen, men det är (eller ska vara kul) kul att bygga, men stressen är inge rolig.

MVH Erik Wedlund

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
96special

Här sen Okt 2004
Inlägg: 339



det här låter nog sjukt löjligt Gustaf men prova hampolja, en matsked varje morgon hjälper
att hålla lugnet och fokus..

https://www.med24.se/hampolja-ekologisk-250-ml

jag tävlar själv och vet med säkerhet hur skit man kan må av motgångar

ett annat tips är att kolla på Kjell Enhagers föredrag på youtube..
han beskriver sjukt bra hur man skall ställa inn skallen för att tävla

sorry för offtopic trams men utan motivation skiter sig allt!

lycka till !


_________________
Truls Herland
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114



Den som sa att resan är målet har aldrig byggt en racebil...
Här måste man bara fokusera på målet annars blir resan aldrig av

_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



96special skrev:
det här låter nog sjukt löjligt Gustaf men prova hampolja, en matsked varje morgon hjälper
att hålla lugnet och fokus..

https://www.med24.se/hampolja-ekologisk-250-ml



Elvanse eller Ritalin fungerar oxå bra det höjer man tempot ordentligt med

Skämt åsido. Jag är sjukt imponerad inte minst över beslutsamheten och att ha tagit klivet att satsa.

Utan även över hur du lyckats få ihop bilen tidigare. Hoppas denna satsning går ihop.

Önskar jag hade kunnat hjälpa till, skulle du komma på något du vill ha gjort från distans så är det bara att hojta iallafall

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Tack för tipsen
Jag har lagt över 700h i ren arbetstid i garaget plus ca 300h på allt runt omkring sen november så jag måste säga att jag är rätt bra på att bita ihop och gneta på

Själva byggandet är i sig ofta roligt (fortfarande) så det är nog främst stressen och måstet att kämpa nästan varenda natt som gör det hårt och urholkar motivationen.
En paus vore en dröm just nu men det svåraste är ju bakom mig så det bästa är nog att ösa på
Tyvärr är det främst på plats som jag behöver hjälp. Om någon kan ställa upp och svarva ett par grejer på kort varsel vore det dock bra

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



GustafB skrev:

Tyvärr är det främst på plats som jag behöver hjälp. Om någon kan ställa upp och svarva ett par grejer på kort varsel vore det dock bra


Min svarv är inte världens bästa men jag kan eventuellt åka förbi min gamla arbetsgivare och låna en vettigare svarv om de är något jag känner att jag klarar av. Annars en som jag brukar lämna till via firman) dvs CNC verkstad.
Har du någon ritning/skiss och förklaring vad det är till (gärna med toleranser med extra noga eller mindre noga mått, dvs om något är utöver eller under generella toleranser) så kikar jag på om jag kan lösa det nu under långhelgen

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Håll i o ös på, när de är extra tungt så kom ihåg vilket grymt jobb du gör och vilken stor inspiration du o bilen är för många där ute

Tyvärr har jag inge speciella skills att erbjuda men hade jag vatir mindre oduglig hade jag gärna hjälpt till.

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 192, 193, 194   >>
40 besök senaste veckan (1138975 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande