Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 192, 193, 194 >> 40 besök senaste veckan (1138975 totalt) |
Dvs inga illusioner på hårdvarusidan, ni behöver veta vad ni gör och förhoppningsvis finns det bra specar att jobba med. |
||||||
Super fedt projekt, kan se du sælger alle dine ecuer du går "old school"
Keep up the good work _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||||
Såg din frågor o svar video på facebook. asså klappa dig fan på axeln och ge inte upp! stort av er dra detta projektet den spets de har har nått. Djupa andetag och kör på! Tror hela bilbyggarsverige står och hejar på er
_________________ Björn hall |
||||||
Tack Björn det värmer Att stå sena nätter dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad, för det mesta helt själv börjar verkligen slita på krafterna. Svårt att hålla motivationen uppe och det är sjukt stressigt att få ihop bilen. Det är absolut inte självklart att det här kommer gå ihop, tyvärr har det hamnat i det läget. Jag har jättebra hjälp men med ambitiösa planer skulle jag egentligen behövt mycket mycket mer hjälp. Men men.. Får slita på och se hur långt det räcker _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Här är alla nya, bytta eller omgjorda delar som påverkat vikten. En del delar tyngre, en del delar lättare
Nya stolen Vindrutetorkare stolsfäste höger Generator Lithiumbatteri Rattlås Nya pedalstället Motorhuv Elit Projects Svetsa igen balansaxelhus Kamaxlar EFR turbon Bakruta Borttaget airjacks hål Bakskärmar Tak och kaross Bakdel Motorfästen Baksäte Dörrinnersida passagerare Nytt fäste generator och pump PWR kylare PWR IC Nya stolsfästen Stolsskenor Kolfiber innerskärmar och täckplåt Fästarmar kaross Avgas Ny svänghjul o koppling Nya hjul Täckbox avgas inne box oljetank OMP wite collection 4.25 Canards Större 2a vinge och end plates Längre IC-rör Nytt grenrör Förarnät _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Samt bättre viktfördening plus några hundra kilo mer downforce och bättre dämpare osv. Borde kunna gå hyfsade tider när allt lirar _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
säg bara till så designar jag lyktorna ordentligt |
||||||
Tack Fredrik Hahaha nu kanske vi sätter extra luftintag i lyktorna så då slipper vi det problemet _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Hur mycket väger ett hål ? Jag bygger vår bil helt själv. Och jag frågar mej själv, varje dag... "Är det värt detta ? Är det verkligen det här jag vill ? " På sista tiden har svaret inte varit ett lika självklart " Ja" _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Listan är ett utdrag från min egna sammanställning så rubrikerna är inte alltid helt tydliga för någon annan Svaret på de frågorna har för min del varit tydligt "nej" sista månaderna. Men skiten måste ju ihop och bli körbar så det är lika bra att kämpa på _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Total payoff för ett sådant här projekt är minimal jämfört med insatsen, men det är (eller ska vara kul) kul att bygga, men stressen är inge rolig.
MVH Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
det här låter nog sjukt löjligt Gustaf men prova hampolja, en matsked varje morgon hjälper
att hålla lugnet och fokus.. https://www.med24.se/hampolja-ekolog jag tävlar själv och vet med säkerhet hur skit man kan må av motgångar ett annat tips är att kolla på Kjell Enhagers föredrag på youtube.. han beskriver sjukt bra hur man skall ställa inn skallen för att tävla sorry för offtopic trams men utan motivation skiter sig allt! lycka till ! _________________ Truls Herland |
||||||
Elvanse eller Ritalin fungerar oxå bra det höjer man tempot ordentligt med Skämt åsido. Jag är sjukt imponerad inte minst över beslutsamheten och att ha tagit klivet att satsa. Utan även över hur du lyckats få ihop bilen tidigare. Hoppas denna satsning går ihop. Önskar jag hade kunnat hjälpa till, skulle du komma på något du vill ha gjort från distans så är det bara att hojta iallafall _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Tack för tipsen
Jag har lagt över 700h i ren arbetstid i garaget plus ca 300h på allt runt omkring sen november så jag måste säga att jag är rätt bra på att bita ihop och gneta på Själva byggandet är i sig ofta roligt (fortfarande) så det är nog främst stressen och måstet att kämpa nästan varenda natt som gör det hårt och urholkar motivationen. En paus vore en dröm just nu men det svåraste är ju bakom mig så det bästa är nog att ösa på Tyvärr är det främst på plats som jag behöver hjälp. Om någon kan ställa upp och svarva ett par grejer på kort varsel vore det dock bra _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Min svarv är inte världens bästa men jag kan eventuellt åka förbi min gamla arbetsgivare och låna en vettigare svarv om de är något jag känner att jag klarar av. Annars en som jag brukar lämna till via firman) dvs CNC verkstad. Har du någon ritning/skiss och förklaring vad det är till (gärna med toleranser med extra noga eller mindre noga mått, dvs om något är utöver eller under generella toleranser) så kikar jag på om jag kan lösa det nu under långhelgen _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Håll i o ös på, när de är extra tungt så kom ihåg vilket grymt jobb du gör och vilken stor inspiration du o bilen är för många där ute
Tyvärr har jag inge speciella skills att erbjuda men hade jag vatir mindre oduglig hade jag gärna hjälpt till. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 192, 193, 194 >> 40 besök senaste veckan (1138975 totalt) |