Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 192, 193, 194   >>
66 besök senaste veckan (1138952 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Ja det kan vara "dubbla" celler dvs en främre och en bakre så in är på nästan hela främre sen vänder det å går på nästa hela bakre på kalla sidan

Borde isåfall bli väldigt jämn temp över hela kylaren

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979



Det låter smart att dela cell paketet på detta sätt för att få större yta på ett tjockt paket:



Lär kräva ett special cell paket och inget man lär göra med ett vanligt, så om jag får problem igen vet jag vilka jag ska be göra en ny kylare till mig thumbs up



EDIT:
Hittade nu att det alltså är 1-3 cell paket på varandra så då hänger jag med hur dom gör för att dela upp kylaren:




_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Precis det är en delad dual pass kylare. Endtankarna är byggda på det sättet för att få plats med in/ut-gångar men internt är den helt delad. Dvs röret flödar inte in i båda som det kanske ser ut.

Stämmer bra ang. anslutningar osv. Det är uttag för tempgivare både in och ut. Mäter vattentemp på 3 ställen (logg-nörd..).

Vattenkylaren har större frontarea jämfört med den gamla. Tror den gamla setupen främst hade problem att få flöde igenom IC till kylaren. Nya ICn är tunnare än den gamla men har samtidigt in/ut längs med långsidorna för att se till att tryckfallet hålls nere.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Nya fälgar i år
Dags för riktiga 3 delade race grejer.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Vackert!

Specs?

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Fyfan det där såg porrigt ut

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Customgjorda 3-delade fälgar från Jongbloed Racing Wheels i USA.
12x18 runt om. ET -5 bak ger en skön yttre fälgbana på 12,5 cm
Vikt under 10 kg st och ska vara mycket starka.
Givetvis grönanodiserade centrum

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Aktuell status på kärran
https://youtu.be/2ugotUvmNJs

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12851



12x18.

Fasen respekt på den...

Fortsätt kämpa. Det kommer bli riktigt bra!
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



Va vägde kärran på startlinjen förra året?

_________________
Björn hall
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Björn H skrev:
Va vägde kärran på startlinjen förra året?


ca 1140 utan förare.
Så det var väl ca 1230 med förare och lite soppa.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
12x18.

Fasen respekt på den...

Fortsätt kämpa. Det kommer bli riktigt bra!


Ställer lite krav på geometri och servo för att bli körbart

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



GustafB skrev:



Finns dom klammorna med aluminium i ena änden och stål/rotfritt i andra.. ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Inte hur speeding, det blir svarven isåfall.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Kabelmattan för motorrummet färdig

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
TexasRx7
Borås
Här sen Jan 2014
Inlägg: 151



GustafB skrev:
Kabelmattan för motorrummet färdig


Vem har byggt härvan? Snyggt som attans

_________________
Jesper Olofsson

- Kinnekulle 1:01.66
- Mantorp 1:30.729
- Gelleråsen 1:14.827
- Knutstorp 1:07,368
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Tack! Har byggt den själv.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5579



thumbs up thumbs up
Har du krymt ihop krympslangen överallt eller?


//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
super7 skrev:
thumbs up thumbs up
Har du krymt ihop krympslangen överallt eller?


//Nisse



Har krympt kanske 90%.
Raychem DR-25 är för övrigt en riktigt slittålig krympslang. Lite synd att den bara är 2:1 vilket gör det lite meckigare att dra snyggt och man behöver en komplett uppsättning av dimensionerna. Men det finns skäl till att den används i mil-spec kablage

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Von_Zipper
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 37



Kan bara instämma med övriga, riktigt snyggt i vanlig ordnng thumbs up Verkar inte som ni lämnar en enda skruv orörd nu

Hur flyter det på inför King of Mantorp? Känns det som ni hinner testa nåt innan?

_________________
Mvh,
Johan Allert
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Turboflytten gjorde i sin tur att halva bilen fick byggas om
Men det går framåt och det känns som att det bilr bra

Jag jobbar stenhårt för att få klart bilen till King of Mantorp.
Jobbar i snitt runt 40h i veckan på bilen och den här veckan kör jag 14h per dag.
Men jag är i princip helt själv så trots arbetstiden är jag osäker på om det räcker för att få klart bilen till King. Tyvärr.. det vore hårt att missa den!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 192, 193, 194   >>
66 besök senaste veckan (1138952 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande