Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 192, 193, 194   >>
128 besök idag (1139330 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



GustafB skrev:
Himlar skrev:
Riktigt kul att få se bilen på Mantorp i helgen! Jag är också imponerad av kvaliteten på en del av kompositdelarna, framför allt splittern. Kan du tänka dig att visa bilder på produktionsprocessen för att ta fram splittern? Har ni plastat direkt mot pluggar, eller har ni gjort formar först? Hur tänker ni vad gäller delning av formar för att få bra kvalitet på leading edge etc? Att du inte vill visa geometrierna förstår jag, men det vore kul att se vad som händer "mellan dator och depå".


Kul att höra
Splitter och diffusors har frästa formar som sedan preppats och gjutits av.

Splitterns form är fräst i en underdel och en överdel. Det gjordes av en firma i Skottland. Sen preppade och gjöt Elite Projects den och byggde ihop den till en enhet. Otroligt bra jobbat av alla parter. Elite är fantastiskt duktiga på att få till det snyggt.

Men som sagt, det är myyycket jobb bakom. Vi gjorde en del tillägg i cad ritningen för att fälla in slitpuckar i titan undertill osv.

i like

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Tillbaks i grottan nu på kvällarna och småfixar inför dyno nästa helg
Om allt lirar blir det test på Mantorp veckan efter. Grymt sugen på att få lägga varv på Mantorp med årets spec

Har även bekräftat vikten nu och den är ganska exakt 60 kg lättare än 2017 trots tyngre aero

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Ja det vore väldigt kul att få se bilen på bana utan strul nu.
Lycka till..

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



Grattis till bra med mos funka kylning och olja som de skulle nu ?

_________________
Björn hall
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare


Grymt nöjd med kurvorna och siffrorna . Översta tunna linjen är vridet.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Härliga siffror, vilken otroligt fin momentkurva, nya setupen verkar lira riktigt bra. Kör du fortfarande variocam?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Den puffran har ju ingen vridmomentkurva alls....


...Den har ju en vridmoment-raka...

_________________
Magnus Falk
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732



Den där kommer att röra på sig fint! Grym kurva!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Åker ner till Mantorp ikväll för shakedown imorrn

Med nuvarande fjäder i wg så är grundladdet typ 1,2 och 697 hk i motorn. Ska hitta ett mellanting framöver så man kan åka lite lägre effekt och få bättre styrning på TPS osv.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Rapport från test igår. Hoppas engelska funkar

Yesterday we did a shakedown at Mantorp Park.
All in all it was a good first real test of the car since around 2000 hours in total spent since last season.
A valuable test where we found some minor things to optimize, as expected. The biggest "issue" of the day was that the new AMB Aero kit produced even more downforce than expected! The new front aero with the infinity wings literally pushed the car down so much that we went through a couple of titanium skid plates on each lap. Nice show for the bystanders though with sparks flying along the straights Given we were running quite a lot of downforce with the previous AMB Aero kit this has already proven to be a MASSIVE step up. This prevented us from completing full laps but we collected valuable data and can confirm that the geometry and steering that has previously been problematic now worked very well.
Acceleration wise the car is as quick now on medium boost as last year on high boost. Promising things...
Thanks Henrik and Anton for the help during the day.

Onwards and upwards!

Haltech
Simpson Europe
Turbosmart
Elite Projects
Öhlins Auto Norden
Top End Batterys
Speeding - Performance parts
obp Motorsports
Salt Slush Racing
Sweden Exhaust
Goat Fuels

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Lindrigt sagt coolt med tomtebloss på rakorna... Innebär detta att ni kommer att byta till rejält mycket styvare fjädrar?

_________________
Magnus Falk
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vad väger bilen iår ? (ca)

Jag är helt förvirrad i vikterna just nu.... och vet inte vart man ska sikta.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Flaps etc för att reglera aeroeffekten (och minska drag) kanske kan vara simplare än att fixa chassi som håller höjd samtidigt som det lirar låg-medium sväng.

Novisgissningar naturligtvis

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Dubbelpost

_________________
Magnus Falk
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Dubbelpost...

Ingen aning vad telefonen pysslar med som gör dessa dubbenlposter?

_________________
Magnus Falk
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
stilldouble skrev:
Lindrigt sagt coolt med tomtebloss på rakorna... Innebär detta att ni kommer att byta till rejält mycket styvare fjädrar?


Ja det är riktigt ballt faktiskt
I första hand handlar det om att bygga en starkare struktur i fronten där splittern fäster.
Sen får man jobba med ride height och bump stops för att hitta rätt höjd på bilen i hög fart. Att den skrapar i då och då är okej men inte att den ligger konstant och drar i.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Flaps etc för att reglera aeroeffekten (och minska drag) kanske kan vara simplare än att fixa chassi som håller höjd samtidigt som det lirar låg-medium sväng.

Novisgissningar naturligtvis


Det är nog tvärtom, att hitta ett sätt att minska downforce passivt på rätt ställen är nog omöjligt när man samtidigt vill ha max downforce vid broms och snabba kurvor.

Har redan varit med om den här problematiken med förra aero-kittet men nu har downforce gått upp rejält igen så då måste man börja om.
Det är såna här grejer jag brukar försöka framhäva när många tror att man bara kan beställa ett aerokit, mecka på det på bilen och vips ut och sätta snabba tider direkt
Mycket att finlira med att få allt att fungera ihop.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Vad väger bilen iår ? (ca)

Jag är helt förvirrad i vikterna just nu.... och vet inte vart man ska sikta.


Ca 1180 med soppa och förare.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



GustafB skrev:
ButterflyRacing skrev:
Vad väger bilen iår ? (ca)

Jag är helt förvirrad i vikterna just nu.... och vet inte vart man ska sikta.


Ca 1180 med soppa och förare.


Tack.
Det skulle betyda minst 1200 mej min kraftiga benstomme...

Då har jag 260 kg kvar i tyngre avgas, Oljeslangar , aero och karossdelar i glasfiber.

Verkar inte helt orimligt.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Behöver input på HD-kamera och skärm (typ 5-7").
Jag har som bekant ingen bakruta längre och har satt dit en backkamera istället.
Dock är bilden skräp ute på banan och totalt överexponerad osv vilket gör sikten bakåt extremt dålig.

Nu sitter den här monterad:
https://www.lightinthebox.com/sv/p/7-hd-lcd-backspegeln-monitor-bil-ba . . . .

Kan det vara IR-lamporna som gör bilden överexponerad?
Annars kanske någon kan bygga en lösning med en surfplatta och HD-kamera

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



GustafB skrev:
Kan det vara IR-lamporna som gör bilden överexponerad?
Den har inte olika "modes" då där läget som slår på dioderna också byter exponering för nattseende?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 192, 193, 194   >>
128 besök idag (1139330 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande