Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 192, 193, 194 >> 128 besök idag (1139330 totalt) |
i like _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Tillbaks i grottan nu på kvällarna och småfixar inför dyno nästa helg
Om allt lirar blir det test på Mantorp veckan efter. Grymt sugen på att få lägga varv på Mantorp med årets spec Har även bekräftat vikten nu och den är ganska exakt 60 kg lättare än 2017 trots tyngre aero _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Härliga siffror, vilken otroligt fin momentkurva, nya setupen verkar lira riktigt bra. Kör du fortfarande variocam?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Åker ner till Mantorp ikväll för shakedown imorrn
Med nuvarande fjäder i wg så är grundladdet typ 1,2 och 697 hk i motorn. Ska hitta ett mellanting framöver så man kan åka lite lägre effekt och få bättre styrning på TPS osv. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Rapport från test igår. Hoppas engelska funkar
Yesterday we did a shakedown at Mantorp Park. All in all it was a good first real test of the car since around 2000 hours in total spent since last season. A valuable test where we found some minor things to optimize, as expected. The biggest "issue" of the day was that the new AMB Aero kit produced even more downforce than expected! The new front aero with the infinity wings literally pushed the car down so much that we went through a couple of titanium skid plates on each lap. Nice show for the bystanders though with sparks flying along the straights Given we were running quite a lot of downforce with the previous AMB Aero kit this has already proven to be a MASSIVE step up. This prevented us from completing full laps but we collected valuable data and can confirm that the geometry and steering that has previously been problematic now worked very well. Acceleration wise the car is as quick now on medium boost as last year on high boost. Promising things... Thanks Henrik and Anton for the help during the day. Onwards and upwards! Haltech Simpson Europe Turbosmart Elite Projects Öhlins Auto Norden Top End Batterys Speeding - Performance parts obp Motorsports Salt Slush Racing Sweden Exhaust Goat Fuels _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Vad väger bilen iår ? (ca)
Jag är helt förvirrad i vikterna just nu.... och vet inte vart man ska sikta. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Flaps etc för att reglera aeroeffekten (och minska drag) kanske kan vara simplare än att fixa chassi som håller höjd samtidigt som det lirar låg-medium sväng.
Novisgissningar naturligtvis |
||||
Ja det är riktigt ballt faktiskt I första hand handlar det om att bygga en starkare struktur i fronten där splittern fäster. Sen får man jobba med ride height och bump stops för att hitta rätt höjd på bilen i hög fart. Att den skrapar i då och då är okej men inte att den ligger konstant och drar i. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Det är nog tvärtom, att hitta ett sätt att minska downforce passivt på rätt ställen är nog omöjligt när man samtidigt vill ha max downforce vid broms och snabba kurvor. Har redan varit med om den här problematiken med förra aero-kittet men nu har downforce gått upp rejält igen så då måste man börja om. Det är såna här grejer jag brukar försöka framhäva när många tror att man bara kan beställa ett aerokit, mecka på det på bilen och vips ut och sätta snabba tider direkt Mycket att finlira med att få allt att fungera ihop. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Tack. Det skulle betyda minst 1200 mej min kraftiga benstomme... Då har jag 260 kg kvar i tyngre avgas, Oljeslangar , aero och karossdelar i glasfiber. Verkar inte helt orimligt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Behöver input på HD-kamera och skärm (typ 5-7").
Jag har som bekant ingen bakruta längre och har satt dit en backkamera istället. Dock är bilden skräp ute på banan och totalt överexponerad osv vilket gör sikten bakåt extremt dålig. Nu sitter den här monterad: https://www.lightinthebox.com/sv/p/7 Kan det vara IR-lamporna som gör bilden överexponerad? Annars kanske någon kan bygga en lösning med en surfplatta och HD-kamera _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 192, 193, 194 >> 128 besök idag (1139330 totalt) |