Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - På väg till WTAC 2019!
501 besök senaste veckan (1013535 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 164, 165, 166, 167  Nästa>>
   
subarumicke
stockholm



Här sen Aug 2004
Inlägg: 407



Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2019 09:06     Citera

Grattis till en bra tid, hoppas du har en film också vill se


_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Eddie Varvstopp
Kävlinge



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2565



Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2019 10:10     Citera

Helt makalöst
Stort Grattis Starkt jobbat thumbs up


_________________
Edvin Persson
Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.tk
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7103



Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2019 12:21     Citera

Lite bilder jag tog igår efter rekordet.
Grattis till grym tid!

Klicka för större bilder!


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Von_Zipper
Stockholm



Här sen Feb 2011
Inlägg: 33



Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2019 18:15     Citera

Stort GRATTIS till en makalöst bra tid! Ni jagar ju rörramsbilar nu


_________________
Mvh,
Johan Allert
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen




Här sen Feb 2003
Inlägg: 11446



Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2019 01:29     Citera

Helgen mest imponerade TID.. thumbs up


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge



Här sen Nov 2006
Inlägg: 1674



Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2019 09:10     Citera

Har följt helgens framgångar på FB. Mycket imponerande och ett stort grattis till dig, teamet och en suverän chaffis.


_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S -88
Ex: Porsche 944 -84, 2x 968 -92 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mange




Här sen Jul 2003
Inlägg: 415



Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2019 09:37     Citera

Galet!, Grattis!

Hur mkt Downforce ger den där fronten , lär väll vara ett par kg..


_________________
Magnus Wideman

Trackdays Videos and more fun.

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Jul 2019 17:43     Re: Citera

Mange skrev:
Galet!, Grattis!

Hur mkt Downforce ger den där fronten , lär väll vara ett par kg..


Bilen genererar väldigt mycket downforce och det har varit en lång läroresa med alla inställningar. Vad gäller hjulinställningar osv får man slänga alla gamla sanningar och börja gå efter eget huvud (då det finns begränsad med kunskap inom high downforce-bilar i Sverige).

Så det är kul att få ett kvitto på att konceptet fungerar. Toppfarten i värmen och motvinden denna dag var 245 km/h. Inväntar de sedvanliga kommentarerna på att bilen har för mycket vinge för sitt eget bästa med den dåliga toppfarten


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Jul 2019 17:50     Citera

Film på rekordvarvet



_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Babbe
Lund



Här sen Jun 2004
Inlägg: 1445



Tipsa Facebook   Inlägg  05 Jul 2019 18:38     Citera

Sjuckt imponerande tid. thumbs up

vad är slangarna till höger tilll?


_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 3943



Tipsa Facebook   Inlägg  05 Jul 2019 19:16     Citera

Inte för mycket downforce, snarare för lite laddtryck på högsta växlarna


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
subarumicke
stockholm



Här sen Aug 2004
Inlägg: 407



Tipsa Facebook   Inlägg  05 Jul 2019 19:30     Citera

Hmm på filmen så nämner du 0,5 sek från rekorden som Johnny Cecotto körde 1981, men det rekordet slogs redan 2005 av Ferrari (F1 bil) som körde 1.03,8

källa:
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20050816/ferrari-f1-krossade-mantorps-banrekord/


_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Jul 2019 19:37     Re: Citera

subarumicke skrev:
Hmm på filmen så nämner du 0,5 sek från rekorden som Johnny Cecotto körde 1981, men det rekordet slogs redan 2005 av Ferrari (F1 bil) som körde 1.03,8

källa:
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20050816/ferrari-f1-krossade-mantorps-banrekord/


Ja det känner jag till. Även Mathias Ekström ska ha kört under 1.10 med DTM bil vad jag hört. Men nu pratade jag om det officiella bankrekordet


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
ripper
Växjö



Här sen Maj 2006
Inlägg: 1198



Tipsa Facebook   Inlägg  05 Jul 2019 22:34     Citera

Grattis här oxå, Galen bil, galen chaffis, galen tid

Bara att se den sena inbromsningen i Mjölby på film gör mig nervös haha


_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jul 2019 09:14     Re: Citera

ripper skrev:
Grattis här oxå, Galen bil, galen chaffis, galen tid

Bara att se den sena inbromsningen i Mjölby på film gör mig nervös haha


Inbromsningen är helt mega. Men vi har några förbättringar på gång som ev kan flytta fram punkten ett par meter till

Skulle nästan vilja lägga min egen körning helt åt sidan ett tag och bara jobba på ett få ur absolut max ur bilen tillsammans med Alx.


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 3943



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jul 2019 11:23     Citera

Har man den möjligheten att låta någon annan köra och koncentrera sig själv på att optimera, så tror jag det är ett betydligt effektivare sätt att få fram resultat. Förutsatt att föraren är snabb nog samt kompetent nog att förklara vad som behövs ändras.

Skulle gärna göra så själv med min egen bil.
Men det finns ju inte mängder av sådana förare till godo som ställer upp på rådande premisser och enligt ett litet teams budget


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ricke W
Kisa



Här sen Jun 2010
Inlägg: 191



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jul 2019 11:48     Citera

Det är ju en intressant väg att gå oavsett vilket val som väljs.
Känner ni att ni inte har tid eller möjlighet att utveckla sig själv som förare för att få ut max av det som ni har skapat så är ju ett utvecklat samarbete med exempelvis Alx en bra väg att gå.

Om ni vill fortsätta med dig Gustaf bakom ratten så kanske det tar lite längre tid att nå fram till samma tider men det ger dig mer tid bakom ratten i din skapelse.

Oavsett, en spännande resa framför er med många glada hejarop!


_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
I samarbete med:
TM Racing
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 3943



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jul 2019 14:30     Citera

Grejen när man kommer upp på den här nivån är att det inte går att "gradvis" höja tempot, en mindre erfaren förare kör inte sitt snabbaste med bilen i snabbaste läget, en oerfaren förare kör snabbast när man backar av på bilens prestanda, därmed får man aldrig ut samma kapacitet ur bilen hur mycket man än tränar.
Du måste ha en erfaren förare med tillräcklig teoretisk och teknisk kunskap för att få bilens maximala kapacitet, sedan är det lättare för dig som ägare att lära dig köra efter den inställning


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jul 2019 15:08     Citera

Samt att en sån här bil med så pass mycket downforce blir steget mycket större för en amatör att ta. Mycket effekt och bra bromsar går fort att lära sig utnyttja som amatör. Men med mycket downforce och skillnaden av fräscha dock osv kräver enormt mycket erfarenhet för att dra nytta av snabbt.

Alx fick bara 1 varv på lördagen. Då var det nya däck och högre ladd än han körde på 1:14 tiden. Att direkt kunna kapa 2 sek med de 2 ändringarna (plus lite annat i setup) går bara genom erfarenhet och mentalt arbete. Alx fick luta sig mot det och flytta bromspunkter och ändra apex-hastigheter baserat på hur han trodde det ökade greppet skulle vara. Vansinnigt imponerande.

Det som känns mest spännande just nu är att se hur fort vi kan köra på Mantorp med förändringar i setup och vissa delar på bilen. Det är fortfarande lockande och kul att köra själv men det lockar mer att hitta max för bilen.


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
ripper
Växjö



Här sen Maj 2006
Inlägg: 1198



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jul 2019 15:39     Re: Citera

GustafB skrev:
ripper skrev:
Grattis här oxå, Galen bil, galen chaffis, galen tid

Bara att se den sena inbromsningen i Mjölby på film gör mig nervös haha


Inbromsningen är helt mega. Men vi har några förbättringar på gång som ev kan flytta fram punkten ett par meter till

Skulle nästan vilja lägga min egen körning helt åt sidan ett tag och bara jobba på ett få ur absolut max ur bilen tillsammans med Alx.
Jag förstår känslan 100% Har även om mitt är eget experiment och bil är ljusår från din nivå ofta tänkt att du skulle vara skitskoj att bara vara mek och utvecklare av bilen för att få veta av nån proffs rattare vad som fungerar och inte, och hela tiden växa.

Sen när man stannar av för man känner man nått en viss nivå, hoppa in och själv börja om och växa in i bilen och då ta sin egna "tids resa" typ

Som flera sagt skall bli kul att följa oavsett vald väg thumbs up


_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 3943



Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jul 2019 20:39     Citera

Tror du inom ett par-tre år kan kapa ned till 1.10.
Sedan tror jag det blir enormt mycket svårare, och dyrare,
Men redan nu är det en enorm bedrift så vad säger att inte lägre än 1.10 är inom räckhåll


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - På väg till WTAC 2019!
501 besök senaste veckan (1013535 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 164, 165, 166, 167  Nästa>>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.147 sec)
Webbrowser render:
sec