Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - På väg till WTAC 2019!
442 besök senaste veckan (1013578 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... , 165, 166, 167  Nästa>>
   
Björn H
Borås



Här sen Nov 2007
Inlägg: 269



Tipsa Facebook   Inlägg  09 Jul 2019 14:42     Citera

Alex skulle väll kunna råka va på semester i typ australien i säg oktober runt 18-19......


_________________
Björn hall
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2019 12:51     Re: Citera

Björn H skrev:
Alex skulle väll kunna råka va på semester i typ australien i säg oktober runt 18-19......




_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Eddie Varvstopp
Kävlinge



Här sen Nov 2002
Inlägg: 2567



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2019 15:13     Citera

Jo det finns ju den där romantiska bilden av att man bygger, utvecklar och kör allt själv. Funkar väl på klubbracing nivå men det känns verkligen inte som denna bilen är där lixom

Jag hoppas du kan lösa det med förare så vi får se mer spektakulära körningar thumbs up

Jag vill fortfarande skicka uppskattning till dig som förare, det ÄR skickligt det du presterat (så blir det mer nyans i mitt inlägg )


_________________
Edvin Persson
Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.tk
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2019 15:26     Citera

Tack Eddie! Den dagen Alx körde 1:14.1 körde jag själv bara 2 snabba varv, först 1:18 och sen 1:16. Skulle jag lägga en heldag på mantorp så skulle tiderna gå stadigt neråt. Kanske inte till 1:12 men hyfsat nära kanske

När man inte är proffsförare är det svårt nog att hoppa rätt in och köra 1:16.1 andra varvet så jag får vara nöjd med det

Vore kul att se hur långt ner i tiderna vi kan komma med mindre justeringar och mer tid med proffs så det kommer bli fler tillfällen framöver med det!


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Cédric
Uttran



Här sen Mar 2004
Inlägg: 2299



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2019 17:42     Citera

Tacksamt att ha loggar med proffschaufför att jobba med för att utveckla din egen körning. Sällan man har den lyxen


_________________
Cédric Nyberg

Porsche 924 TURBO
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jul 2019 13:09     Citera

Kortare rapport King of Mantorp:

Vi hade som sagt problem med en topplockspackning som började ge vika.
I början läckte det enbart vid högre kompressionstryck vilket gjorde att den tryckte ur sig kylvätska. Sedan övergick till att läcka ut i vevhuset vilket gjorde att vevhustrycket gick upp samt att vatten blandade i sig i oljan.
Det gjorde att oljetrycket gick ner. Till 2.5 bar på höga varv

I Q1 klippte ECUn motorn pga för lågt oljetryck och Alx fick bli bogserad till depån.
Motorn gick som den skulle men både data och motorrummet såg bedrövligt ut. Lågt oljetryck. Högt vevhustryck. Hög kyltemp. Oljetankens breather var överfull och olja hade tryckt ur sig överallt. Kylsystemet pressade ur vatten i catchtanken osv. Det kändes som att vi satte plåster på en skottskada.

I normala fall är det någonstans här man borde dra i handbromsen för att inte riskera något. Men som man brukar säga - "....inte riskera något i onödan". Nu står vi på Mantorp under King of Mantorp-eventet. Bilen är injusterad efter vad vi lärde oss på 1:14 varvet. Alx har studerat sin onboard-film halv natten. Den där potentialen vi har jobbat för i flera år ska precis realiseras. Är det här ett läge att packa ihop? Aldrig!

Jag tar beslutet att vi kör all in. På med nya däck. In i Haltech och Motec-systemen och i princip ta bort alla varningar och hängslen och livrem. Ökar laddet till mellannivån (1.4-1.5 bar ca 800 hk) men vi beslutar att shortshifta vid max 7k rpm för att hålla nere risken lite, trots allt måste vi hålla ihop bilen hela varvet. Alla är införstådda med att det här nog är enda varvet vi får. Alx går djupt in i sig själv och hittar Zen. Det sena beslutet om däcken har gjort att vi bara hunnit förvärma dem i solen så tempen är 38 grader när Alx kör ut.

Fram med tidtagningsappen. Pulsen är hög. Nervositeten stor. Det är nu det gäller.
Alx värmer däck på utvarvet och går direkt på attack. Han korsar till slut mållinjen igen och tiden 1:12.1 dyker upp på Speedhive. Glädjen obetalbar! Gåshud! Eufori! Så mycket arbete. Så höga insatser. Så mycket tankekraft bakom allt som gjorts med bilen. Där kom resultet av sista åren!

Nu är motorn ur och isär. Fodren i blocket har sjunkit. Det hade läckt vid 4ans cylinder och där var fodret en tiondel under decket. Motorbygge och en del övriga justeringar och förbättringar och sen är vi redo för nya tag under sensommaren


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Mats Karlsson
Vargön



Här sen Feb 2003
Inlägg: 6488



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jul 2019 15:39     Citera

Grattis, skönt när hårt arbete och lite risktagning ger utdelning. thumbs up thumbs up thumbs up


_________________
// Mats Karlsson
http://www.matsgarage.com
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Magnus Thomé
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 33114

Forumägare
Forumägare

Tipsa Facebook   Inlägg  12 Jul 2019 17:34     Citera

Härligt att läsa thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Von_Zipper
Stockholm



Här sen Feb 2011
Inlägg: 33



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Jul 2019 11:06     Citera

Ni har verkligen mycket hjärta, för att dra en parallell till kampsport, och ska ha all cred för att ni kämpar på och satsar högt! thumbs up

Det blir mycket intressant att se vad klockan stannar på när bilen är hel och alla 950 hästarna rusar nedför långa rakan på Mantorp.


_________________
Mvh,
Johan Allert
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Jul 2019 08:20     Citera

Tack

In action på Mantorp



_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
gurraas
Skåne



Här sen Sep 2016
Inlägg: 39



Tipsa Facebook   Inlägg  14 Jul 2019 09:53     Citera

Det var ett fantastiskt ögonblick!
Så välförtjänt
Skönt att det inte var större problem med motorn...


_________________
Gustav Ingvaldsson
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jul 2019 09:27     Citera

SÖKES!

Både Swebolt och Sifverts har semesterstängt Och Wurth har bara fingäng på beställningssortiment.
Vi behöver 4 st M12x1.5 95mm långa MC6S eller torx (bromsok bak)
Porsche art nr 99906704001

Behöver även M20 mutter, typ yttre drivaxelmutter. Sitter original på rätt många bilar.

Skulle behöva dessa delar, även om de är beg, senast imorgon. Hjälp


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Briby
Västerås



Här sen Okt 2004
Inlägg: 698



Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jul 2019 11:49     Citera

Mutter M20X1,5 Nyloc Din985, tror jag ha liggandes hemma.
Dock så är det i Västerås.


_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se

Tack till: FR Autosport, Finess, Kewlar&Carbon
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jul 2019 16:59     Citera

Tack.
Fick bli bultar från Porsche center. 180 kr per bult 😱😱😱
Muttrar fick bli via VAG med leverans måndag.


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jul 2019 18:59     Citera

Söker nästa grej

Behöver ett par knutar under nästa vecka. Sellholm har stängt och det är riskabelt att köpa från utlandet.
Tips!?

108 mm yd. 32 mm breda. 28 spline.
GKN MS3N044 "108mm lightend Lobro CV joint 28 spline"


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Ascona 400
Trollhättan



Här sen Jun 2003
Inlägg: 119



Tipsa Facebook   Inlägg  27 Jul 2019 08:39     Citera

Kolla med Mats på Unic http://unicus.se/


_________________
Mitsubishi Evo TME RS
Opel Ascona 400


MVH Emil Olsson
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Jul 2019 10:45     Citera

Tack, ska ringa och kolla imorgon!


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 3517


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Jul 2019 10:49     Citera

Fortsätter mitt letande mitt i semestertider efter speciella grejer

Fick tag på ett par beggade 997 Cup bromsok bak. Monterat och klart, ska bara lufta och då har såklart de här oken suttit på en bil som uppenbarligen hanterats av klåpare och alla luftningsnipplar verkar ha dragits typ 40 Nm... Rensade ur alla gängor med 10x1 tapp och satte dit nya nipplar. 3 st tar 16 Nm fint men 1 j*vla gänga är helt gängpaj och rensad

Nu håller jag tummarna att Bil och Industribromsar i Ulvsunda har öppet imorgon. Annars vete fasen hur jag löser detta snabbt (typ 2 dagar). Det är bara ca 9 mm gänga ner till konan och kortaste insatshylsan (time-sert) är just 9 mm. Känns vanskligt. Plus att korta time-serts i 10x1 mm såklart bara är beställningsvara.

Tacksam för hjälp, har verkligen tiden emot mig här


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Kadett4wd
Ludvika



Här sen Dec 2005
Inlägg: 918



Tipsa Facebook   Inlägg  28 Jul 2019 11:21     Citera

Worst case...
Aluminiumok..

Ur med allt i oket, svetsa igen hålet, borra nytt och gänga.


_________________
Patrick Wetterskog
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 3944



Tipsa Facebook   Inlägg  28 Jul 2019 20:38     Citera

Vet inte hur det är med plats, eller vart man köper, men jag har nipplar bak på min bil. Utvändig gänga typ 10mm. I den är det en mindre m6 nippel, där kan du ju då dra i den yttre med locetite och få den nya mindre att lufta med. Enkel grej att bara sätta upp i svarv och tillverka själv annars. Dvs köp en m10 nippel eller vad du nu har i oket, och svarva in en m6 nippel i den


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13518



Tipsa Facebook   Inlägg  28 Jul 2019 20:45     Citera

Skaffa en 7/16 unf nippel. Den är ca 11 mm, och en 7/16 gängtap.
Gänga försiktigt .


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - På väg till WTAC 2019!
442 besök senaste veckan (1013578 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... , 165, 166, 167  Nästa>>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.131 sec)
Webbrowser render:
sec