Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 190, 191, 192, 193, 194 >> 12 besök idag (1138973 totalt) |
Problemet blir ju att undvika att du fyller tratten mer än som ryms i tanken (oavsett lösning). Möjligen med en överfyllnings slang (hävert lite under toppnivån) som tappar ut i nivå av tröskeln. Det måste ju inte vara fasta lösningar, även om det blir mindre jidder om sakerna sitter fast (men kan då vibrera sönder mm). Men kan inte batteriet placeras lite längre fram i bilen, gärna mer skyddat, då blir ju kabeln till startmotorn lite kortare också |
||||
Har elektrisk tankmätare så vi brukar alltid gå efter den när vi fyllt tidigare. Tror det blir svårt att undvika ångorna där inne med löstagbara grunkor. Det får bli extern fyllning. Känns bäst. Trots de extra grammen Men får fundera på om jag ska sätta batteriet där oavsett. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Är ju mest förvånad över att man får ha tanken i kupéutrymmet öht, hade för mig att man i regel var tvungen att ha tanken i ett separat utrymme som inte står i direkt ansluitning till kupen just för att inte få ångorna rakt in i kupen och några fler sekunder på sig om tanken börjar brinna.
_________________ Kristoffer Clasén |
||||
Det tävlas i alla möjliga former med bilar med öppen kupé utan att det helt skärmad av. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Helt sant, men då sitter man ju i regel i en sittbrunn med tanken utanför så det finns en vägg som skiljer, även om bensin/ lågor kan hitta fram ytter-vägen. Men strunt samma, jag har noll koll på reglementet ni kör efter. Asballt bygge förresten, och det blev super med anslutningen till oljereturen _________________ Kristoffer Clasén |
||||
Ska som sagt köra med extern tankning men jag tänkte lite mer på det här med elen och det är nog inget problem att lägga så stor vikt vid med tanke på att elen för alla bränslepumpar sitter med öppna skruvplintar direkt på tanken och har typ störst strömförbrukning av allt i bilen.
Men det känns iaf skönt att inte blaska med bränsle där och avluftningen dras ju ut så det ska inte bli så mycket ångor. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Det viktigaste borde väl vara att det inte blir några gnistor i ett stängt utrymme.
Så länge du har batterifrånskiljare, laddningsanslutning mm en bit ifrån så har du flyttat "gnistbildningen" bort från batteri och tank. Öppnar du bakluckan så är det också ganska välventilerat! Nu kanske ett LiFePO4 batteri reagerar annorlunda än ett vanligt, men jag skulle känna mig rätt säker på att om man häller bensin över ett batteri så händer absolut ingenting. Tror din tänkta montering kommer fungera så länge du har ett plastskydd över det. Om du blaskar med bensin där bak så skulle jag vara mer orolig för att det rinner igenom och hamnar på ett tokvarmt avgassystem som går under eller på varma bromsar. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Jag har som många andra följt detta bygge och resa i många år. Det är svårt att få ner i text hur imponerande allt är i mina ögon. Allt ifrån att du är en jävel på att köra bilen, till din energi att bygga, bygga, bygga. Utöver det tar du dig an projektet att ta med bilen och teamet på en liten resa till WTAC.
Jag minns ännu en fin höstdag på Gotland Ring när jag fick se bilen i dess dåvarande tappning. Det var under en av "Puppans spontanresor till GR" Tyvärr har jag ingen bild från körning på banan men väl 2 från depån. Det är ju inte bara ny färg sedan dess _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
||||
Runda lampor också _________________ Kristoffer Clasén |
||||
Tack det värmer! Undrar om det det var 2012 eller 2013? Började med det här projektet för ca 10 år sedan och "little did I know" att det skulle ta över mitt liv helt och hållet. Det eskalerade bit för bit och under långa perioder la jag ner över 40 timmar i veckan på bilen och större delen av min tankekraft all vaken tid. Fascinerande hur långt man kan ta något om man verkligen satsar. Det ser annorlunda ut nu, vilket förmodligen är bättre för min psykiska hälsa Men jag kan ju ändå längta tillbaka lite grann till det där fullständiga fokuset. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Kanske vända batteriet uppochner (täler det sådan montering?) och täta för kablaget? _________________ Anders Hansson |
||||
Nja, jag har släppt det där. Det är ju extern tankning så det är inte värre med batteriet där än tändspolar i motorrummet där bränsleslangar finns. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Vore ju perfekt 10 års jubileum att åka dit om ett år och sätta en ny tid Senast jag var där var 2014 och då körde jag 1:26 på R-däck. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Någon som läser här som har koll på pneumatiska kopplingar för paintball- och dykartuber?
Har en regulator som ser ut såhär, den har vad jag förstår G 5/8 gänga på utloppet. Vill sätta en snabbkoppling på denna, men det verkar vara en ventil i mitten så det behöver vara någon adapter för ändamålet. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 190, 191, 192, 193, 194 >> 12 besök idag (1138973 totalt) |