Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Knutstorp - Få till högre fart över NGK? M.m.
2 besök senaste veckan (7335 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
sitter och fnular med en vän om var jag med min nivå och bil kan plocka lite tid på knutan, vad säger folket om detta partiet, är det långt i från optimalt eller hyffsat eller vad skall jag förbättra/optimera?

http://youtu.be/zIIYUAIy9hE?hd=1

Jag syftar alltså på NGK och efterföljande vänster.

Varvet i sin helhet hittas här:

http://www.youtube.com/watch?v=SjlOuIP8ClU&hd=1


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Johan Sjöström skrev:
sitter och fnular med en vän om var jag med min nivå och bil kan plocka lite tid på knutan, vad säger folket om detta partiet, är det långt i från optimalt eller hyffsat eller vad skall jag förbättra/optimera?

http://youtu.be/zIIYUAIy9hE?hd=1

Jag syftar alltså på NGK och efterföljande vänster.


Det är naturligtvis kanonbra kört av dig, som alltid!

Skulle jag vara petig, och som jag själv skulle vilja kunna/våga köra, så ser det ut som att du går
lite otajt över hela NGK, får lite understyrt efter apex och tappar "höjd" till nästa vänster, där du inte
heller riktigt utnyttjar hela bredden.

Denna säsong ska jag försöka ta NGK jättetajt (högerhjulen över kurbsen), på rekommendation
av en viss STCC-förare och hans ingenjör..( Återstår att se om hjulen på E30:n kommer att ramla av. )

_________________
--
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Håller med Fredrik,

Jag tror du måste hitta ett sätt att hålla kvar längre till vänster tills curbsen slutar. I filmen skjuter du rakt fram och får en obehövligt svår "knick" till vänster innan rakan. Du tappar alltså fart i rakan.

Annars ser det ju bra ut. Precis som jag själv vill man för mycket in i kurvan och missar utgången. Ta ner någon kilometer vid inbromsningen/gassläppet så ordnar det sig nog. thumbs up

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4028



Johan Sjöström skrev:
Varvet i sin helhet hittas här:

http://www.youtube.com/watch?v=SjlOuIP8ClU&hd=1


Mina 5 cent:
Kurva 1: i inbromsningen ligg kvar till vänster längre (hela vägen), turn in efter du måste svänga.
NKG: Jag får inte till den heller...
Idioten: Lånsammare ut, ligg kvar längs högerkanten i utgången, blir kortare väg och hastigheten bättre (lägre) i efterföljande vänster .
Lito: Bromsa senare och sväng senare (andra bankanten), man får en bättre utgång och det blir kort väg till bäcken.

Vet inte om det är snabbare men prova...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Knutstorp - Få till högre fart över NGK? M.m.
2 besök senaste veckan (7335 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande