Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Ratt och pedaler till PS2
1, 2   >>
2342 besök totalt
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Trådstartare

Tänkte köpa en ratt till mitt PS2 alternativt bygga en egen "cockpit" med stol, pedaler, ratt osv.. Vilken ratt bör jag välja? Vilken är bäst?
(Bra filmer finns för övrigt på http://www.sleepy-fish.com)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Läs reglerna för forumet en gång till! (namn o signatur!)

https://rejsa.nu/regler

Uppsala
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Sorry

tjenare admin! täntke inte på att signaturen skulle vara med eftersom jag är alldeles ny här på sidan! Ang. ratt och pedaler, kan Williams F1'ratten vara något?

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

För ett bra tag sen så funderade jag på att köpa ett ps2 eller Xbox men dom ratt/pedaler system som fanns på marknaden då verkade ju rätt dåliga om man säger så vet ju iof inte om det har blivit bättre. Det där williams har du en länk till den?

Man kanske skulle passa på snart o köpa upp sig på ett ps2 + pedaler

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Smart drag isf!

Tjenare Gustav!
Skulle faktiskt som du sa, satsa på att köpa dig ett PS2 i dagsläget eftersom priset är avsevärt mycket lägre nu än när det kom. Om du söker på Williams F1 på pricerunner.se, spelkategorin så hittar du den på bild!

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag såg i nån datortidning att det kommit en Logitech Driving Force Pro till PS2. Enligt Logitech är den utvecklad för GT4 och rekommenderat utpris är 1499 kronor.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Ett problem är att även om ratten är okej så är inte force feedbacken speciellt avancerad i varken PS2 eller Xbox så vitt jag hört

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Re: Sorry

kartingman skrev:
tjenare admin! täntke inte på att signaturen skulle vara med eftersom jag är alldeles ny här på sidan! Ang. ratt och pedaler, kan Williams F1'ratten vara något?

Williams F1
Det är det värsta skit som produceras som tillbehör till PS2.
Tillochmed brooklyn 1500 slår den då den åtminstonde är prisvärd!!!
Nej, Logitech Driving Force, eller Logitech Driving Force Pro skall det vara!
Driving Force får du för drygt 600-700kr, Pro finns på webhallen för 1400kr om jag minns rätt (dom har dock bedrövliga väntetider), men dom är nog ensamma om att sälja den i Sverige.
Det som är så revolutionerande med Pro är att du har 720grader att svänga med ratten (dock bara i GT4 än så länge).
Själv äger jag en vanlig Driving Force, och kan inte påstå att jag tycker att Force Feadbacken i den är speciellt kass , men det är juh självfallet en konsoll vi pratar om här så det är juh inte riktigt rättvist att jämföra den med svindyra pc-rattar
Det underbara med Logitech rattarna är att dom dessutom är inofficiellt kompatibla med pc

Jag som precis kommit hem från jobbet och trodde jag skulle få slippa diskusioner om spel och speltillbehör ett tag
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Force feedbacken är ju ganska bump-&-crash orienterad på de flesta pcspel osså

Uppsala
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Inget att satsa på!

Enligt Andrew är tydligen inte Williams F1'ratten något att satsa på utan något ur Logitechs serie. Jag har inte läst speciellt mycket recensioner på internet ang WF1-ratten men det som skrivits verkar bra. Tyckte utseendet var väldigt nice men sen ska det ju inte heller vara någon plastig bäbisleksak
Hoppas att fler kommer med goda tips under samma ämne så vi kan få lite utav en rekomendationssida här thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Det är väl nästan ett måste att gå o testa den tilltänkta ratten. Smaken är ju som baken liksom.

Uppsala
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Det vore det bästa!

Att testa ut vilken ratt man vill ha vore som sagt det allra bästa men det finns inte så stora möjligheter till det någonstans vad jag vet men vore tacksam för tips. Skulle väl vara om någon kontakt hade något att testa.. Var inne och tittade på Logitech's serier och dom verkade helt okej men priset på Force Pro var relativit högt. Visst, den kanske är prisvärd men 1499:- är väl lite väl mycket?

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Re: Det vore det bästa!

kartingman skrev:
Att testa ut vilken ratt man vill ha vore som sagt det allra bästa men det finns inte så stora möjligheter till det någonstans vad jag vet men vore tacksam för tips. Skulle väl vara om någon kontakt hade något att testa.. Var inne och tittade på Logitech's serier och dom verkade helt okej men priset på Force Pro var relativit högt. Visst, den kanske är prisvärd men 1499:- är väl lite väl mycket?

Jo, priset på den var anledningen till varför tjejen valde att köpa den vanliga istället för Pro åt mig i julklapp
Sen det faktum att rattens 720graders funktion än så länge bara fungerar ihop med GT4 som inte är släppt ännu gör juh inte saken bättre
Känna och klämma på rattarna kan du göra på närmsta onoff/siba/elgiganten, och om du har tur även på ica maxi (om du har en sådan i närheten).
Påtal om plastigt så är Joytech's (jepp det är dom som tillverkar den) Williams F1 ratt bland det plastigaste jag hållt i thumbs down
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Väl dyrt

Ja, att lägga ut 1499:- på en ratt är i saftigaste laget. Kanske borde satsa på Joytech Driving Force istället då! Jag har för inte länge sedan ringt och pratat med personalen på onoff och dom sa att Williams-ratten var billig men inte alls lika konkkurenskraftig när det gäller känslan!

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Re: Väl dyrt

kartingman skrev:
Ja, att lägga ut 1499:- på en ratt är i saftigaste laget. Kanske borde satsa på Joytech Driving Force istället då! Jag har för inte länge sedan ringt och pratat med personalen på onoff och dom sa att Williams-ratten var billig men inte alls lika konkkurenskraftig när det gäller känslan!

Jag hoppas att du menar Logitech Driving Force
Jo, Joytech ratten (williams F1) saknar helt känsla i min mening.
Som jag brukar säga till kunder som undrar varför vi inte sålt våran enda Williams ratt vi har kvar i butiken "det är juh faktiskt skit"
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Ja, jag menar den ratten! Antar att du jobbar inom detta ämne eftersom du pratar med kunder osv osv..

Tjockholm
Här sen Feb 2003

kartingman skrev:
Ja, jag menar den ratten! Antar att du jobbar inom detta ämne eftersom du pratar med kunder osv osv..

Jobbar i en spelbutik där min specialitet är ps2
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Tipsa mig!

Du kanske du kan tipsa mig om "Formula one 2002 official licensed producted" är något att ha?!

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Re: Tipsa mig!

kartingman skrev:
Du kanske du kan tipsa mig om "Formula one 2002 official licensed producted" är något att ha?!

Har tyvärr inte testat... Finns liiiiiite väl mycket till ps2 för att man ska hinna med allt dessvärre
Men några självklarheter:
Grand Tourismo 3 och Concept
Lotus Challange
och sist men inte minst
Ferrari 355 challange.
Väldigt bra bilsimulatorer till ps2!
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Gran Turismo Concept slår allt just nu på PS2 i mitt tycke, o håll dig ifrån alla F1-spel på PS2!

De är värdelösa jämfört med F1C99-02 på PC:n

GT Concept, Mercedes SL55AMG på Autumn Track = love!

ska helst avnjutas med Logitechs nya PS2-ratt som är den enda som har 900degrees rotation!. Jämfört med 200-270 som konkurrenterna har

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

AndreasNystrom skrev:
Gran Turismo Concept slår allt just nu på PS2 i mitt tycke, o håll dig ifrån alla F1-spel på PS2!

De är värdelösa jämfört med F1C99-02 på PC:n

GT Concept, Mercedes SL55AMG på Autumn Track = love!

ska helst avnjutas med Logitechs nya PS2-ratt som är den enda som har 900degrees rotation!. Jämfört med 200-270 som konkurrenterna har

Var det 900grader tillochmed, snacka om miss av mig där
Men dom 900graderna skall enbart fungera med GT4 juh, nu blir jag förvirrad
Citera
Racingsimulatorer
1, 2   >>
2342 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande