Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
Prova-på-körning
2 besök senaste veckan (3987 totalt)
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162


Trådstartare
Förra säsongen erbjöds det prova-på-körning i samband med KM, enligt den tråden Eddie startade. Kommer det att bli något sådant i år? Jag har ju sålt min racebil, men är svårt sugen på att locka ut Lotusen där den tror sig höra hemma - på banan. Eftersom jag inte är så sugen på att bli överkörd av någon Turbo-Supra, så hade det varit trevligt att få köra i en vettig miljö på en MSCC-tävling.

Om jag bara hade haft båge och bälte, hade jag faktiskt kunnat tänka mig att komma sist i historic eller vad man hade kunnat få tävla i. Det hade för övrigt varit rätt kul om det hade blivit ett gäng med långsamma, trötta sportvagnar av äldre snitt med i KM - lite som 1000-cupen i RHK. Det finns ju ett rätt stort gäng MGB, Midget, Frogeye och liknande bilar i klubben. Nu känns det som att man behöver en rätt vass oldtimer om man ska hänga med en bog standard Miata, vilket naturligtvis sorterar bort en del bilar.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Hejsan Max!
Klart det blir "prova på" i år med. Dock får du vänta till KM6 på Knutstorp (höstracet).

Ang. köra med din Europa i Historic är ju inte det en dum ide. Vi kommer prova Historic 66-76 i år för att se utfallet. Mig veterligen är det bara ett ekipage som visat intresse för klassen, så helt chanslös blir du inte (bäddat för många bucklor om du är flitig ) om du ställer upp.

Har du en helt originalbil med regelmässig skyddsutrustning och gatdäck så ser i.a.f. jag inga hinder att ställa upp . Jag får dock tillägga att jag inte är helt insatt i de historiska reglementet så regelkommiten får titta på fallet om det blir aktuellt.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Hejsan Max!
Klart det blir "prova på" i år med. Dock får du vänta till KM6 på Knutstorp (höstracet).

Ang. köra med din Europa i Historic är ju inte det en dum ide. Vi kommer prova Historic 66-76 i år för att se utfallet. Mig veterligen är det bara ett ekipage som visat intresse för klassen, så helt chanslös blir du inte (bäddat för många bucklor om du är flitig ) om du ställer upp.

Har du en helt originalbil med regelmässig skyddsutrustning och gatdäck så ser i.a.f. jag inga hinder att ställa upp . Jag får dock tillägga att jag inte är helt insatt i de historiska reglementet så regelkommiten får titta på fallet om det blir aktuellt.

Ajaj, vänta till hösten? Man kanske måste ge sig ut i hetluften ändå. Två deltagare, det är ju pokalgaranti, nästan som i PCSR Gatdäck? Nej, då vill jag naturligtvis köra på Dunlop racing CR65. Det ska väl ha upplevts någon gång i livet, har jag förstått.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
96%sprite
Karlshamn
Här sen Okt 2011
Inlägg: 33



Jag tänkte köra km med min frogeye, hoppas verkligen det kommer fler gamla bilar at köra ifrån

_________________
Leif Molin
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365



Max skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Hejsan Max!
Klart det blir "prova på" i år med. Dock får du vänta till KM6 på Knutstorp (höstracet).

Ang. köra med din Europa i Historic är ju inte det en dum ide. Vi kommer prova Historic 66-76 i år för att se utfallet. Mig veterligen är det bara ett ekipage som visat intresse för klassen, så helt chanslös blir du inte (bäddat för många bucklor om du är flitig ) om du ställer upp.

Har du en helt originalbil med regelmässig skyddsutrustning och gatdäck så ser i.a.f. jag inga hinder att ställa upp . Jag får dock tillägga att jag inte är helt insatt i de historiska reglementet så regelkommiten får titta på fallet om det blir aktuellt.

Ajaj, vänta till hösten? Man kanske måste ge sig ut i hetluften ändå. Två deltagare, det är ju pokalgaranti, nästan som i PCSR Gatdäck? Nej, då vill jag naturligtvis köra på Dunlop racing CR65. Det ska väl ha upplevts någon gång i livet, har jag förstått.


Dunlop Racing CR 65= Men alldeles underbara däck

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Kan man kora "prova på" med en vanlig veteran gatbil?

Dvs med trepunksbælten och utan båge och vagnsbok etc?

//Ricky.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Ær det dessa regler som gæller for "prova på"?

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=8&a . . . .

//Ricky.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
AndF
Lund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 345

Moderator i ett av underforumen

Nej, de reglerna är inte för MSCC Prova på. (Även om mycket är det samma)

Kortfattat:
Citat:
För öppna bilar kräver vi störtbåge, täckta bilar med bärande takkonstruktion behöver ingen störtbåge. Vidare så krävs minst trepunktsbälte och det är hjälmkrav. Föraren skall ha heltäckande bomullsklädsel (långa ärmar), skor av lädermaterial med gummisula samt handskar.


Läs mer i förra årets inbjudan:
http://mscc.se/KM2011/Prova_pa_bana_KM5_2011_rev1.pdf

_________________
- Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162


Trådstartare
96%sprite skrev:
Jag tänkte köra km med min frogeye, hoppas verkligen det kommer fler gamla bilar at köra ifrån

Det där blir säkert en vass apparat, med nybyggd motor och allt! Låter kul. Jag antar att du kör på R-däck?

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
MSCC
Prova-på-körning
2 besök senaste veckan (3987 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande