Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
Vilka är MSCC?
24242 besök totalt
AndF
Lund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 345

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
MSCC är en märkesoberoende och mycket aktiv sportvagnsklubb. Klubben grundades som MGCC Malmö Centre 1956 av några MG-entusiaster. Ursprungligen var det en klubb för MG-ägare. På 50-talet var MG synonymt med öppna tvåsitsiga sportbilar. Men i takt med att märkesfloran växte så öppnade man dörren för alla men genuint sportvagnsintresse. Detta till trots kvarstod förkortningen MGCC som klubbens namn under mer än ett halvsekel.

2009 byter klubben namn till MSCC (Malmö Sports Car Club). Att bara byta en bokstav signalerar ingen stor förändring, men det underlättar kontakterna med omvärlden. Klubbens ändamål är dock oförändrat. Dvs att befrämja intresset för sportvagnar, dess bakgrund, renovering samt användning.

Detta gör vi genom att bl.a. anordna:
- Tekniska kurser och sammankomster
- Klubbtävlingar
- Det årliga återkommande Svenskt Sportvagnsmeeting
- Familjeträffar typ rallyn etc.

Hos oss är sportbilen i fokus antingen det handlar om racing, rally, eller andra aktiviteter.

Racing är en av hörnstenarna i vår klubb, vi är arrangörer av ett av Sveriges största sportbilsevenemang, Svenskt Sportvagnsmeeting på Ring Knutstorp. Förutom detta har vi ett klubbmästerskap vilket omfattar 5 deltävlingar varje år.

Hos oss lever sportbilsintresset hela året, på höst och vinter arrangerar vi träffar med varierande program.

På vår hemsida hittar du aktuell kalender mm
http://www.mscc.se/





_________________
- Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



MSCC är en bra seriös klubb att vara medlem i

Bilden på Nyhetssidan har Ander Hofverberg påpassligt tagit av mig och hustrun på ett av rallyna som MSCC arrangerade för några år sedan

Jag tycker att själva bilden (menar då inte mig och hustrun Eva i Caterhamen) är KANONtrevlig

Tack Anders

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
marnoldsson

Här sen Okt 2007
Inlägg: 108



I kollaget med bilder ser man en bil framifrån på en gammal bild. Andra ovanifån i högerraden, regnummer MA647, vad är det för bil? Jag gissar att den är engelsk men jag känner banne mig inte igen den. Plastkaross? Ser grym ut!
Någon som vet var den finns idag?
tacksam för svar.

_________________
Magnus Arnoldsson
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



Ginetta, men vilken modell? G4?

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
AndF
Lund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 345

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
marnoldsson skrev:
I kollaget med bilder ser man en bil framifrån på en gammal bild. Andra ovanifån i högerraden, regnummer MA647, vad är det för bil? Jag gissar att den är engelsk men jag känner banne mig inte igen den. Plastkaross? Ser grym ut!
Någon som vet var den finns idag?
tacksam för svar.


Bilden är tagen på Bornholm 1969 (Bornholm Runt) och det är en Ginetta G4R. Dåvarande ägare var Allan Göransson. Om han kommer till vår första tävling imorgon ska jag fråga honom var bilen finns idag.

_________________
- Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S
Citera
marnoldsson

Här sen Okt 2007
Inlägg: 108



Hej.
Kul! Gör gärna det. den mest fördelaktiga vinkeln var ju just framifrån, men tror jag gillar konceptet!
Får du nåt napp får du hemskt gärna skriva här.

_________________
Magnus Arnoldsson
Citera
MSCC
Vilka är MSCC?
24242 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande