Våra race- och banåkarbilar
Lotus 72D JPS 1972 replica
72171 besök totalt
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
Baronen
Staffanstorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 277



Klockrent val av bil att bygga replica på, thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Carl Wrangel
MK Indy
Familjekombi Mondeo
Golf 1,6 FSI
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
2fast4u skrev:
Ramen är "bara" fäste för alla sakerna. Försök placera ut så mycket som möjligt på plats innan du börjar planera ramen alltför mycket så slipper du mecka baklänges med hjälp av vinkelslipen lika ofta. Det är otroligt irriterande när man upptäcker att det är ram i vägen där man ska sätta nåt och ingen ram i närheten där man vill skruva nåt.


Ja, där skiljer det inte mellan hoj och bilen... bäst blir det ju om man bygger en bil till med den första som mall, men hur kul är det

_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
Baronen skrev:
Klockrent val av bil att bygga replica på, thumbs up thumbs up thumbs up


Tackar, det jag tycker är underligt är att det inte finns fler replicor på denna, hittad ingen på nätet

_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1839



cita: Tackar, det jag tycker är underligt är att det inte finns fler replicor på denna, hittad ingen på nätet

Kan bero på att det är nog ett av dom dyraste objekten att utöre en replika av... det finns en här på forumet som bygger en kopia av en något mordernare F1a tror att den är till salu ?

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantör : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, Rally Produkter Vålberg.

Mini 1275 Gr2
Miata
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
CNC notching, krysslaser, vattenpass, gradmätare, tumstock och snöre. Det blir nog rakt det här



_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
Jobbar på


_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Rickard M
Stockholm - Älvsjö / Gustafs
Här sen Jan 2009
Inlägg: 82




_________________
Rickard Magnusson

Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW DH Bay 1978 2000cc Turbo
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf kombi snåldiesel
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3471



Här går det undan. thumbs up
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 4939



häfigt projekt thumbs up

jag tycker du ska gå "all in" och bygga dit någon riktig formelbakvagn om du ändå ska börja bygga thumbs up
fast ska den kunna brukas på gatan så kanske den "blir lite jobbig att köra" med en riktig vxlåda osv

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
knotan skrev:
häfigt projekt thumbs up

jag tycker du ska gå "all in" och bygga dit någon riktig formelbakvagn om du ändå ska börja bygga thumbs up
fast ska den kunna brukas på gatan så kanske den "blir lite jobbig att köra" med en riktig vxlåda osv


Jag har tänkt att bulta fast bakänden, då kan jag byta ut den senare.

Rickard,
Hur har jag missat det? Den kommer till Helsingborg vecka 17-18

_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
Motor på plats;) Ja, det är bara en V4 nu, men det ser rätt (allt är relativt..) enkelt ut att bygga på så det blir en V8 (1500cc), ska köpa 2 till att testa på. Nu behöver jag en stol för att komma vidare mad chassit, typ Tillett W3 hade jag tänkt


_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 4939



formelbilar har väll ingen stol
onödigt lyx för gatbilar

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 4939



formelbilar har väll ingen stol
onödigt lyx för gatbilar

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
Skippar stolen då och lägger pengarna på mer effekt

_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3880



Klart du ska vara korrekt klädd när du rattar replikan



http://www.classicteamlotus.co.uk/content/shop.aspx?page=2

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
En sån borde Texaco sponsa med, ska det va helt rätt så måste jag nog raka av mej skägget också...
Har köpt lite grejor till bygget: MB 190 klump börjar jag med, Golf drivaxlar/nav fram och bak, omsmidda Golfspindlar för rätt Ackerman, gokartstol, Nizzan Micra stryväxel (upp och ner och ombyggd så ratten kommer i mitten), snap off ratnav, uniballs för 10 tusen! och däck kommer nu i veckan. 20kvm alu-plåt har också anlänt, räknar med en hel del containermat när jag ska lära mej göra karosser

Jag tror min budget får justeras lite, det är fan inte gratis att bygga en formelbil

_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3880



Skögge skrev:
... ska det va helt rätt så måste jag nog raka av mej skägget också...

Hmm ... '72 ... då ska du nog spara till ett par rejäla polisonger ...

Skögge skrev:
... aluminiumplåt ... karross ... containermat ...

Om du inte redan är hjälte på att klämma fingrarna i engelska hjulet så kan du kolla efter den här göken

som heter Ron Covell och pular med att hamra på plåtar sen tidernas begynnelse. Han har gjort ett antal filmer och böcker som kan vara en god investering innan du föder containern allt för mycket.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3471



Skögge skrev:
...så måste jag nog raka av mej skägget också...

Då ser du fortfarande ut som du gjorde när jag träffade dig sist. thumbs up
Det var väl en 25 år sedan...
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
Nillet skrev:
Skögge skrev:
...så måste jag nog raka av mej skägget också...

Då ser du fortfarande ut som du gjorde när jag träffade dig sist. thumbs up
Det var väl en 25 år sedan...

Jepp, jag ser ut som jag alltid gjort

_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



Skögge skrev:
Nillet skrev:
Skögge skrev:
...så måste jag nog raka av mej skägget också...

Då ser du fortfarande ut som du gjorde när jag träffade dig sist. thumbs up
Det var väl en 25 år sedan...

Jepp, jag ser ut som jag alltid gjort


FRÄN HOJ har du varit med i nån hoj tidning med den där tycker mig känna igen dig å hojen men kan inte placera er riktigt..

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 61


Trådstartare
Ja, den var med i MCM.Triumph Bonneville motor med 4ggr original effekten. Den håller aldrig ihop så jag tröttna lite

_________________
Jörgen Lindskog
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus 72D JPS 1972 replica
72171 besök totalt
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>