Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus 72D JPS 1972 replica
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (73979 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Skögge skrev:
Helt otroligt, trodde aldrig jag skulle hitta en manual på min bil, haha
Har bokat ett exemplar


Undrar hur stor upplagan är på den boken

_________________
Magnus Thomé
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5530



Magnus Thomé skrev:
Skögge skrev:
Helt otroligt, trodde aldrig jag skulle hitta en manual på min bil, haha
Har bokat ett exemplar


Undrar hur stor upplagan är på den boken

Den här borde det åxå vara ett ganska begränsat underlag för:

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Med risk för urspårning.......
Såg denna på biltema.


_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare
När bilen är klar så ska jag bygga en Apollo 11
Det börjar för övrigt bli dags att bygga vidare nu, sommaren är bara kundjobb. Dock mest sånna jobb som borde va vinterjobb, men så funkar det ju inte IRL

_________________
Jörgen Lindskog
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare
Dåså gör jag ett ryck igen..


Båge och bakramen på plats


2st VFR 750 motorer är nu en V8 1500

Detta är bara en mock-up så jag kan komma vidare med chassiet, vevarna är inte ihopkopplade ännu. Förmodligen fräser jag ut en gemensam ventilkåpa så det ser mer ut som originalmotorn

Eftersom kamdrivningen sitter i mellan cylindrarna så blir spacingen och längden nära samma som originalet

Däremot så är min motor lite smalare och lägre, och lättare

Otroligt att en så här klen vev klarar över 100hk.. gullig eller hur?

_________________
Jörgen Lindskog
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Den här uppdateringen har jag väntat på

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10581



Skögge skrev:

Otroligt att en så här klen vev klarar över 100hk.. gullig eller hur?


Om du kopplar ihop två vevar så bör en av dem tåla 200 hk, för att det ska funka.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



j.stigson skrev:
Den här uppdateringen har jag väntat på


+1

thumbs up

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare
DJ skrev:
Skögge skrev:

Otroligt att en så här klen vev klarar över 100hk.. gullig eller hur?


Om du kopplar ihop två vevar så bör en av dem tåla 200 hk, för att det ska funka.


Delvis sant, egentligen så tål den 25hk eftersom det är vad en cylinder ger. Antal cylindrar är bara hur många gånger per varv den ska tåla 25hk, såvida man inte har så många cylindrar att dom börjar överlappa varandra förstås men det tror jag inte en V-8 gör.
Ska man va noga så är det vridet veven tål, inte hk

Och ja, jag har också längtat efter den här uppdateringen

_________________
Jörgen Lindskog
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



j.stigson skrev:
Den här uppdateringen har jag väntat på

+1 thumbs up
Slår en titt ner åt dig varje dag jag kör förbi påväg till jobbet, synd att man inte ser när det händer något utifrån.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare
Nillet skrev:
j.stigson skrev:
Den här uppdateringen har jag väntat på

+1 thumbs up
Slår en titt ner åt dig varje dag jag kör förbi påväg till jobbet, synd att man inte ser när det händer något utifrån.


Kom in om då thumbs up
Det har ju inte hänt mycket men jag e i alla fall på G

_________________
Jörgen Lindskog
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare

Min variant på plasmabrännare



Suddigt men ni fattar nog

_________________
Jörgen Lindskog
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare
Höger bak är färdig förutom dämpare och torsionsstav

Mycket leder blir det




_________________
Jörgen Lindskog
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3353



Snyggt! thumbs up

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare
Då har äntligen det hänt lite igen. Bilderna talar för sig själv
Den är lite hög fram så häng inte upp er på vinklarna på A-armarna, det är rätt när den kommer ner.









_________________
Jörgen Lindskog
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



thumbs up

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444




_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare
hox skrev:


ok ok

_________________
Jörgen Lindskog
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



Skögge skrev:
hox skrev:


ok ok


Äh, blev nog lite många smajlisar. Va egentligen tänkt som "gilla" markeringar men vafan, ingen är perfa.

Jag följer ditt fixande och trixande med maskinerna. Hoppas det blir bra.

H

_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3353



Bakifrån-bilden är grymt tuff.

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Skögge
Eslöv
Här sen Apr 2012
Inlägg: 62


Trådstartare
Sonett7 skrev:
Bakifrån-bilden är grymt tuff.


Det är viktigast att den är tuff bakifrån, det förstår nog alla

_________________
Jörgen Lindskog
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus 72D JPS 1972 replica
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (73979 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande