Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Tekniskt reglemente | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 14 besök senaste veckan (74866 totalt) |
Vi sammlar på oss mail nu och kommer besvara alla så fort vi bara kan. Men för att svara på din fråga så är svarat att det är ändast Pro som gäller då. Och för att förstydliga en sak till så är klasserna rankade med Pro spm snabbast och Pro med är klassen under. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
har läst lite på de nya reglementena nu och jag tror jag blivit lite trög :P .
om jag fattar de rätt så finns det nu bara 3 klasser STD bil, ProMOD och PRO, och jag hittar inga större skillnader mellan pro och promod, nu verkar man få ha sek låda i båda klasserna ? ja hursom , jag kanske fattat total fel:D |
||||||
SBF har ett reglemente för båda klasserna, men Timeattack.nu kommer dela up dom på samma sätt som innan. Skicka alla frågor via mail så svarar vi på alla frågor. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Ja bättre alla får samma info publikt. Jag har köpt en Honda s2000. Jag har valt att sätta i en halvbur för att jag inte tycker bilen är säker nog orginal. Tyvärr så får jag inte köra i Club-klassen längre. Maiilade Ralph om detta, blev hänvisad till SBF. Enligt e-post ifrån SBF så får jag enbart köra i Pro Mod med bilen i detta skick. Ni andra som kommer köra Pro Mod, vill ni ha en standardbil med gatdäck under era pass? Varför får jag inte köra Club när bilen är helt orginal förutom säkerhetsförbättringar? (Notering: Öppna bilar i club-klassen måste ha orgnial överullningskydd, dessutom har jag även köpt FIA stol och bälte) |
||||||
Bra och intressant frågeställning _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Jag undrar samma sak. Känner att Club är lagom, men att man inte får sätta i halvbur (inte ens en bältessträva bakom stolarna?) och använda vettiga bälten verkar konstigt? Punkt 6:5 i Club tänker jag på _________________ Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring |
||||||
Man kan inte tävla med en Radical i timeattack. Det är ingen serieproducerad personbil. Finns massa mer regler som gör att det inte är möjligt. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Tack för snabbt svar.... Som sagt, har inte läst så mycket angående den här tävlingsformen... Det verkar vara ett stort intresse runt just TA, så man får väl införskaffa sig en bil med tak och försöka hänga med.... /Rogge _________________ Roger Eriksson |
||||||
Det gör du rätt i Rogge! _________________ Erik Karlén NKM Racing team Evo 8 Timeattack |
||||||
Frågor angående club challenge:
Får man byta motorblock och vev? Tex ett 2,0 Honda CRV block till en 1,6 Honda civic motor. Får man byta hela motorn? Tex M3 motor i en volvo 142:a? Är det som tidigare att man får byta från en sugmotor till en turbomotor? Supramotor i en Honda S2000? _________________ Jari Saren delsol vti-re |
||||||
Läs här: http://timeattack.nu/rulebook/ _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Det har jag gjort och därför jag frågar. Står bara att man får byta inre delar i motorn på en NA. Om detta stämmer är det helkört för mej. Min bil har 1,6 liter original _________________ Jari Saren delsol vti-re |
||||||
Men detta står också: "TA.nu tar sig rätten att från fall till fall individuellt bedömma om uppgradering inom klassning är skälig eller ej." Så ta kontakt med dem och berätta om din bil. Är det inget överdrivet effektmonster så kanske du kan få dispens. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Står även "Ej överladdade motorer får inte överladdas" Och i reglementet för Club står: "3.5.1 Motor, växellåda och drivlina skall vara i enlighet med bilens ursprung enligt reg. bevis." _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Inte för att jag har för avsikt att deltaga just nu, men stämmer det att jag kan köra med min Sjua i Club men inte i Modified?
I Modified är "Alla serietillverkade produktionsbilar" tillåtna, men i Club ser jag inget sådant krav, eller något annat som förhindra det. Har jag uppfattat det korrekt? Eller är det så att "Alla serietillverkade produktionsbilar" inte utesluter fordon som inte klassas som det eftersom det inte står "Endast serietillverkade produktionsbilar"? _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||||||
Caterham och Westfield serietillverkas och säljs som EU klassade lågseriebilar, vet inte hur det är med MK? |
||||||
Fortfarande inte fått detta motiverat. Jag tycker att man borde generellt se positivt emot folk som bygger bättre säkerhet i sina bilar än av reglementet kräver, istället för att utsluta dessa. |
||||||
Som jag tolkar reglementet så skall du absolut få köra med din S2000 i Club. Saxat från: http://web.sbf.se/regler/up/13/ETF_T 3.3 Tillåtna modifieringar i kupé utrymme. 3.3.1 Stolar och ratt får bytas. 3.3.2 Säkerhetsbälten får bytas mot godkänt bälte av minst fyrpunktstyp. Dess bakre infästning ska då sitta så högt som möjligt, dock ej högre än axelhöjd. Endast infästningsöglor av typ som är avsedda för bälten ska användas. Om bältets infästningspunkter sitter genom karosseriplåt, ska en bricka minst 2 mm tjock och minst 40 cm2 i storlek monteras på motsatt sida. Dimension på bult och mutter samt infästningsöglor ska vara 7/16 UNF 3.3.3 Skyddsbur får monteras, och ska vara minst godkänd enligt, rally/racing/rallycross reglementet. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Allmänt banåkaforum Tekniskt reglemente | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 14 besök senaste veckan (74866 totalt) |