Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tips på hjälm och klädsel
7855 besök totalt
90q20v
Halmstad
Här sen Jul 2010
Inlägg: 263


Trådstartare
Halloj!

Sitter och planerar lite nya inköp inför kommande bankörningar.
Jag hittade inte vad det stod om rekommenderad klädsel mm.

Jag tänkte skaffa en nyare hjälm, då den jag har är både gammal och välanvänd..

Tips på hjälm, handskar mm mottages tacksamt.

Snart är det dax för en bankörning

Får se till att gå över och lätta någon av mina coupe q 20v...

Mvh Emil

_________________
Emil Nilsson
Ordförande Audi Clubsport
Team Tidsoptimisterna Racing
Audi Club Sport
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Tjena Emil,

Börjar bli nära nu..

Jag brukar handla här, billigt och oftast allt på lager vilket ger snabba leveranser. Tryck på "specials" brukar ligga bra erbjudanden.
http://www.rallyshop.it/

Lägg lite pengar på en riktig hjälm, väl värt det om något skulle hända.
Underställ hade jag också köpt, så har du ett lager brandskydd iaf.
Sedan smaksak men jag tycker man får en helt annan känsla i körningen med ett par bra skor.

Långärmat,jeans, skinnskor, mekhandskar och en moppehjälm så håller du dig inom kraven. Sedan får man själv hitta sin nivå vad man tycker är rimligt att investera. Själv tummar jag inte en mm på den personliga säkerheten och det får mao kosta.

_________________
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Vill man köra tröja/jeans är vår egen banåkartröja perfekt.

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
krickan4
Helsingborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 22



Kanske dum fråga? men måste man ha FIA godkänd hjälm när man kör på amatör bas? jag vill inte vara som alla andra har hittat en omp hjälm som inte är vit men ej FIA godkände ?

_________________
Chris Marteby
Bilen
http://www.garaget.org/?car=373959
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



krickan4 skrev:
Kanske dum fråga? men måste man ha FIA godkänd hjälm när man kör på amatör bas? jag vill inte vara som alla andra har hittat en omp hjälm som inte är vit men ej FIA godkände ?


Skall du tävla så är det solklart godkända grejor men skall du bara köra trackdays så brukar det inte vara krav på godkända produkter. Detta varierar från arrangör till arrangör.
Sedan kan det vara smart att köpa godkända grejor ändå, då det är lite lättare att sälja när man tröttnat. Mina två cent iaf.

//U

_________________
Citera
krickan4
Helsingborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 22



UR_TT skrev:
krickan4 skrev:
Kanske dum fråga? men måste man ha FIA godkänd hjälm när man kör på amatör bas? jag vill inte vara som alla andra har hittat en omp hjälm som inte är vit men ej FIA godkände ?


Skall du tävla så är det solklart godkända grejor men skall du bara köra trackdays så brukar det inte vara krav på godkända produkter. Detta varierar från arrangör till arrangör.
Sedan kan det vara smart att köpa godkända grejor ändå, då det är lite lättare att sälja när man tröttnat. Mina två cent iaf.

//U


Nä ordentliga grejer det är sant att man ska ha men detta är en retro hjälm som jag hitta på en sida! sen så funkar den säkert att köra Vesp med också så det är mest en hjälm till två saker jag är ute efter
Vet du något ställe i skåne som säljer OMP hjälmar så man kan prova st innan man beställer

_________________
Chris Marteby
Bilen
http://www.garaget.org/?car=373959
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



krickan4 skrev:
UR_TT skrev:
krickan4 skrev:
Kanske dum fråga? men måste man ha FIA godkänd hjälm när man kör på amatör bas? jag vill inte vara som alla andra har hittat en omp hjälm som inte är vit men ej FIA godkände ?


Skall du tävla så är det solklart godkända grejor men skall du bara köra trackdays så brukar det inte vara krav på godkända produkter. Detta varierar från arrangör till arrangör.
Sedan kan det vara smart att köpa godkända grejor ändå, då det är lite lättare att sälja när man tröttnat. Mina två cent iaf.

//U


Nä ordentliga grejer det är sant att man ska ha men detta är en retro hjälm som jag hitta på en sida! sen så funkar den säkert att köra Vesp med också så det är mest en hjälm till två saker jag är ute efter
Vet du något ställe i skåne som säljer OMP hjälmar så man kan prova st innan man beställer


Vesst,

http://rallyshop.se/

//U

_________________
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



thumbs up för Anders på rallyshop.se thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Allmänt banåkaforum
Tips på hjälm och klädsel
7855 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande