| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
643 besök totalt |
|
okey, detta är lite OT men jag vill ändå tipsa om den senaste uppdateringen av Skype ( www.skype.com ). För er som inte stött på Skype tidigare så är det en slags ip-telefon. Allt som behövs är dator med ett ljudkort, en microfon/högtalare och en internetförbindelse. Det finns och har funnits gott om motsvarande lösningar men denna variant fungerar utmärkt även för dom som sitter på lite svagare förbindelse + att den klarar av NATning Fr.o.m. version 0.97.0.3 så kan man även ringa gruppsamtal. Därav detta inlägg. Det tar internetspelen till ytterligare en nivå när man direkt efter omkörning kan kommentera polaren urusla spårval!
Denna version har bara funnits i ett par dagar men vi har testat att sitta i ett "gruppsamtal" på 4 personer och samtidigt spelat UnrealTournament2003 - No problem! En av oss satte upp sig som spelserver och en annan "ringde" upp de övriga 3. _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
|
Skype ger oftast väldigt bra ljudkvalité men det har en baksida. För mig iaf så tar den upp en betydande del utav processorkraften och det märks i spel där man redan innan ligger lite på gränsen.
Teamspeak www.teamspeak.org är mycket trevligt då det tar lite mindre processorkraft. Det har dessutom börjat fungera mycket bra i dom senare versionerna och duger gått åt dom tillfällena då man ska ryta lite åt polarna under ett race (duger även till mer än det). Men är man ute efter det där lilla extra så kan man nog köra med Skype. _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
|
Själv använder jag http://www.ventrilo.com/
Funkar alldeles utmärkt också. Teamspeak testade jag för ett bra tag sedan, då var ljudkvalliteten urkass. Kan hända att det har blivit bättre på senare tid. Venrilo belastar varken processor eller bandbredd något nämnvärt vad jag har märkt av. _________________ Christian Waltgård |
![]() |
Racingsimulatorer
643 besök totalt |