Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bilder från i somras! Dags att njuta!
2050 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Nu så här mitt i vintern är det härligt att njuta av lite bilder jag tog i somras. Ni hittar dem på http://community.webshots.com/user/pfbredband
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Re: Bilder från i somras! Dags att njuta!

Elise skrev:
Nu så här mitt i vintern är det härligt att njuta av lite bilder jag tog i somras. Ni hittar dem på http://community.webshots.com/user/pfbredband

Häftigt, speciellt när man som jag gillar GT40 och AC-Cobror.

TACK.

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Elise skrev:

Berätta om Malmby! Var ligger det? Vad är det, ett flygfält? Etc etc!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Pär Hylander skrev:

Malmby är ett gammalt militärt flygfält som ligger vid Strängnäs, 7 mil från Stockholm. Vi har hyrt det flera gånger i somras och det går att göra riktigt roliga banor där. Tror att det kostade 3000 kr att hyra för en dag.

Eftersom det ligger så "off" så är man alltid ensam, vilket är perfekt!

Mvh
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Elise skrev:
Pär Hylander skrev:

Malmby är ett gammalt militärt flygfält som ligger vid Strängnäs, 7 mil från Stockholm. Vi har hyrt det flera gånger i somras och det går att göra riktigt roliga banor där. Tror att det kostade 3000 kr att hyra för en dag.

Eftersom det ligger så "off" så är man alltid ensam, vilket är perfekt!

Mvh

Är det fortfarande ägt av militären? Eller har det privat ägare? Hur går man tillväga för att hyra av militären (om det nu är dom som har det). Vi har ett utmärkt "hemligt" krigsflygfält i skogarna här, men dessvärde tror jag att det är i drift fortfarande.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Pär Hylander skrev:
Är det fortfarande ägt av militären? Eller har det privat ägare? Hur går man tillväga för att hyra av militären (om det nu är dom som har det). Vi har ett utmärkt "hemligt" krigsflygfält i skogarna här, men dessvärde tror jag att det är i drift fortfarande.

Militären äger det fortfarande. Jag har alltid arrangerat det tillsammans mer Erik (med Exige) och det är han som skött kontakterna med militären. Jag kan fråga honom vem man pratar med.
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002

Wow! 3000 kronor...det var ju otroligt billigt!! Hur går man tillväga om man vill hyra stället??

En fråga om bilderna från Sportbilens Dag, var det en äkta 30-tals Alfa på bilderna??

Mvh
Patrik

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Superfina bilder!!! Kan du inte lägga in några favoriter här i tråden som teasers ?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
ok. Två av mina favoriter

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Den gula var absolut min favorit på dina sidor

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Den gula var absolut min favorit på dina sidor

Coolt mer ratten (och stolen) i mitten!
Citera
Erik H

Här sen Nov 2002

Elise skrev:
Pär Hylander skrev:

Militären äger det fortfarande. Jag har alltid arrangerat det tillsammans mer Erik (med Exige) och det är han som skött kontakterna med militären. Jag kan fråga honom vem man pratar med.

Hej Pär,
Malmby är helt OK enligt min mening. Det enda som är dåligt är att man måste köra ngn km grusväg för att komma dit och att stora landningsbanan är ganska sandig.
I övrigt går det som Elise sa att göra ganska kul slingor. Taxibanorna är blandat betong och asfalt. Björkvik är något bättre sträckningsmässigt, men det ligger ju lite längre bort från stockholm och dyrare att hyra. Har för mig att hyran ligger neråt 2000:D , det beror på om man tar hel eller halvdag.
Man måste först skriva ett brev och ansöka hos chefen för P10 för att bli godkänd som hyrestagare. P10 har tfn 0152-28000 och jag har för mig att det är Anders Tingdahl som har hand om banhyror.
Sen är det bara ut o åka
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Jag som bor så nära borde ju veta var Malmby flygfält ligger.
Visst vet jag var Malmby ligger, men var ligger själva flygfältet?
Kan någon ge en vägbeskrivning?
Tänkte försöka ta mig dit den 25:e.

Allmänt banåkaforum
2050 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande