Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-04-27 SLC träning Eskilstuna
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (10387 totalt)
Gabriel
Forshaga
Här sen Feb 2005
Inlägg: 263



ButterflyRacing skrev:
Den här var ju frän...med vattenstänk från däcken i bankanten.
Man ska inte hålla ut mer än nödvändigt..


Det var nog då det hamnade ett däck mitt i banan

_________________
Gabriel Roos
ButterflyRacing

Div. BMW: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=688834
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



ButterflyRacing skrev:
Kimmen skrev:

[bild]



Det här är det fränaste jag sett...
En ny trendsättare.
Vi ska genast börja bläddra i gammla 30-talsbider...då vi blev med Sevenram här om veckan.


Håller med! Har många gånger funderat på varför ingen bygger lite snygga "sevens" istället för dom där apfula enkelbockad-plåt-skiten som alla bygger (sorry ni som har en men dom ÄR apfula).
Har trott att det beror på att alla 20-30-talare är byggda för en person i bredd men denna visar ju att det funkar ypperligt! thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Martin 88
stockholm
Här sen Okt 2010
Inlägg: 69



Ja tackar för en bra dag Fredrik. För oss var det mycket värt att få prova efter allt mekande under vintern.
vi gillade banan är ju det som behöve att lära sig köra fort i kurvorna. det känndes i bilen det blivit mer pulver så tror ej vi ska bli varvade lika mycket som förra året. vi syns på Anderstorp

_________________
Martin Riheim

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
MaZ skrev:
ButterflyRacing skrev:
Kimmen skrev:

[bild]



Det här är det fränaste jag sett...
En ny trendsättare.
Vi ska genast börja bläddra i gammla 30-talsbider...då vi blev med Sevenram här om veckan.


Håller med! Har många gånger funderat på varför ingen bygger lite snygga "sevens" istället för dom där apfula enkelbockad-plåt-skiten som alla bygger (sorry ni som har en men dom ÄR apfula).
Har trott att det beror på att alla 20-30-talare är byggda för en person i bredd men denna visar ju att det funkar ypperligt! thumbs up


håller med jag också...

en inspirationsbild till Håkan... Jones Special på Stutz


_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203



MaZ skrev:

Håller med! Har många gånger funderat på varför ingen bygger lite snygga "sevens" istället för dom där apfula enkelbockad-plåt-skiten som alla bygger (sorry ni som har en men dom ÄR apfula).
Har trott att det beror på att alla 20-30-talare är byggda för en person i bredd men denna visar ju att det funkar ypperligt! thumbs up


Orginalet är också tvåsitsigt, om än något smalare. Man skulle ju ha mekaniker med sig på den tiden.

_________________
Göran Karlsson
Citera
toggex
Sköllersta
Här sen Maj 2005
Inlägg: 211



Freddo !!!!!

Tack för dina fina bilder

Och jag är en som är glad att du inte gallrade hårdare bland dina bilder

mvh TOGGEX

_________________
Togge Stensson
Citera
Freddo
Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005
Inlägg: 4705



toggex skrev:
Freddo !!!!!

Tack för dina fina bilder

Och jag är en som är glad att du inte gallrade hårdare bland dina bilder

mvh TOGGEX
thumbs up Vassego!

_________________
Fredrik Ljungkvist
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



ja det va storleken på tåtbitarna jag syftade till, men nån får gärna fylla i vart krysset kommer ifrån, har ju sett det förr men aldrig fattat va det syftar till.

jag har ju alltid vart lite meningsmotståndare till seven pga att dem ser ut som skokartonger, men nu vart man ju nästan lite sugen, kunde ju bli hur stekitgt som helst å rejsa från skyline/supraägare i nått som ser ut att vara hämtat från 30 talet thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



knotan skrev:
ja det va storleken på tåtbitarna jag syftade till, men nån får gärna fylla i vart krysset kommer ifrån, har ju sett det förr men aldrig fattat va det syftar till.


Det stod väl i reglementena förr...att glas skulle tejpas.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Jag är kär


_________________
Magnus Thomé
Citera
Thornad

Här sen Mar 2010
Inlägg: 7



gka skrev:
MaZ skrev:

Håller med! Har många gånger funderat på varför ingen bygger lite snygga "sevens" istället för dom där apfula enkelbockad-plåt-skiten som alla bygger (sorry ni som har en men dom ÄR apfula).
Har trott att det beror på att alla 20-30-talare är byggda för en person i bredd men denna visar ju att det funkar ypperligt! thumbs up


Orginalet är också tvåsitsigt, om än något smalare. Man skulle ju ha mekaniker med sig på den tiden.



Th35 är 15cm bredare i karossen än orginalet, anledningen är framförallt kardantunnels som saknas i orginalbilen. Då sitten man högre och kardanen ligger under stolarna.
Profilen på bilen är den samma, fast framhjulen sitter ett par centimeter längre bak än orginalets.

Här är Th35 i "landsvägsutförande" tillsammans med förebilden som finns på Köpings bilmuseeum.






_________________
Peter Thornadtsson
Citera
Eftersnack
2012-04-27 SLC träning Eskilstuna
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (10387 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande