Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTS
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
8 besök senaste veckan (55593 totalt)
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223


Trådstartare
Nu fråga till experterna samt alla som har kontakter.

behöver en trådlös tryckmätare till bilen som man kan monitorera när man sitter bakom ratten.
ex. Tyredogs system.

slö som man e vill man ju inte hoppa ut i tid o otid för att kolla däckstryck

Kan nån bistå med hur jag får tag i en sådan ...

går bra att svara i denna tråd eller på köpestråden.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1153124#1153124

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593



wirus skrev:
vänster fram har ett dike där coorden tittar ut så det e helt slut. o så var det höger back som gett upp oxå, hade slängt gummi så det bildats små (ca 15x5mm) hål med ett par centimeters mellanrum runt hela däcket. Har aldrig sett det förut men att dom har gett upp är klart som korvspad.


En av mina Direzzor såg ut så här efter sista banträffen förra året, kan det vara något liknande på dina däck Stefan?


_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223


Trådstartare
BMWRickard skrev:
wirus skrev:
vänster fram har ett dike där coorden tittar ut så det e helt slut. o så var det höger back som gett upp oxå, hade slängt gummi så det bildats små (ca 15x5mm) hål med ett par centimeters mellanrum runt hela däcket. Har aldrig sett det förut men att dom har gett upp är klart som korvspad.


En av mina Direzzor såg ut så här efter sista banträffen förra året, kan det vara något liknande på dina däck Stefan?



exakt.. kanske kullesjukan..
eller beror det på för lågt/högt tryck ?
eller bara pga den konstanta högersvängen...

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291




_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593



wirus skrev:
eller beror det på för lågt/högt tryck ?


Förmodligen då jag inte kollar trycket så ofta som jag borde

Hittar du en däckstryckskontroll så köper även jag en

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



BMWRickard skrev:
wirus skrev:
vänster fram har ett dike där coorden tittar ut så det e helt slut. o så var det höger back som gett upp oxå, hade slängt gummi så det bildats små (ca 15x5mm) hål med ett par centimeters mellanrum runt hela däcket. Har aldrig sett det förut men att dom har gett upp är klart som korvspad.


En av mina Direzzor såg ut så här efter sista banträffen förra året, kan det vara något liknande på dina däck Stefan?



Jösses. Hur kör ni?

_________________
Stefan Larsson
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223


Trådstartare
höfläkt skrev:


Jösses. Hur kör ni?


Tydligen med en väldigt stor plånbok om vi skall fortsätta o bränna däck så här

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223


Trådstartare
BTG skrev:
http://search.eim.ebay.se/?ev=&kw=tpms&ect=&elc=-2&ec=&st=eim&hidden=search

Däckstryksmonitor!


Coolt, vågar man lita på ebay då... har aldrig vågat handla där.
skall fundera en gång till innan det trycks på köpa här.
kanske det finns en själ som har en i sverige redan...

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Jag har handlat flera saker på Ebay och det har alltid varit 100%. Men garantier finns förstås inte....någonstans i livet.

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med garanterat dödlig utgång.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Herr Thomé kör omkring med en sådan däringa makapär.
Har du kollat med honom gällande +/- ?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
Herr Thomé kör omkring med en sådan däringa makapär.
Har du kollat med honom gällande +/- ?


har pratat med thomé, han har inga fler tyvärr. tipset var ut på rejsa o fråga..

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Sjöströmmarn hittade detta (via googlande gissar jag)

http://www.atrium-enterprises.de/

_________________
Magnus Thomé
Citera
Torbjörn A
Malmö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 201



Conrad.se har en modell.

http://www.conrad.se/KONTROLLSYSTEM-F%d6R-D%c4CKTRYCK-V.htm?websale7=c . . . .{ver/7/ver}{st/3ec/st}{cmd/0/cmd}{m/websale/m}{s/conrad-swe/s}{l/01-aa/l}{sf/%3Cs1%3EKONTROLLSYSTEM%20F%D6R%20D%C4CKTRYCK%20V%3C/s1%3E/sf}{p1/64aa78cb590023f6a82d92e24c87dcd6/p1}{md5/15ca0ae48da391eff151dce0cba6322f/md5}

_________________
MVH
Torbjörn Andersson
BMW CS 3615
BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85)
BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223


Trådstartare
Fick bli att hoppa ut i internetshoppinghimmelen.

Så nu har det gått 2 beställningar, en till ebay á la BTGMicke och en till amazon som en comparison.
Vi får se vilken som anländer först.

Så det finns en till dig med Rickard.

ebay säljaren love-taiwan skall skicka följande



amazon säljaren KLdeals skall skicka följande



Så det blir en riktig utvärderingsshopping.
ebay vs amazon
love-taiwan vs KLdeals
TD-1000 vs TD-1300
internet shopping vs Stefan Toth

inte så viktigt vilken som vinner förutom sista matchen, den vill jag inte förlora... skulle vara så tråkigt om man loosar kosingen för att man var korkad nog för att bli lurad.

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Ser fram emot en djupgående recension sen thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593



wirus skrev:

Så det finns en till dig med Rickard.


thumbs up

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223


Trådstartare
Har skapat en SÄLJES tråd för en uppsättning, NYA i kartong, Ferodo Racing DS2500 bromsbelägg fram till M3 E92, 1M Coupe, 335i sedan/touring/coupe, osv.

Kom o köp. Behöver ju inte dom längre eftersom dom skulle monteras på min gamla M3:a men den är såld som bekant.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=81707

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223


Trådstartare
Ojojoj, vilken intensiv vecka, både med jobbet och bilen.

Vi börjar från början. Efter Kullen så tog jag en titt på bilen, fokus däck och bromsar, o till min stora glädje så var allt slut, helt slut. Däcken (som jag nu har fotograferat) har inte många meter kvar i sig. Vänster fram och höger bak har tagit sina liv. Ja, nån galning inom BMWSC hade säkert kunna köra ett par varv till på dessa däck men inte jag, o inte inför 1vecka GT Polonia som går av stapeln idag. Så saker o ting blev som ni säkert förstår smått akuta att lösa.


Vänster fram


Höger bak. Kan vara lite svårt att se men det är små hål runt om hela däcket fär gummit helt enkelt har släppt.

Så jag kom på den brilljanta idén att jag skulle montera på mina gamla Pirelli Corsa däck från M5:an, dom ligger ju ändå bara o skräpar så jag kan lika gärna bränna upp dom så har jag tid att fixa rätt R-däck i rätt dimensioner till efter Polonia och Anderstorp. Det enda var ju att dom hade profilen 40 fram istället för 35 samt 35 bak istället för 30, annars samma/rätt bredd både fram och bak. Det får säkert plats.

Sen gick det ett antal samtal och sms till Ola Kvarnström på Brittania Racing med beställning på Endless belägg både fram och bak. Detta var dagen innan Midsommarafton. Ola återkommer sen eftermiddag med ett positivt svar, vi kan ha beläggen här till tis/ons denna vecka.

Allt känns ok och jag avviker för att fira midsommar.

Det blir måndag och jag upptäcker till min fasa att jag beställt fel frambelägg från Endless. H*lv*te, krissamtal till Ola K som ringer endless, men tyvärr, dom hinner inte ändra för det är redan skickat. Jaha, där brände man 4 papp på fel belägg fram. Lite meckande och trixande som hittade vi faktiskt en lösning, Endless Europa som faktiskt ligger vid bålsta i sverige (1h från Stockholm) kan vattenskära beläggen så dom får rätt form.. YES ! Nu blir det dock tajt med tid så tisdag kväll åker jag till bålsta och endless för att hämta beställningen själv för annars kommer det inte hinna fram i tid om det skall skickas.
Vattenskärningen blev perfa, helt rätt dimensioner på beläggen, tack o lov så hade jag beställt rätt format men för stora belägg så det gick att skära till dom.


Så här ser en låda med Endless grejjor ut :-)

Bara för att inte glömma vad som skall sitta på bilen så skriver jag det här.

Frambelägg - RCP124 med N35S material 17,5 mm gods
Bakbelägg - RCP077 med ME20 material 16 mm gods

Onsdagen drar jag till Oslo för att arbeta och har bokat med Fredrik på BMW torsdag morgon 0700 för att få ihop det sista på bilen.

Dock så ringer fredrik lunchtid onsdag, han har satt på M5 däcken och tagit en testrunda. Det tar i fram vid svängar, kommer aldrig att funka med dessa däck. Just det, en sak till, dom e hala som bara den...
Nu börjar det hopa sig moln över racinghimmelen igen... vad i hela friden skall jag göra nu ??? Det börjar ringas runt, folk på semester, svarar inte. Förstår ni inte att jag behöver R-däck ?!!?!?!

Får till slut tag i Johan på Skanstulls Däck, o han har 245/35 19 MPSC inne för framfälgarna och inte bara det, en kund har inte hunnit hämta ut sina 265/35 19 MPSC så dom snor jag till mina bakfälgar. R-däck löst ! Tack Johan !

Så det blir en hektisk torsdagsmorgon, 0700 BMW i nacka för bromsmontering. Sen med helt galet stora däck på bilen så försöker jag ta mig till Skanstulls däck med så få svängar som möjligt... 0830, R-däck monteras. Sen till jobbet för en massa möten. Kl 1630 hamnar jag på Exclusive Cars där Ibro väntar för att stipa sista delen av bilen så den är klar för Polonia. Fett coolt. Och så avslutar vi dagen med en tripp hem till Johan på skanstulls däck för att hämta en lufttrycksmätare som han plockat hem under dagen från leverantören.

Väl hemma knäcktes en öl och så blev det biltvätt.

Kittad och klar för 1v racing !

Se o njut av bilderna så hörs vi o ses på anderstorp och kanske till och med innan i Polen.

Nu är klockan 0915 och avresa mot GT Polonia är om 45 minuter.














_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Schteeek på därnere, bilen är ju sannerligen deklatrimmad nu så den måste vara übersnabb!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Det var verkligen lattjo slitage på ditt höger bak. Jag brukar också ha värst slitage vä fram och hö bak på kullen. Hö bak för att man gasar för mycket i alla högersvängarna

Michelinarna du har nu är Pilot Sport Cup Plus, dvs MPSC+ thumbs up Bara så du vet

Ha det tokskoj i Polen nu!

_________________
Magnus Thomé
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087



Haha, kul historia. Där ser man vad väl lämpade vanliga gatdäck är för gatkörning

Ha så kul nu och kör försiktigt thumbs up

PS. (Olas firma heter Britalian racing )

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTS
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
8 besök senaste veckan (55593 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande