Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång...
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17   >>
8 besök senaste veckan (129881 totalt)
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
964RS skrev:
Duktig kant på dom skivorna, dom måste ha varit väldigt tunna Lycka till På Mantorp!


Lövtunna! Pensionerade dom för länge sen... men då det var lite värre sprickor än jag trodde i mina pfc skivor så fick dom bli en nödlösning.... hur det gick vet ju alla nu

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



E.Svensson skrev:
964RS skrev:
Duktig kant på dom skivorna, dom måste ha varit väldigt tunna Lycka till På Mantorp!


Lövtunna! Pensionerade dom för länge sen... men då det var lite värre sprickor än jag trodde i mina pfc skivor så fick dom bli en nödlösning.... hur det gick vet ju alla nu


Tack vare din incident dubbelkollade jag mina skivor fram också.. Hade nog inte funkat ett sista pass, fick bli en akutbeställning från PEAN direkt

Lycka till på lördag! Själv ska man gå bal på slottet..

_________________
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Börjeson skrev:
E.Svensson skrev:
964RS skrev:
Duktig kant på dom skivorna, dom måste ha varit väldigt tunna Lycka till På Mantorp!


Lövtunna! Pensionerade dom för länge sen... men då det var lite värre sprickor än jag trodde i mina pfc skivor så fick dom bli en nödlösning.... hur det gick vet ju alla nu


Tack vare din incident dubbelkollade jag mina skivor fram också.. Hade nog inte funkat ett sista pass, fick bli en akutbeställning från PEAN direkt

Lycka till på lördag! Själv ska man gå bal på slottet..


Fegis

Vad blev det för skivor då?

Ja ibland är det inte roligare med en bal på slottet

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



E.Svensson skrev:
Börjeson skrev:
E.Svensson skrev:
964RS skrev:
Duktig kant på dom skivorna, dom måste ha varit väldigt tunna Lycka till På Mantorp!


Lövtunna! Pensionerade dom för länge sen... men då det var lite värre sprickor än jag trodde i mina pfc skivor så fick dom bli en nödlösning.... hur det gick vet ju alla nu


Tack vare din incident dubbelkollade jag mina skivor fram också.. Hade nog inte funkat ett sista pass, fick bli en akutbeställning från PEAN direkt

Lycka till på lördag! Själv ska man gå bal på slottet..


Fegis

Vad blev det för skivor då?

Ja ibland är det inte roligare med en bal på slottet


Magkänsla

Det blev vad PEAN hade på lager, stop Tech slitsade. Får duga tills vidare.. Bättre att lägga ordentligt krut på röda faran

Vad vore en bal på slottet.. Får hoppas de servas väl kylda drycker, annars kommer jag förbarma mig att jag inte rycker och sliter i M3an!

_________________
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Börjeson skrev:
E.Svensson skrev:
Börjeson skrev:
E.Svensson skrev:
964RS skrev:
Duktig kant på dom skivorna, dom måste ha varit väldigt tunna Lycka till På Mantorp!


Lövtunna! Pensionerade dom för länge sen... men då det var lite värre sprickor än jag trodde i mina pfc skivor så fick dom bli en nödlösning.... hur det gick vet ju alla nu


Tack vare din incident dubbelkollade jag mina skivor fram också.. Hade nog inte funkat ett sista pass, fick bli en akutbeställning från PEAN direkt

Lycka till på lördag! Själv ska man gå bal på slottet..


Fegis

Vad blev det för skivor då?

Ja ibland är det inte roligare med en bal på slottet


Magkänsla

Det blev vad PEAN hade på lager, stop Tech slitsade. Får duga tills vidare.. Bättre att lägga ordentligt krut på röda faran

Vad vore en bal på slottet.. Får hoppas de servas väl kylda drycker, annars kommer jag förbarma mig att jag inte rycker och sliter i M3an!


Ska komma upp till 12mm regn på mantorp på eftermiddagen... så du missar nog inget
Måste försöka komma över ett flashigt bmw-paraply...

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
rust29
Vikingstad (Lkpg)
Här sen Jun 2005
Inlägg: 224



E.Svensson skrev:
Ska komma upp till 12mm regn på mantorp på eftermiddagen... så du missar nog inget
Måste försöka komma över ett flashigt bmw-paraply...

Inget regn och tala om i morgon http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Mantorp/

_________________
Stefan Örtengren
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
rust29 skrev:
E.Svensson skrev:
Ska komma upp till 12mm regn på mantorp på eftermiddagen... så du missar nog inget
Måste försöka komma över ett flashigt bmw-paraply...

Inget regn och tala om i morgon http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Mantorp/


Ne 17,6mm e inte så farligt
Fast med lite tur så kommer det inte förens 2-3, alltid något

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
rust29
Vikingstad (Lkpg)
Här sen Jun 2005
Inlägg: 224



E.Svensson skrev:
rust29 skrev:
E.Svensson skrev:
Ska komma upp till 12mm regn på mantorp på eftermiddagen... så du missar nog inget
Måste försöka komma över ett flashigt bmw-paraply...

Inget regn och tala om i morgon http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Mantorp/


Ne 17,6mm e inte så farligt
Fast med lite tur så kommer det inte förens 2-3, alltid något

Fasiken vad de ändrar sig, när jag kollade var det 0 mm hela lördagen

_________________
Stefan Örtengren
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Ett sånt jävla väder! Först var det för varmt... sen var det för blött.... aldrig blir man nöjd :P

Rolig dag i trevligt sällskap allafall! Tog det lugnt med körningen på förmiddagen då det kändes som det var lite väl mycket folk som ville visa att just dom var nästa schumi.... (hörde något om att 75 av 90 körde med prova-på-licens) fast alltid roligt att mer folk får prova på detta!

Vågade mig ut strax innan lunch, skönt att ha bromsar man litar på igen dock fick jag inget direkt flyt i körningen... en brak lunch senare så vågade jag mig ut igen... flöt på riktigt bra, dock aldrig några helt fria varv men alldeles lagom med trafik och inga direkta dumheter på banan heller.
Kom ifatt en vänsterblinkande johmei men efter lite helljus blinkande så fattade han vinken och gav fullt igen i f2 bara för att 1 kurva senare få målflagg.... ett avkylningsvarv och 2 min i depån senare så började åskskurarna :/

Pinsamt mycket soppa kvar vid hemfärd...



BMWSC egna lilla depå



Tog även en bild på bilen i dess rätta miljö... ni som inte provat era m3or på grusväg än, gör det, galet skojj



Polarns grabb passade på att kontrollera bakskivorna så inte dom också spricker...




Kullen nästa helg! (på Mantorp soppa....)

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Och jag som hade så kul när det regna, kanske är z:an mer båtlik??

Vi ses på kinnekulle på lördag

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Franzetti skrev:
Och jag som hade så kul när det regna, kanske är z:an mer båtlik??

Vi ses på kinnekulle på lördag


Profilen e ju typ densamma



Ses på Kullen!

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495




_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Kullen var oooooooootroligt bra! inte för att jag lärt mig hitta runt än men oj så mycket roligare det var på nya asfalten!
Verkade även som vänster fram inte tog lika mycket skada som innan?

Körde även lite TA... (för)sen inbromsning till konpartiet och en omsläppning(stavning?) gjorde dock att det blev 3 avkylningsvarv för min del Men var roligt trots det
Måns gör ett kanonjobb som håller i detta! Synd bara att det inte är fler som tar chansen och provar på.
Fattar dock inte hur folk kan vara så snabba... till nästa gång så måste jag nog olja in Börjesons skinnfotöljer så han får koncentrera sig mer på att sitta kvar i stolen än att köra ifrån mig

Tog en idolbild på bilen



Och denna är stulen från Janne


_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Jag tyckte m3 din gick fort nog. Jag och båten blev ju bara omkörad hela tiden av röda faran.

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Nu så har jag varit på gelleråsen, andra veckan i rad

Dagen kunde börjat bättre, eller ne hela helgen....
DU HAR EN HARE I FRONTEN! - ropar en biker när jag stannar på statoil för att köpa snus.... uppståndelsen e totalt! 15-20 personer ska fram och fota... jag köper snus under tiden



Ska prova rubba och waxa lite på det imorgon så borde det gå bort... kanske sån där insektsspray annars?

Anledningen till att det var så mycket folk just denna dag på statoil var ju så klart för att det var bilutställning med tillhörande cruising i stan Kromad båge brukar jag praktisera på strippen-rakan på mantorp så hade ju vanan inne



Vitt verkade vara färgen som gäller

Så efter 2 timmars sömn så var det dags för Gelleråsen! Var ju där förra veckan och letade förjävels efter apex så tänkte att nu kanske det skulle gå bättre....
Ut första passet.... svor och fibblade mest med laptimern som vägrade fungera.... hade ingen betydelse huuuuuur många gånger jag tryckte på alla knappar samtidigt i ren frustration, den vägrade räkna!

Så in i depån och klaga lite på att bilen min är för hård / banan för guppig....

Ut igen, tryckte bara en gång på laptimern denna gång så nu funkade den kanon! Körde ett gäng varv innan jag slog ett öga på den, 1,19,xx tider! Inga banrekord men en tid som jag som glad amatör är nöjd med... som bäst 1,19,32....

Efter lite regn och lunch var det dags för det igen... nu jävlar skulle 1,18 tas! Körde fortare precis överallt, ni vet så där fort så inbromsningen PRECIS räckte till för att det inte ska understrya in i kurvan och accelerationen ut ligger på gränsen (och ibland över...) för att rumpan ska börja dansa....
Reslutat? 1,20 tider.... Tänkte äh fan nu tar jag ett lugnt varv och sen får det räcka....
1,19,32 blev resultatet på det lugna varvet

Sen blev det till å skjutsa runt lite folk och försöka hålla sig vaken... Men nästa gång då ska jag köra så lugnt så lugnt så då borde 1,18 gå

SKa försöka ge mig på att klippa ihop någon film imorgon då "rå materialet" innehåller 50% filma asfalt i depån...

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 513



Du vet om att bilen är enögd va? Nästa gång sitter 1.18!
Gött att klippa en hare utan att märka det

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Asse skrev:
Du vet om att bilen är enögd va? Nästa gång sitter 1.18!
Gött att klippa en hare utan att märka det


Ja det måste det fortfarande hästlängder ifrån dig dock, och då har du ändå drivningen i fel ända

haha japp, den slocknade när besiktningsmannen slog igen huven
Märkte av den men e van med m3an att dom går under fronten och man blodar ner diffklumpen istället var lite sent på natten nu så hade inte orken att stanna och titta när det hände, finns ju ändå inget å göra.

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Behöver en ny ratt.... har en utav märket QSPnu, ganska svajjig och nu i helgen blev det även lite oval, totalt livsfarligt.

Så 2 frågor.
Någon som provat RRS? är det samma skit som allt annat från kina eller är dom jämförbara med t.ex. Sparco?

Kör ju även bilen till och från bana samt någon söndagstur ibland, och vill varken åka med rattmuff eller handskar då, ska jag välja en alcantara istället för mocca då? Eller klarar sig moccan så länge man "borstar upp" den ibland?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Har RRS. Helt ok tycker jag men inte helt i klass med finrattarna kanske. Färgade av sig lite i början annars inget att anmärka på.

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Varför går du inte på en Sparco direkt, måste ju vara bland det bästa valet. thumbs up
Hade ja gjort idag, om ja nu inte redan hade en ja är nöjd med.... (Italvolanti Mocca)

Denna kanske: http://www.h2mracing.se/webbutik/product_info.php?cPath=17_816_3115&am . . . .



_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Marcus S skrev:
Har RRS. Helt ok tycker jag men inte helt i klass med finrattarna kanske. Färgade av sig lite i början annars inget att anmärka på.


Något flex i den? (Om du tar tag i den i ovankant kan du trycka/dra i den och den flexar?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång...
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17   >>
8 besök senaste veckan (129881 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande