Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1526 totalt) |
Montera sportstol
Jag går i planer att skaffa ett par Sabelt Racer stolar till min Golf vr6. Är inte så kunnig när det gäller att fästa stolarna. Mina funderingar är om det, i och med att stolarna har underredsfästen, går att använda orginalunderredet? Möjligtvis måste jag då tillverka några plattor, i fall inte fästena sitter exakt, för att kunna skruva fast stolarna. Eller måste jag helt enkelt byta underrede för att det skall bli bra? Lite tips mottages gärna. mvh Erik Birgerson _________________ Erik Birgerson //Golf vr6 -93 |
||
Många har läst, ingen har svarat ...
Det enda vettiga svar jag kan komma på är: prova. Testa med att "adaptra" fast stolen på originalunderredet, visar det sig att det sket sig så skriver du det här och skaffar ett annat underrede ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
Såhär gjorde jag till min E30 en 90 graders böjd aluplåt enklare kan det knappast bli finns också att köpa färdigt på dalhems, stål ligger väl runt 500:- alu runt 800:-
![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Jag har skaffat en 500 x 600 x 5 mm skiva av durkaluminium som jag tänkte bulta fast i originalhålen i chassiet. Sen borrar man passande hål i aluplattan så har man sin adapter.
Men jag tänkte köra bottenmonterade stolar för att komma ner rejält. |
||
Du förklarade det där för mig förut.. Men inte förräns nu föll ![]() ![]() ![]() Nu vet jag exakt hur jag ska göra med mina stolar!! ![]() Tack tack!! ![]() Återstår bara att få tag på alu-plåt _________________ /Anton Lillsund |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1526 totalt) |