Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 219, 220, 221 >> 158 besök senaste veckan (1114409 totalt) |
Inget att lägga energi på. Det blir bara en 'puckel' i mappen., precis samma händer med en axel om man har progressivt reglage. Man kör bara tps efter en axel, primära. Hur än utväxlingen är på andra axeln. 100% på primära är ju 100% öppet sammanlagt på båda axlarna. _________________ Patrick Wetterskog |
||||||
Har kollat igenom tråden några gånger nu och jag undrar vilka bussningar det blev i bärarmarna tillslut? Blev det Mercedes som många föreslog eller hittade du någon annan? Letar efter en ganska lång bussning som funkar tillsammans med ovala eller rektangulära rör.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Det blev Energy Suspension, universalbussningar. har artikelnumrena uppskrivna på parterna i CADen, kan posta det senare.
Hjulupphängningarna är rätt klara nu faktiskt. Kvar är att dra el till ABS-givare mm. Saknar förresten ABS-givare bak och de verkar inte nytillverkas till den diffklumpen jag har. Kan man använda vanliga induktiva givare för ändamålet? Ska de vara normaly closed eller open då? Ett par bilder med mitt nya 12mm objektiv. Lite lättare att få in plats med allt till skillnad från 24mm som jag brukar köra (på APS-C): |
||||||
Snygg hjulupphängning!!
Mycket jobb på det bygget. Hur länge har Du hållt på?? ( tänker även på "hämdplanerna" gentemot de som badmouthat) Måste vart några år.... _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||||
Tack!
Det har blivit ganska många timmar med tanke på att det mesta är utvecklat från blankt papper, konstruerat, designat och tillverkat av mig själv. Mycket är dessutom handjagat innan jag byggde fräsen. Det där med hämnd är med glimten i ögat. Jag är känd som pallbockskungen här på rejsa eftersom det är... ett långtidsprojekt. Jag någorlunda självdistans, så jag har nog bjudit in till trackning också. Här finns inte mycket haters, så det har varit med glimten i ögat från båda håll. Jag började på allvar 2010. En brutallång rostlagningsperiod gjorde att jag sysslade med det i nästan tre år, vilket inte alls var planen. Räknade då med 6-7 år för att bli klar. Parallellt har det blivit två lägenhetsrenoveringar, anläggning av trädgård och husmodifiering och en del annat i livet som gör att projektet periodvis blir nedprioriterat. Har väl typ 1000h kvar innan den är lackad och inredningen färdig, men siktar förhoppningsvis på att få en liten provtur innan hösten 2018 är slut. Lack och inredning är ganska lågprioriterat just nu. När den väl gått genom besiktningen, blir det nog rullande färdigställande så att man hinner provköra lite utan att behöva vara rädd för att repa den. |
||||||
Tror att vanliga induktiva givare är för långsamma för ABS. Går det inte att bygga så nån annan ABS givare passar //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
vad vore livet om man inte fick retas lite. Tyvärr finns det folk som inte alltid ser glimten i ögat.
Detta låter som en riktig pojkdröm som håller på att gå i uppfyllelse och med lite tur är den ute på vägen innan transportstyrelsen vill att Du inkommer med läkarintyg för att få behålla körkortet *blink* _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||||
Men vi har ju sett den i verkligheten! Hur många Rejsianer är det egentligen på bilden? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
|
||||||
Jag ser minst 7 stycken.... _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Oavsett vilket....Jag har själv flera bilar som stått för länge på pallbockar...
Själva företeelsen tycker jag är fel, men oavsett vilket har Du gjort ett väldigt fint arbete- även om det säkert kan ses som "överarbetat" så har Du gjort Din grej och har jädrigt kul hela vägen. Jag pluggade till ingenjör och då blir gärna ens bil full av uppfinningar- för många, men nån stans längs vägen inser man att man MÅSTE dra ett streck och komma ut någon gång. Du kanske kommer dit en dag med*blink* Som sagt : Vackert! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||||
När Anders blir klar så tror jag vi står inför ett nytt vägskäl i Rejsas historia. Jag har ett påbörjat projekt sedan 10 år och så länge Anders inte är klar så behöver inte mitt bli klart heller |
||||||
Jag vill minnas att det var *någon* som dikterade för mig vad jag skulle säga i bildtexten för att det skulle bli bra media. Tror till och med att jag har kvar mailet där jag fick presenterat för mig vad jag skulle säga.
Oj ja, där var det kändistätt... Är det Bisting långt bak till höger i bild också? EDIT: Dessutom är det ju säkert Figgz som sitter i åpeln på väg bort. Och vilka fula former Pontiacen har. Längesedan jag såg den på mer än 80cm avstånd... Hoppas verkligen den ser bättre ut sen, för det där var ingen höjdarvinkel. Lite trist att inse det nu iof, men den ser ju i alla fall bra ut framifrån. |
||||||
Får nästan kompensera den där bilden med en bättre vinkel.
Då: En ganska färsk Nu: Samt en på hur den skall bli när den är klar creds till Obizzz för datormografin Sen: |
||||||
Ja jädrar vilken ful front den hade innan...tycker jag!
Bara fortsätt med ditt drömbygge i den takt du behöver.. Blir ju så grymme bra. Det blir någonsorts innerskärm fram? För att skydda finjobbet.... Om du nu kör med den _________________ Michael Thulesius |
||||||
Det är väl rostskydd för corden? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
Fantastisk bild från rejsaträffen på Sturup gissar jag... Hjälp mig ersätta frågetecknen! Från vänster till höger (med risk för att några rejsanamn är gamla): ?, ?, Jeppson, Ragnar, Bisting, ?, ? (i skåpbilen), Kraniel (tror jag), ?, Westfield (sittandes i sin Westfield), Meldert, ?, ?, ? (de sista två längst bak vid Saaben, den siste kan vara Fuling). Dessutom är jag rätt säker på att jag vet vem ägaren till EVO:n i förgrunden är/var... :P (oj, vilken gammal bild). _________________ Mattias Meldert |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 219, 220, 221 >> 158 besök senaste veckan (1114409 totalt) |