Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 219, 220, 221 >> 95 besök idag (1114617 totalt) |
En tidigare variant av mina drivaxlar var i princip en svarvad hylsa som värmdes upp och satt med presspassning och sen svetsad runt i ytterkanten. Svetsen höll iaf men ytterknutarna dog av andra omständigheter som bankörning och mer än dubbla effekten. Tror inte pluggsvetsarna gör så stor nytta då det är svårt att få bra smälta ner i axeln och ytan blir väldigt liten. Men mer svets är karnske bättre än mindre. Gör nån svetslösning nu så du kan provköra mer. Sen tillverka ett par fina axlar som är oskarvade i vinter. Kul att du är ute och kör med bilen _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||
Så var min ena drivaxel på se7en. Blev andra drivaxlar då jag bytte diffklumpen. _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Kapa diagonalt i ändarna på röret.
Samt pluggsvetsa. Ju mer svets du kan få dit(men uspridd) desto större möjlighet det håller. Kör sömlösa rör. Detta sätt att skarva drivaxlar höll bättre än drivaxlar från en 'häftig firma' i Sverige. Då kördes även dragracing. _________________ Patrick Wetterskog |
||||||
Nä, du kan nog avvakta lite till. Man ska skynda långsamt har jag hört.
Dessutom har jag haft lite säljtankar på sistone. |
||||||
Jag skulle vilja skriva håll käften och gå tillbaka in i garaget och kom inte ut förrän du är klar men det skulle säkert blir feltolkat. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Den dagen jag säljer, så kommer ingen höra av sig eftersom skämtet är för långt draget. |
||||||
_________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Nu har jag gjort som du sagt, är du nöjd? Den rullar, och den gör det riktigt bra faktiskt! Har blivit några längre turer senaste veckorna för att kolla så att den inte trillar isär. Positivt överraskad - lite barnsjukdomar såklart men inget stort egentligen. Blinkersspaken sitter lite långt från ratten, så det är obekvämt och nå den. Skämt o sido; laborerar lite med bromsbalansen just nu eftersom den bromsar lite mycket där bak. Har nog problem med en TPS-sensor till motorn också eftersom den tappar gas som sen kommer tillbaka 1 sekund senare. Lite knarr och klonk här och var också som får lösas allt eftersom. Just nu är det mest prio på att lösa det som behövs för att få den igenom besiktning och SFRO2. Däremot möts den inte av positiva blickar av hundägare här i området. En visade demonstrativt genom att hålla för båda öronen och blänga, en annan hötte med näven till mig. Då sitter det ändå fyra ljuddämpare på den, samt att jag ligger långt under hastighetsbegränsningen. Tippar att enhetlig färg hade tagit bort raggarstämpeln och gjort en mer accepterad i finrummet. Ska lägga lite tomma ölburkar i bilen som jag kan kasta mot folk som blänger. Bättre med småbarnsföräldrar - där vinkas det och hejas på. |
||||||
Och en så verklighetstrogen pilsnerbilsmotivlack du fixat! Du har verkligen fått fram stuket av rassligt raggaråk
Lite avlusning och besiktning innan vintern så är den fix och färdig till våren? _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Bilden är helt underbar
Den rundturen måste ha gett hur mycket positiv energi som helst efter så lång tid i garaget, bra jobbat _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Det är inte så att det är mappnings relaterat, för lite Acc pump? _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Han ser väl gisssningsvis i loggen att TPS signalen går till noll när det händer, så trasig givare eller glapp i kablaget. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
[quote="And ersJepp sson"][quote="Mats Karlsson"]
Det ska du ta som en komplimang! Sjukt kul att se den ute. Vilket jobb _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 219, 220, 221 >> 95 besök idag (1114617 totalt) |