Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3, 4 ... 218, 219, 220   >>
255 besök idag (1111766 totalt)
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Amerikanska bilar står inte högst på min lista men den är rackarns tuff faktiskt =)

_________________
Daniel Steiner
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
Var faktiskt ute och drog ett par mil idag..
Den går bra, det måste jag säga... Hela bilen verkade hålla så när som på att remmen till generatorn försökte hoppa av ett par gånger. Lyssnade extra noga efter ev skrammel från hjulupphängningar eller dyl (skruvar har ju en tendens att skruva upp sig ) men det verkade helt tyst. Bromsarna har börjat ta fint nu också och beläggen håller på att sätta sig.

Tyvärr har dock mitt billighets-wilwood-löstagbart-rattnav-som-är-sexkantsformat börjat glappa lite... Något som inverkar negativt på den annars fina körupplevelsen!
Får väl bita i det sura äpplet och införskaffa ett snap on eller nåt

Daniel5xQ skrev:
Amerikanska bilar står inte högst på min lista men den är rackarns tuff faktiskt =)

Man tackar!
Många som säger det
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
Besiktigade idag!

Fick anmärkning på läcka på avgassystem och att handbromsen inte tog förrens i bottnen...
Ska åtgärda det när jag har tid, men börjar i helgen med att efterdra alla bultar...

Fruktansvärt körsugen just nu!
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
gjort lite småpill lite här och var under de senaste dagarna..

fixade ett nät till grillen då jag är trött på att blad och annat virvlar in och täpper igen..


EDIT: även dörrsidor har nog tillkommit sedan jag senast postade här...

svart guld:
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Var har du köpt det svarta guldet?

Ser fint ut

_________________
Daniel Steiner
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
Daniel7xQ skrev:
Var har du köpt det svarta guldet?

Ser fint ut


själv är bäste dräng..

finns mer info på sidan min... gå in på interior och sen door shells eller vad det nu kan tänkas stå..

EDIT:
lättviktshandtag:
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Måste flika in och Hålla med alla andra! Klart cool bil! Nästan så man blir sugen på att fundera på en Vette (ja ärliogt talat har jag tittat på en) men först måste jag skaffa tag i en BMWCup bil..

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare


Uppdatering; slavcylindern verkar ha bestämt sig för att inte vara med längre, läcker som ett såll!

ska riva ut lådan fredag/lördag och se om säsongen är slut, eller man hinner köra någon meter till..


Fast, vem vill vara ute och köra när man egentligen kan stå inne i garaget och mecka?? väldigt mycket ironi...

Får ta igen allt nästa år, då ska jag köra dubbelt så fort som alla andra!

finns mer läsning här
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12668&postdays=0&postor . . . .
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580



Cool bil thumbs up

Var köpte du cykeldatorn?

Låter som en alldeles utmärkt och billig lösning för mitt problem med hastighetsmätaren.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
www.ebay.com
Finns ett par ser jag;
http://search.ebay.com/topeak-panoram_W0QQsokeywordredirectZ1QQfromZR8 . . . .
(jag är reggad där, så om du vill ha hjälp så får du skrika till)

Den funkar för det mesta alldeles utmärkt! Missar någon gång då och då..
Satte givaren på framhjulet, men den hade nog suttit bättre där bak, där man inte har bromskylning som jag misstänker att det virvlar in en hel del skit genom..
Tänkte prova att koppla in den på givaren på lådan under vintern och se om det blir bättre då.
Har dock fortfarande inte löst belysningsproblemet
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
Japp, ikväll gick det sönder igen

Denna gången skar servopumpen och jag fick klippa remmen för att kunna komma hem.
Har besiktning imorgon kl 8.00 och var runt på mackerna för att försöka hitta en ny rem så jag kunde dra ut till garaget ikväll. Lyckades inte hitta någon i rätt längd (alla var duktigt för korta).
Cyklade hem och ringde för att avboka tiden.. Förklarar problemet för tanten i luren och då frågar hon om jag inte vill ha en tid senare på dagen..
Skönt med trevligt folk inom sbpkoncernen för en gångs skull!

Så nu drar jag ut till garaget imorgon och meckar fram till 15.00, sen blir det besiktning och om den går igenom så ska jag köpa en trisslott!


På tre veckor så har följande saker gått sönder;

-Ignitorkitet till tändsystemet, efter lite felsökande hittades felet och de gamla brytarna monterades i

-sprucken servoslang, hände när jag var på väg ut till en kompis för ställa rätt brytarna.. Dessutom började det spöregna och jag fick köra hem med felställda brytare och utan servostyrning.. Blev dessutom blöt på kuppen!

-vacuumläckage (tog lång tid innan det hittades och orsakade ordentlig huvudvärk) - motorn startade inte alls när den var varm, var tvungen att vänta 30 min innan man kunde gå igång den... Detta upptäcktes på en parkeringsplats mitt ute i ingenstans, mitt i natten... i regnväger

-strömförsörjning till tändspolen - Här var faktiskt bilen hemma på gatan

-Växellampan till varvräknaren (konstant tänd numera) - inte så farligt, kopplade ur den och kör med den urkopplad just nu tills någon kläcker en smart ide om vad som kan vara fel

-o-ring till slavcylindern (bilen fick bärgas ut till garage och lådan fick slitas ur) - här var också bilen hemma, fick dock bärgas ut till garaget eftersom det rann ganska friskt igenom och jag inte lyckades lufta det på gatan... Visade sig vara en 2 mm bit som saknades på en o-ring... Ut med lådan, fixa lagret, i med lådan... dryyyyygt!

-ett mystiskt startproblem som kommer och går - bilen startar helt enkelt bara när den själv vill

-vacuumläckage igen Ingen tomgång, visade sig vara en plugg på förgasaren som gått sönder

-skuren servopump - kom ikväll, gjorde en U-sväng på en gata, varpå remmen började tjuta och det bidde TUNGT att svänga... Gick ut, spände remmen körde en bit... tjöt fortfarande, stannade när jag såg att det rök från motorrummet... lyfte på locket till behållaren och ingen olja kvar bara en massa rök.. Klippte remmen och körde hem
Konstigt nog går inte pumpen trögt när man snurrar på den, borde det inte göra det om den har skurit?

Vi kan ha en gissningstävling här om vad som går sönder härnäst? Jag satsar på att en vevstake går sönder och skjuter rakt genom toppen samt slaktar block och vevaxel.. Samtidigt då blir det tvärnit varpå lådan rasar, bakhjulen låser sig och jag totalkvaddar bilen i en vägskylt...
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281





Man undrar ju hur man kan orka ibland...men det ger väl karraktär...

Lider med dig broder.
Men tycker du verkar ta det med ro. thumbs up

Får hoppas "lyckan vänder" nu.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:


Man undrar ju hur man kan orka ibland...men det ger väl karraktär...

Lider med dig broder.
Men tycker du verkar ta det med ro. thumbs up

Får hoppas "lyckan vänder" nu.


Ja, förhoppningsvis är iaf bilen inte mindre hel imorogn efter att SBB testat gränserna med den
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Jag lovar att lyckan vänder, men i bland har har man lust att fylla skrotet med betong och använad det till pojsänke
Bara att härd ut thumbs up

Själv väntar jag på den stora smällen/smällarna, ALLT har fungerat FÖR bra för länge.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
ska jag vara helt ärlig är jag lite småtrött på den...

Nästan varje gång jag varit ute och kört och stannat någon annanstans än på hemorten, så har f*nskapet vägrat starta..

Nån banåka blir det inte denna säsongen...

Men ju mer den rullar nu, desto bättre är det, hellre att den går sönder hela tiden nu än under nästa säsong!
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jeppsson skrev:
Japp, ikväll gick det sönder igen

Vi kan ha en gissningstävling här om vad som går sönder härnäst?


Konstigt.. Min 318is har fungerat hela tiden jag ägt den. Inget har gått sönder så bilen blivit ståendes.
Bankörning är kul!!
















Nej inte så elak..

Det är ingen dålig lista du radar upp, jag måste säga att det inte är kul att läsa.
Trägen vinner sägs det men låt det bli ett slut på skruvandet så du föår köra med bilen!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838


Trådstartare
uppdaterade inlägget med vad som gått sönder med lite mer info...
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Fast i rimlighetens namn så har du snart uppdaterat bilen så pass att alla åldersjukdomarna bör vara borta och bilen kanske helt plötsligt känner för att gå som fan ..och länge utan problem...eller? Hoppas på det! thumbs up

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Anders Jeppsson skrev:
Japp, ikväll gick det sönder igen


Så nu drar jag ut till garaget imorgon och meckar fram till 15.00, sen blir det besiktning och om den går igenom så ska jag köpa en trisslott!


...


Håller thumbs up thumbs up

Sedan tror jag på Pertis teori.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Petri skrev:
Fast i rimlighetens namn så har du snart uppdaterat bilen så pass att alla åldersjukdomarna bör vara borta och bilen kanske helt plötsligt känner för att gå som fan ..och länge utan problem...eller? Hoppas på det! thumbs up


Precis

det tar alltid ett tag innan en bil är utsorterad.
Förra året bara gick min tävlingsbil, i vintras renoverade vi allt.
och i år har vi bara skruvat hela tiden, så jag tänkte skita i att renovera nåt i vinter


Du har inte märkt om startproblemen följer motortemperaturen?

_________________
Daniel Steiner
Citera
John Granberg
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 10



DJ skrev:
Cool bil thumbs up

Var köpte du cykeldatorn?

Låter som en alldeles utmärkt och billig lösning för mitt problem med hastighetsmätaren.


Jag har för mig att www.grahns.se är de som tar in topeaks cykeldatorer i Sverige, leta upp en återförsäljare nära dig och fråga dem.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3, 4 ... 218, 219, 220   >>
255 besök idag (1111766 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande