Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74
<<   1, 2, 3 ... 227, 228, 229, 230   >>
21 besök idag (1155309 totalt)
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Lite blandat med innerskärmsbygget. Blir rätt bra faktiskt. Löste frigången kring vipparmen med printad adapter, vilket har varit ett huvudbry en längre tid.

Lite knasigt perspektiv, men skärmen slutar nu i höjd med frontsplittern/tröskellådan och inte typ 7cm upp som den sitter original. Syns bättre på bilden nedan. lite fler plåtbitar som ska lappas på innan den är klar, men det närmar sig iaf. thumbs up

Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005

Plåtpyzzel/pussel delux thumbs up

Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Är ju rätt kul med plåt när man har någorlunda riktiga verktyg att hålla på med
Uppnår aldrig GOAT/Ragnarnivå men det ska väl duga för en avgjutning i alla fall!
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

"Metal is clay" som Mr Schelin säger. Ibland dock jävligt bångstyrig lera.

https://www.youtube.com/@proshaper/videos
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Innerskärmar börjar bli färdiga...
Vart lite pusslande att få till formerna om man säger så.

Finns det någon i Lundatrakten som sitter på en MIG svets som man hade kunnat komma förbi en kväll och svetsa lite hos? Hade behövt lägga lite fler punkter på dem, men det tar ju en evighet med TIG-svets (ska gjuta av dem, så helsvetsning är inte aktuellt).

Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Jag har mig, du åker ut mot e6:an, och tar höger, sen en stund senare tar du höger mot fittja, 3:e avfarten i 2 rondeller och första i nästa avfart, sen höger och på färjan

Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Tack Tord. Ytterst vänligt av dig att dessutom skicka med vägbeskrivning.

Finns det någon på närmare ställe så är det också välkommet.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

And ersJepp sson skrev:
Tack Tord. Ytterst vänligt av dig att dessutom skicka med vägbeskrivning.

Finns det någon på närmare ställe så är det också välkommet.

Jag
Flera mil närmre än Tord.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009

Jag fixar. Det är bara en kortare bit på E6'an. Nybryggt kaffe finns. thumbs up

Mazda MX-5 NBFL
AC Cobra 427 S/C Replica

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005

Blekinge... finns svets

Göteborg
Här sen Jan 2005

Smältlim pistol på sidan som inte ska ligga mot formen är inte ett alternativ då? Brukar ju hålla ihop saker ganska bra

Regards, Johan Eriksson.
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

And ersJepp sson skrev:
Innerskärmar börjar bli färdiga...
Vart lite pusslande att få till formerna om man säger så.

Finns det någon i Lundatrakten som sitter på en MIG svets som man hade kunnat komma förbi en kväll och svetsa lite hos? Hade behövt lägga lite fler punkter på dem, men det tar ju en evighet med TIG-svets (ska gjuta av dem, så helsvetsning är inte aktuellt).

Popnita mot en tunnplåt på baksidan, snabbt, stadigt och lite spacklande i formen.

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Så blev det sommar till slut.
Får väl lugnt konstatera att livet är i ett skede just nu när det inte finns så mycket tid för vinterskruvande - nästa vinter river jag nog inte något alls, kanske till och med bara lämnar den på tomgång så att jag får ut den i tid.

Kändes ungefär som förra året att köra. Inte så konstigt med tanke på att jag inte gjort något öht med hjulupphängningar/chassi osv. Förutom att glappet i styrningen är eliminerat, vilket är otroligt skönt!
Kan kanske vara oljeläckaget på spåren också, även det skönt!

Vad som inte var skönt dock, var när kopplingen försvann - på andra sidan stan. Räknade till 6st rödljus på vägen hem. Alla såklart röda, och totalt oförstående bilister bakom också. Folk vet väl knappt hur man kör en manuell bil utan koppling idag, så det kanske inte är så konstigt.
Fem av sex rödljus röda, såklart. Helt klart intressant upplevelse att köra den så här. 50cm på startmotorn, och lite gas på pedalen och BLABAM!!!! så hoppar bilen 10 meter och är genast uppe i 30km/h - gäller att ha uppsikt framåt.

Väl hemma, med lagom adrenalinpåslag infriades ju alla mina mardrömmar med okörbarbil som ska ner för grusbackjäveln. Mitt nästa hus ska ha slät infart. Ja, och typ 100m2 garage, minst. Det tar vi sen.

Pontiacen är ju ganska lätt att knuffa. Förvånansvärt lätt - tills man vrider 5° eller mer på ratten, då blir det tvärstopp. Så fullt rattutslag gjorde att de förtvinade kontorsmusklerna fick sig ett rejält pass. Juice till startmotorn behövdes väl nere på tomten för att komma in i garaget, så kroppen fick jobba uppe på gatan. Självklart graciösa poser också - man känner sig inte alls som en knasboll när man håller på.
Fick ratta en del fram och tillbaka, men kom ändå hyfsat rätt på gatan ganska snabbt. väl framme vid avgrunden var det såklart helt omöjligt och få i backen dessutom. Inte alls jobbigt med en tvärställd oljepråm som vägrar flytta på sig hemma på villagatan - någon vag tanke om en annan oljepråm för några år sedan som skapade rejäl uppståndelse när den hamnade snett också for genom huvudet innan jag äntligen lyckades få i backen och kunde påbörja inflygning ner för backen.

Sen var det bara och försöka sikta och hamna så rätt som möljigt. Parkerade lite lagom stiligt bredvid det så för Lund typiska trädet (poäng till den som vet vad det är) och konstaterade att nu är man inne på grus samt svag uppförsbacke... Kom halvvägs på starten innan batteriet tackade för sig. Övervägde för en sekund att gambla och försöka dra igång motorn inne på tomten men förkastade den tanken - lycka till att försöka starta motorn samtidigt som man prickade den genom garageportshålet och sen dessutom hinna stanna innan man parkerar den inuti verktygshurtsen.

Laddar just nu, och hoppas på att få in den lite senare ikväll.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Om du elkonverterar Pontiacen så kan du fixa alla fel med en app. Mycket enklare

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Hm, det måste vara färgen som spelar spratt med min minnesbild. Jag har (utan att kolla mer referensbilder) att bakhöfterna och bakluckan på denna ska likna gen2 Camaro ganska mycket.
Men på de tre fösta bilderna upplevs det i min skalle som tre olika former, där den sista ser ut att vara en halv decimeter kortad
Men det är nog enbart färgens kamuflageeffekt, inte att det bildredigerats

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Just nu sitter jag och väntar på laddning, så nu förstår jag hur det är att köra elbil.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

And ersJepp sson skrev:

Just nu sitter jag och väntar på laddning, så nu förstår jag hur det är att köra elbil.

Du passar väl på att äta medans du laddar? Det ska man har jag läst. Det är därför elbilsförare är så tjocka. Dom äter ofta och länge.

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

2fast4u skrev:
And ersJepp sson skrev:

Du passar väl på att äta medans du laddar? Det ska man har jag läst. Det är därför elbilsförare är så tjocka. Dom äter ofta och länge.
En portion pommes per 10kWh ungefär

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Hm, det måste vara färgen som spelar spratt med min minnesbild. Jag har (utan att kolla mer referensbilder) att bakhöfterna och bakluckan på denna ska likna gen2 Camaro ganska mycket.
Men på de tre fösta bilderna upplevs det i min skalle som tre olika former, där den sista ser ut att vara en halv decimeter kortad
Men det är nog enbart färgens kamuflageeffekt, inte att det bildredigerats

Noterade samma fenomen. Tror det delvis är dessa mobilkameror och objektivförvrängingar.
Kan också vara att motorhuven dragits ut på bilden...

Nu är det nära.

@Ove. Ja, jag gick in och åt rabarberpajrester.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Sådärja. Tack och godnatt.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74
<<   1, 2, 3 ... 227, 228, 229, 230   >>
21 besök idag (1155309 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande