Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-05-18 Kinnekulle SVKG Bankalas +60min | << 1, 2, 3 >> 10 besök senaste veckan (15962 totalt) |
Det var en riktigt stilig avåkning du gjorde måste jag säga Hade precis kommit genom kvarnen när jag såg något börja ryka och ser då din M3a gå baklänges parallellt med banan, hoppas nån har det på film från annan bil för det såg iaf actionfyllt ut. Kul att se dig ute på banorna igen efter uppehållet _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
_________________ Jonas Svensson |
||||
Såååå!! Nu är filmen klar! Den är 16min lång och tog mig ca 7-8 timmar att redigera Själva renderingen tog sen bara 14min i 1920x1080p Mainconcept AVC MP4 format Satte upp kameran som jag brukar göra i min bil, men tänkte inte på att Fredrik har bur vilket skymmer sikten en del... Men men
Har använt följande: * GoPro HD Hero 2, inne i bilen, med en Yoga EM-8 stereomic kopplad till kamerans mic-ingång. Tyvärr verkar den slå i något ibland, för det knäpper till lite i ljudet * GoPro HD Hero 1, riktad bakåt * Sony A55 systemkamera, fotat och filmat med vid sidan av banan (vilket är med i filmen) * Sony Vegas Pro 11 videoredigerare Tyvärr har Fredrik förstört filmen för jag tänkte att det skulle bli kul att se bilar som jagar i röven, då en kamera var vänd bakåt, men han bara kör ifrån alla bilar, så det var ju inget kul Några screenshots från filmen: Å så filmen: (glöm inte att titta i högsta kvalite 1080p) http://www.youtube.com/watch?v=jwC0F Hade lite strul med att få till ljudet rätt. För det blev ganska lågt när jag använder den externa mikrofonen, och för att kompensera det så höjde jag ljudet under redigeringen, men det visade sig att Youtube tydligen numera höjer ljudet automatisk om det är för lågt, så resultatet blev ett för högt och sönderdistat ljud.... Fick rendera om filmen utan volymhöjning och ladda upp en gång till.. Men nu blev det rätt _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||||
nu har jag också klippt ihop lite av mitt film material
har försökt klippa ihop så det blev mest film där andras bilar syns:) första gången jag gjort nån sådan här film! tar ju en j*kla tid å hålla på med gött att batteriet tog slut precis efter min avkörning kul att den kom med iaf håll till godo http://www.youtube.com/watch?v=SFQ3V _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
Kul!!! Ja det tar tid att joxa med, tell me about it.... Men det är kul att lära sig, och så går det fortare nästa gång. Har du medvetet valt 1280x960 läget och i så fall varför? Vill få med mer på höjden eller Kul att ha fått med avåkningen! Man önskar bara att man haft fler kameror på bilen, eller hur _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||||
nä va polaren som va med som ändrade till det läget. hade jag valt skulle det blivit wide läget:) hoppas att nån av bilarna bakom fick med snurren å lägger upp en film. alltid kul å se från fler vinklar ja:) _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
Som vanligt så bjuder SVKG på ett riktigt bra bankalas! Trevligt folk både i depån och på banan, som alltid.
Men var det ingen mer som tyckte att banan tagit stryk under vintern? Jag tycker hålen i högern efter Molins knäpp är klart större i år än 2011. Min bil hoppade glatt i sidleds då däcken gick i skärmarna, vilket inte riktigt var avsikten. Varvtiderna blev klart lidande. Det skulle vara intressant att veta om de planerar att lägga om den sektionen på banan. Eller är det bara jag som upplever att guppen blivit värre? _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||
Du får hålla en vidare linje och ladda på lite mer, så yttercurbsen blir en utmaning (då slipper du innerhalvan i backen, där dyningarna är värst) |
||||
Du får hålla en vidare linje och ladda på lite mer, så yttercurbsen blir en utmaning (då slipper du innerhalvan i backen, där dyningarna är värst) [/quote] Eller du kanske körde långsammare! Har du servat Caddyn på sista tiden? Min bil är trots allt högre i år än förra året, men ändå slog det i värre. Det var ett par Miataförare till som kommenterade samma sak. Men du har säkert rätt. Man utesluter ju gärna den böjen från vinterns drömmar och det ser aldrig lika illa ut på film som det upplevs i bilen. _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||
Tack för filmen Var nyfiken på vad som gjorde att du åkte av just det varvet du gjorde men det var ju ganska enkelt att se, att inte ligga rätt vid turn in pga omkörningen strax innan straffade sig och du verkade inte backa av det som behövdes för att kompensera för "fel" spår. Rätta mig om jag har fel _________________ Magnus Thomé |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Förlåt... ... _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Ja nästa gång får du köra långsammare så det blir lite action bakom bilen också
Kanske ska ha "bak-kameran" på högerdörren istället, filma hur väl du sätter apex _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||||
absolut var det så på tok för optimistisk ingån i kurvan från ett spår med sämre grepp också. klantigt av mig hinner tänka mycket när det väl börjar gå fel. känns som en lång stund när det händer, men väldigt kort i verkligheten man hör på filmen hur jag först försöker gasa mig ur det, för att sedan inser att det inte går, å då bromsar ist. sedan hoppades jag mest på att bilen skulle lämna banan så rakt som möjligt. vill helst inte gå av i den farten på bredden jaja man lär sig nått nytt varje dag! _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
Bosse Johansson från Alingsås. Har tävlat en hel del med den, men tävlar nog nu med lite äldre Renå.. Renault R8 Gordini R1135 årsmodell 1967. En av 898 tillverkade bilar mellan juli -1966 till juni -1970 Motor: 4cyl 1296cc 143hk 8500v/min Förgasare: 2st Weber 40DCOE Avgassystem: 4-1 spec 2" Växellåda: Orginal 5vxl Stötdämpare: Bilstein Enkla fram Dubbla bak. Special avstämda av Forza AB Bromsbelägg: Orginal skivor fram och bak med Pagid belägg. Fälgar: PLS Monaco 6"x13" Däck: Yokahama Advan 048 175/60R13 Tävlingsvikt: 790kg Bilen är utrustad för historiskracing enligt APP.K STD.NY 1966-1975 _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Tack för infon! Kul att läsa, ruskigt fräck är den! _________________ Jonatan Mayer |
||||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Eftersnack 2012-05-18 Kinnekulle SVKG Bankalas +60min | << 1, 2, 3 >> 10 besök senaste veckan (15962 totalt) |