| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
formel Ford på banträffar?
|
2140 besök totalt |
|
Re: formel Ford på banträffar?
Finns ju många s.k. "träningstillfällen" om du har vagnsbok på bilen. _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Då är ju frågan hur gammal bil har du, räknas den som gammal hamnar du under HTP handling för 8000:- nyare så är det rödbok för drygt 2". _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
Korrigering: Har du en FF 1990 eller tidigare -kan- du ta ut en HTP, om du ska åka historiskt. Men då -måste- inte. Du kan nöja dig med en vanlig SBF vagnbok även på en äldre FF, om du inte avser åka historiskt. Givetvis måste bilen uppfylla gällande säkerhetskrav, men det är knappast några problem med t.ex. en 80-tals FF. Det är bilens ägare som avgör, inte bilens ålder. Däremot kan du inte ta ut en HTP på en nyare FF. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
Ja den kommer man inte undan, inte ens som pälsdjursallergiker...
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
RHK har att följa samma regelverk som alla andra SBF anslutan klubbar.
Det hoppas jag mina klubbkamrater förstått. Väljer jag att köra historiskt, ja då måste jag följa App-K och RHK. Väljer jag att köra något annat med en bil som förvisso skulle kunna gå historiskt, är det min ensak inte RHK:s vilken handling jag väljer. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
Så har inte de som har ekonomisk vinning av att utfärda en HTP inte uppfattat det. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
Då har de missat något grundläggande i sin allmänbildningg. De har inte dispositionsrätt över en bil, inte ens en bil som är historisk. De kan godkänna, eller underkänna en bil som ansöker om HTP-handling. Men de kan ALDRIG tvinga en bilägare att ta ut en HTP enbart baserat på bilen ålder. Har sådana krav framställts, är det på gränsen till ett civilrättsligt ärende. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
Vi behöver kanske inte ta det här över men du är välkommen att ringa mig så kan du få hela min syn på det hela. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Verkar som det hägner sig när jag skickar PM till dig.
Dra gärna över lämpligt telenummer i ett pm till mig, så slår jag en signal under morgondagen. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
har försökt med PM men du hittar mig på SBF hem sida under Reg bes. där finns mitt mobilnr. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
formel Ford på banträffar?
|
2140 besök totalt |