Allmänt banåkaforum
Ginetta G20
5787 besök totalt
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1838


Trådstartare
Jag var och köpte en Ginnetta G20 i dag en äldre 07 med Zetec snurra. Jag har kontaktat SFRo och inlett ett samarbete för att kunna få den god känd för gata, men huvet syftet med bilen är att köra onsdags träningarna på Gelleråsen men vill bygga bilen för att kunna rejsa i Roadsport. Någon är som har kloka ider på motor alternaiv ?

Alt 1: Konventera orgenal motorn till turbo med varv o tryck max begränsing.

Alt 2: konventera Zetecen med vassare kammar och bättre insug med trattar.

Alt 3: Byta till EX Duratec (har kontakter på Volvo)

Tacksam för synpungter och goda råd.

PS nu är man till baka i Ford träsket = hat kärlek till FORD

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantör : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, Rally Produkter Vålberg.

Mini 1275 Gr2
Miata
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 15309



För Alt 1 så vill Roadsport ha med turbon i regbeviset, annars är det ju helöppet för alla möjliga Fordlösningar.
100hk Sigma är kanske lite klent (men lätt).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1703



Hej

Fila vidare på din Zetec, jag har en silvertopp som lämnar ca 230hkr, på förgasare, vid 7200 varv

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1838


Trådstartare
Funderar nog på att bygga Ginettan för Modsport i stället....

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantör : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, Rally Produkter Vålberg.

Mini 1275 Gr2
Miata
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 15309



RCM skrev:
Funderar nog på att bygga Ginettan för Modsport i stället....
Välj förgasare som fungerar även i vänstersvängar den här gången (tex ut på start/mål på Anderstorp)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1838


Trådstartare
Välj förgasare som fungerar även i vänstersvängar den här gången (tex ut på start/mål på Anderstorp)
Förklaring ?

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantör : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, Rally Produkter Vålberg.

Mini 1275 Gr2
Miata
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 15309



RCM skrev:
Niklas Falk skrev:
Välj förgasare som fungerar även i vänstersvängar den här gången (tex ut på start/mål på Anderstorp)

Förklaring ?
Den vita Modsportsjuan hade väl lite flottörproblem där vill jag minnas, eller så var det nåt annat som gjorde att den dog nån halvsekund just där vid majoriteten av varven (luft från tanken efter karusellen).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1838


Trådstartare
Ja det har jag glömt ... Mins bara att jag slogs mot en viper med 700hk mot mina 150hk han körde om mig på rakan sen körde jag om honom i andra kurva efter rakan ,sen blev jag förbannad och bromsa för bi mig på inner sidan i första kurvan sen drog jag i väg i 110% och bröt av växelspaken !! till glädje för honom.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantör : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, Rally Produkter Vålberg.

Mini 1275 Gr2
Miata
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1838


Trådstartare
Nu är bygget på börjat ! skruv i bärarmar mm mm är på eleloxering i Säffle karossen är klar gammal skada utdragen,nya golv, lättning av div plåtar samt batteri flytt bak lack nästa hälg. Karossen är lagad och jag har valt att dela karossen så bakänden blir lätt denonteringsbar med clips lättare och meka då. Söker ny font och funderar på att gå ner på 13" köpte mindre skivor och alu ok

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantör : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, Rally Produkter Vålberg.

Mini 1275 Gr2
Miata
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Allmänt banåkaforum
Ginetta G20
5787 besök totalt