Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-05-24 Kvällskörning Anderstorp Långa 17.00-20.00
<<   1, 2, 3, 4   >>
15391 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jaja, det kommer. Jag skall bara vara klart på en blues and rootsfestival först

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



P.P. skrev:
Jaja, det kommer. Jag skall bara vara klart på en blues and rootsfestival först


Strunta i det , våra bilder är viktigare

_________________

--VVTS--
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Maciek Matwiejczuk skrev:
Markai skrev:
Även jag vill tacka för en kanon träff!
Det som va lite trist va väl ferrari bilarna som skulle köra om så tight att jag själv va tvungen att köra ut med två hjul i gräset för att hålla ett säkert avstånd trots att jag lämnade enormt mycket plats åt dom. Men några "sånna" finns alltid med tyvärr!
Men tack Maciek, hoppas det blir fler träffar!


Jag tyckte det var roligt när dom gjorde det , fast så tajt upplevde inte jag det , men desto roligare var det att ge dom motstånd för på rakan hade dom väldigt svårt att komma om

Vill ni köra mer så fixar vi fler träffar


Det är en intressant frågeställning, hur tajt det uppfattas från den ena bilen och hur tajt det uppfattas i den andra bilen. Jag funderar ofta på om jag gjort omkörningar där jag känt att det varit bra marginaler men som kan ha uppfattas helt annorlunda av den andra föraren. Jag tror jag ska ta och skriva om det i Sviestadtråden faktiskt. Det är svårt att "känna in" hur andra kan uppfatta det tycker jag.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Magnus Thomé skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Markai skrev:
Även jag vill tacka för en kanon träff!
Det som va lite trist va väl ferrari bilarna som skulle köra om så tight att jag själv va tvungen att köra ut med två hjul i gräset för att hålla ett säkert avstånd trots att jag lämnade enormt mycket plats åt dom. Men några "sånna" finns alltid med tyvärr!
Men tack Maciek, hoppas det blir fler träffar!


Jag tyckte det var roligt när dom gjorde det , fast så tajt upplevde inte jag det , men desto roligare var det att ge dom motstånd för på rakan hade dom väldigt svårt att komma om

Vill ni köra mer så fixar vi fler träffar


Det är en intressant frågeställning, hur tajt det uppfattas från den ena bilen och hur tajt det uppfattas i den andra bilen. Jag funderar ofta på om jag gjort omkörningar där jag känt att det varit bra marginaler men som kan ha uppfattas helt annorlunda av den andra föraren. Jag tror jag ska ta och skriva om det i Sviestadtråden faktiskt. Det är svårt att "känna in" hur andra kan uppfatta det tycker jag.


Ja det är alltid intressant att se hur olika människor uppfattar saker . Jag själv har inga problem att köra i samma pass som rena racebilar , gör alltid det på SVKG's körningar samt vissa andra träffar , och jag tycker att det är mycket säkrare å befinna sig bland race folket som vet vad dom håller på med , men det är ju jag .Sen är det skitskoj att ge racebilarna en match

_________________

--VVTS--
Citera
Nanker
Kalmar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 56



Maciek Matwiejczuk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Markai skrev:
Även jag vill tacka för en kanon träff!
Det som va lite trist va väl ferrari bilarna som skulle köra om så tight att jag själv va tvungen att köra ut med två hjul i gräset för att hålla ett säkert avstånd trots att jag lämnade enormt mycket plats åt dom. Men några "sånna" finns alltid med tyvärr!
Men tack Maciek, hoppas det blir fler träffar!


Jag tyckte det var roligt när dom gjorde det , fast så tajt upplevde inte jag det , men desto roligare var det att ge dom motstånd för på rakan hade dom väldigt svårt att komma om

Vill ni köra mer så fixar vi fler träffar


Det är en intressant frågeställning, hur tajt det uppfattas från den ena bilen och hur tajt det uppfattas i den andra bilen. Jag funderar ofta på om jag gjort omkörningar där jag känt att det varit bra marginaler men som kan ha uppfattas helt annorlunda av den andra föraren. Jag tror jag ska ta och skriva om det i Sviestadtråden faktiskt. Det är svårt att "känna in" hur andra kan uppfatta det tycker jag.


Ja det är alltid intressant att se hur olika människor uppfattar saker . Jag själv har inga problem att köra i samma pass som rena racebilar , gör alltid det på SVKG's körningar samt vissa andra träffar , och jag tycker att det är mycket säkrare å befinna sig bland race folket som vet vad dom håller på med , men det är ju jag .Sen är det skitskoj att ge racebilarna en match


Det är väl så att avstånd mm bedöms annorlunda och säkra när man har tävlat aktivt, helt annan rutin på när marginalerna börjar bli för små. Samt att man kan läsa av trafikanter före, oväntade manövrar, vilket håll de kommer snurra åt och liknande.
Jag hade långsam (vinter)bil igår och fick använda backspegeln flitigt, men tyckte det funkade fint.

_________________
Tobias Nanker
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264



Tack för en kanon kväll. Mycket trevligt folk och häftig spridning på bilarna. Kul när alla kan samsas trots att alla har väldigt olika förutsättningar.

Det är lite speciellt när man på ena sidan kör om en Svensson bil samtidigt som det kommer en 458 challange på andra sidan i full fart. Jag tycker Ferrari bilarna visade mycket hänsyn av det jag såg. De la sig faktiskt tom bakom mig i karusellen när jag tydligt markerade min avsikt att släppa om dem.
Sedan kan det säkert bli fel som beskrivs tidigare i tråden ingen ska behöva gå utanför banan för att släppa om.
Kvällens höjdpunkt var när jag till slut lyckades flyga förbi en av de vita Ferrarierna Då var jag riktigt nöjd, det enda tråkiga var att detta var på väg hem och den åkte på släp... Riktiga bilar kör för egen maskin på vägen hem också

Riktigt bra nivån på träffen och blir det något i september så ska åtminstonde jag göra vad jag kan för att komma.

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
speedy83
Oskarshamn
Här sen Sep 2009
Inlägg: 168



Jag är väldigt sugen att komma om det blir någon träff framåt september!

_________________
Tobias Eriksson

*Tomt i garaget*
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Maciek Matwiejczuk skrev:
Peter_1982 skrev:
Kan bara instämma.

Enormt tack till Maciek som orkade driva detta, i synnerhet när han väl inte ens fick vara ute själv och rasta Volvon?


Tack själv och visst blevbdet några varv med Volvon


Peter_1982 skrev:


Det enda som jag reagerade på var avsaknaden av en ambulans eller någon form av stand by räddningspersonal, vilket jag faktiskt trodde skulle vara på plats...

Ska man hyra in en ambulans så blir det helt annat pris , visst kan man göra det men då får man höja avgiften för körningen eller så får det till mera folk som kör .
Personal fanns ju hela tiden i utsläppet , depå bil agerade jag första timmen sen stog det en V70 som användes



Trots allt kan det bli billigare att hyra in den där ambulansen som arrangör av något sådant här. Det finns en del regler runt sådant här och då menar jag inte SBF eller SMA utan samhällets. Om det händer något så blir den ansvarige ansvarig och det kan då bli ekonomiska anspråk. t.ex den där som står i utsläppet blir påkörd av någon som får gashäng. Titta gärna på sådant och skaffa kännedom om reglerna före det händer något för det smakar citron (surt) annars.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



Magnus Thomé skrev:
fpn skrev:
Lite film från Johans R8, tvyärr så körde han slut på bromsbelägg ganska omgående

http://www.youtube.com/watch?v=HKGDhhwpR6I

Jösses vad det skottar på, kör ju om Radicalen bara byebye!


Go Pro Hero 2 med extern mick som sitter vid ena avgasröret. Detta var första uppvärmningsvarven för att få temp i däcken och allmänt känna på grejerna. Sen gick ett belägg sönder och förstörde keramiska skivan vänster bak på insidan! 2 nya skivor kostar drygt 70 000! Tack Fredrik för hjälpen med minneskortet! Det hade jag ju liksom glömt att ta med mig!


Tack förresten för ett bra arrangemang! Efterlyser mer kvällskörningar på Anderstorp! I like!

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Björnes skrev:



Trots allt kan det bli billigare att hyra in den där ambulansen som arrangör av något sådant här. Det finns en del regler runt sådant här och då menar jag inte SBF eller SMA utan samhällets. Om det händer något så blir den ansvarige ansvarig och det kan då bli ekonomiska anspråk. t.ex den där som står i utsläppet blir påkörd av någon som får gashäng. Titta gärna på sådant och skaffa kännedom om reglerna före det händer något för det smakar citron (surt) annars.


Träffen var försäkrad i sig dvs jag skaffade arrangörsförsäkring just för om det skulle hända nåt i depån bla om nån skulle få gashäng och köra på nån som gick eller stog i där , sen hade alla en egen personlig försäkring .

_________________

--VVTS--
Citera
Wesly
Borås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 9



Nu vill jag se bilder & gärna om ni har några på min vita lotus

_________________
Jonas West
Citera
RS-Jonas
Älekulla
Här sen Jan 2009
Inlägg: 99



Tack Maciek och alla andra för en bra Torsdagskväll!!
Jag tror dom flesta är sugna på en körning till hösten... jag är det ialla fall!!

_________________
Jonas Ferm
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Jag kör gärna både i höst och några ggr till...!

Måste ju skruva rätt på mina kamaxlar och verifiera att jag kommer över 220 på rakan igen...! Kändes lite slött denna gången. Har ett par simpla småsaker att fixa också (hoppande generatorrem + skev bromsskiva), men det är ju snart gjort.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



Bugar och bockar!

RATTRacing; Finns säkert billigare skivor på skruvat.se

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143





En liten film från en glad amatör! Om någon orkar titta får ni gärna säga mina största misstag/felkörningar

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Du styr in åt h-vete för tidigt. Apex ligger tummen-pekfingret runt 3/4-delar av kurvan, så du skall inte börja styra in förrän 2/4. Hör hur mycket tidigare jag kan gå på gasen https://vimeo.com/30809522

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



P.P. skrev:
Du styr in åt h-vete för tidigt. Apex ligger tummen-pekfingret runt 3/4-delar av kurvan, så du skall inte börja styra in förrän 2/4. Hör hur mycket tidigare jag kan gå på gasen https://vimeo.com/30809522


Mycket intressant film! Bra att ha någon som kan att titta på! I de långa kurvorna vet jag om att det är horribelt kört

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
dp81
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 178


Trådstartare
P.P. skrev:
Du styr in åt h-vete för tidigt. Apex ligger tummen-pekfingret runt 3/4-delar av kurvan, så du skall inte börja styra in förrän 2/4. Hör hur mycket tidigare jag kan gå på gasen https://vimeo.com/30809522


Hoppades att få en glimt av min BMW men så ser jag min golf, tog någon sekund innan jag insåg att det var ett gammalt klipp :-)

150hk var inte kul på flygrakan

_________________
Daniel Paulsson
BMW 330i
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Intressant, ja, det var väl en av benämningarna på inbromsningen efteråt...



Finn ett fel Briljant sätt att få fart på en Mitsubishi, måste jag säga.



Lite på glid. Apropå intressanta omkörningar så kan det komma ett klipp framöver med den här inblandad...























Det kommer mer nån annan dag. Var du ute och körde sista timmen är chansen god att du kom med. Innan dess var vi upptagna mad att köra, leta oljeläckor och misslyckas med att laga dem.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Porschen har inte mycket mer än så, den heller... Du kom med några få sek på det vi hann spela in nu, men det vete fanken när det blir film av det.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Jesper Persson skrev:



En liten film från en glad amatör! Om någon orkar titta får ni gärna säga mina största misstag/felkörningar
Ha ha Jesper , gillar kommentaren om Hondan " hur i helvete kan den komma ikapp oss "

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2012-05-24 Kvällskörning Anderstorp Långa 17.00-20.00
<<   1, 2, 3, 4   >>
15391 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande