Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-05-24 Kvällskörning Anderstorp Långa 17.00-20.00
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (15391 totalt)
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



RATTRacing skrev:
Go Pro Hero 2 med extern mick som sitter vid ena avgasröret. Detta var första uppvärmningsvarven för att få temp i däcken och allmänt känna på grejerna. Sen gick ett belägg sönder och förstörde keramiska skivan vänster bak på insidan! 2 nya skivor kostar drygt 70 000! Tack Fredrik för hjälpen med minneskortet! Det hade jag ju liksom glömt att ta med mig!


Tack förresten för ett bra arrangemang! Efterlyser mer kvällskörningar på Anderstorp! I like!

Hej!

Kul med bilder å film från träffarna Blir mer och mer vanligt att folk har GoPro eller andra kameror nu för tiden.

En undran bara. Jag hör att det klipper lite i ljudet och växlar höger-vänster-höger-vänster osv. Är det så att du använder en Yoga EM-8 stereomic?

Jag kör också extern mic. Använder den där Yoga EM-8 som man kan köpa på Teknikmagasinet för 199kr. Det är en kondensatormicrofon som kräver att den medföljande förstärkaren är inkopplad för att funka bra. När jag inte hade den inkopplad så fick jag samma fenomen som du har, att ljudet klipper och växlar höger-vänster-höger-vänster när det blir lite högre ljudnivå som den ska ta upp.
Så om du inte använder den medföljande förstärkaren, så tipsar jag om att göra det



_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



Maciek Matwiejczuk skrev:
Ha ha Jesper , gillar kommentaren om Hondan " hur i helvete kan den komma ikapp oss "


Maciek, Ja - Lite frustrerad man blir.. men det var väl en av Borås-maffian som körde. De brukar få bra snurr på Hondorna!

En film till halvvägs in i kvällen. Kanske lite bättre kurvtagning. Men då jag inte riktigt vet hur banan skall tas får någon (som orkar titta på filmen) gärna säga om där var någon sväng som var bra/fel/horribelt (+tid i filmen).




Tack för bilden P.P!

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
















_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
dp81
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 178


Trådstartare
Här kommer några bilder som min polare tog
Ser bara en bil som gör touchdown vid depån















_________________
Daniel Paulsson
BMW 330i
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



dp81 skrev:
Några bilder som min polare tog... ser bara en som gör touchdown vid depån


Touchdown? Jag kom lite brett märke jag

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
dp81
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 178


Trådstartare
Jesper Persson skrev:

Touchdown? Jag kom lite brett märke jag

Min bil kränger så att fronten skrapar i marken :-)

_________________
Daniel Paulsson
BMW 330i
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



dp81 skrev:
Jesper Persson skrev:

Touchdown? Jag kom lite brett märke jag

Min bil kränger så att fronten skrapar i marken :-)


Du kör för fort

_________________

--VVTS--
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264



Mycket underhållande med snacket i bilen under körningen Jesper! thumbs up Världsklass

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator









Tittar man riktigt noga ser man en antydan till rött på bromskivan fram..







Tobbe, med sedvanligt avslappnad stil bakom ratten.



Hade den här gröna stripes förra året? Jag hade ett litet rejs mot en sådan på mossen. Den var rätt jämnsnabb med Compacten då, men verkade snabbare nu.








_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



P.P. skrev:
Tittar man riktigt noga ser man en antydan till rött på bromskivan fram..

Fint rökmoln blev det iaf...

Fick lite smålåsningar bak första gången jag var ute, så jag tänkte att det är väl fortfarande lite mycket broms bak, och justerade fram balansen lite. På videon ser det ut som om bakvagnen driver iväg lite först, varefter det låser höger fram. (Bra mycket styvare fram, så det är väl väntat att det blir lite känsligt för sådant.) Släpper efter lite, korrigerar - och samma sak igen. Fyra gånger räknar jag till.

Skivan höger bak ligger här på bänken nu. Den slår på en och en halv tiondel ungefär. Förklarar väl ett och annat, kanske...

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Nu var det i.o.f.s. Porschen jag syftade på Tyvärr blev bildsekvensen både suddig och överexponerad, men så lång läsning som du hade måste du ha ett par fina bromsplattor nu?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Mjo, jag får nog hänga på en kompressor och slicks också innan jag får sådana temperaturer.

Framhjulet klarade sig nog på att jag släppte efter några gånger, men höger bak stod nog still större delen av vägen. Syntes inget uppenbart när jag plockade av hjulet, men något kände jag av lite diskret på vägen hem. Återstår att se om det är kvar när jag fixat skivan.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



P.P du har inga bilder när min bil agerade bärgare

_________________

--VVTS--
Citera
Nanker
Kalmar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 56



P.P. skrev:




Tobbe, med sedvanligt avslappnad stil bakom ratten.



Jag har ju numera servo, åtminstone på styrningen.
Sen är det ju en fyradörrars dagisdroska.

_________________
Tobias Nanker
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Maciek Matwiejczuk skrev:
P.P du har inga bilder när min bil agerade bärgare


Näe, du var väl inte så långt upp i banan och hämtade någon sent på kvällen? Evo-V8:an var parkerad under tiden jag var ute och virrade. Men jag tror du skymtar förbi på vår eventuella film, med Vetten på släptåg.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
RS-Jonas
Älekulla
Här sen Jan 2009
Inlägg: 99



P.P. skrev:

Hade den här gröna stripes förra året? Jag hade ett litet rejs mot en sådan på mossen. Den var rätt jämnsnabb med Compacten då, men verkade snabbare nu.


Ja den hade fulgröna stripes förra året, bilen är inte vacker men den blev inte bättre med dom!!
Vi rejsade lite förra året och då var det första körningen med den så det gick väl lite lugnt kanske... Sen om det gick snabbare vet jag inte men det var rätt så jämn och stabil körning, sista passet blev ca 40 minuters körning och den går som en klocka...
Var någon här på rejsa som sa att 150hk på rakan är inte kul, men mer hk hjälper inte alltid... har kört mot många bilar som ofta har minst dubbla effekten mot dom bilarna jag suttit i men oftast är dom bara ivägen... inte på mossens raka kanske men resten av banan, ett bra chassi och bromsar är en bra grund för att kunna åka fort och länge.
Vi får snacka nästa gång vi är på samma bana, eller ännu bättre: rejsa lite..

_________________
Jonas Ferm
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Hade Porschen varit med oss kvällen igenom hade jag letat upp dig



Ja Maciek, jag förstår att det känns underligt när något kommer omdykande på innern, men i en xxxx-taxi kan man göra sånt















Det är inte ofta man ser en bil som åker helt plant igenom Opel-kurvan, men ibland händer det.










Det var alla bilder ifrån mig. Vem tar fotojobbet i höst?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



P.P. skrev:




Ja Maciek, jag förstår att det känns underligt när något kommer omdykande på innern, men i en xxxx-taxi kan man göra sånt




Nej då Patrik ingen fara , jag var på ett avkylningsvarv för jag sitter och kollar i spegeln om det inte kommer nån mer
Sen så ligger jag i fel spår för att köra rätt i den kurvan

_________________

--VVTS--
Citera
Markai
Göteborg
Här sen Maj 2011
Inlägg: 12



Maciek Matwiejczuk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Markai skrev:
Även jag vill tacka för en kanon träff!
Det som va lite trist va väl ferrari bilarna som skulle köra om så tight att jag själv va tvungen att köra ut med två hjul i gräset för att hålla ett säkert avstånd trots att jag lämnade enormt mycket plats åt dom. Men några "sånna" finns alltid med tyvärr!
Men tack Maciek, hoppas det blir fler träffar!


Jag tyckte det var roligt när dom gjorde det , fast så tajt upplevde inte jag det , men desto roligare var det att ge dom motstånd för på rakan hade dom väldigt svårt att komma om

Vill ni köra mer så fixar vi fler träffar


Det är en intressant frågeställning, hur tajt det uppfattas från den ena bilen och hur tajt det uppfattas i den andra bilen. Jag funderar ofta på om jag gjort omkörningar där jag känt att det varit bra marginaler men som kan ha uppfattas helt annorlunda av den andra föraren. Jag tror jag ska ta och skriva om det i Sviestadtråden faktiskt. Det är svårt att "känna in" hur andra kan uppfatta det tycker jag.


Ja det är alltid intressant att se hur olika människor uppfattar saker . Jag själv har inga problem att köra i samma pass som rena racebilar , gör alltid det på SVKG's körningar samt vissa andra träffar , och jag tycker att det är mycket säkrare å befinna sig bland race folket som vet vad dom håller på med , men det är ju jag .Sen är det skitskoj att ge racebilarna en match


Har inte heller några problem att köra med race bilar men jag tycker det är riktigt onödigt att köra så tight med bilar som man inte ens tävlar emot, visst om jag hade varit i vägen för dom men i detta fallet så satte jag på mina blinkers och la mig så långt ur spår som möjligt åt vänster.
Jag vet vad som är tight och inte och jag fick flytta bilen ännu mer åt vänster vilket gjorde att jag var i gräset och körde helt plötsligt.
Polarna som körde bana för första gången med sina bilar vilket gjorde att de inte gick speciellt fort för dom, även dom blinkade ut i hörnet men tyckte ändå att ferrari bilarna passerade onödigt nära.

Jag skiter lite i vilket, jag tycker mest det är irriterande, men för förare som kör bana för första gången så kan jag förstå om dom inte tycker om det.
Jag röstar för förarmöte nästa gång där ni kan gå igenom vad som gäller, vet att dom jag hade med mig saknade det!

_________________
Alexander Markai
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Markai skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Markai skrev:
Även jag vill tacka för en kanon träff!
Det som va lite trist va väl ferrari bilarna som skulle köra om så tight att jag själv va tvungen att köra ut med två hjul i gräset för att hålla ett säkert avstånd trots att jag lämnade enormt mycket plats åt dom. Men några "sånna" finns alltid med tyvärr!
Men tack Maciek, hoppas det blir fler träffar!


Jag tyckte det var roligt när dom gjorde det , fast så tajt upplevde inte jag det , men desto roligare var det att ge dom motstånd för på rakan hade dom väldigt svårt att komma om

Vill ni köra mer så fixar vi fler träffar


Det är en intressant frågeställning, hur tajt det uppfattas från den ena bilen och hur tajt det uppfattas i den andra bilen. Jag funderar ofta på om jag gjort omkörningar där jag känt att det varit bra marginaler men som kan ha uppfattas helt annorlunda av den andra föraren. Jag tror jag ska ta och skriva om det i Sviestadtråden faktiskt. Det är svårt att "känna in" hur andra kan uppfatta det tycker jag.


Ja det är alltid intressant att se hur olika människor uppfattar saker . Jag själv har inga problem att köra i samma pass som rena racebilar , gör alltid det på SVKG's körningar samt vissa andra träffar , och jag tycker att det är mycket säkrare å befinna sig bland race folket som vet vad dom håller på med , men det är ju jag .Sen är det skitskoj att ge racebilarna en match


Har inte heller några problem att köra med race bilar men jag tycker det är riktigt onödigt att köra så tight med bilar som man inte ens tävlar emot, visst om jag hade varit i vägen för dom men i detta fallet så satte jag på mina blinkers och la mig så långt ur spår som möjligt åt vänster.
Jag vet vad som är tight och inte och jag fick flytta bilen ännu mer åt vänster vilket gjorde att jag var i gräset och körde helt plötsligt.
Polarna som körde bana för första gången med sina bilar vilket gjorde att de inte gick speciellt fort för dom, även dom blinkade ut i hörnet men tyckte ändå att ferrari bilarna passerade onödigt nära.

Jag skiter lite i vilket, jag tycker mest det är irriterande, men för förare som kör bana för första gången så kan jag förstå om dom inte tycker om det.
Jag röstar för förarmöte nästa gång där ni kan gå igenom vad som gäller, vet att dom jag hade med mig saknade det!
Din önskan är antecknad Men kom ihåg att vi håller detta på kompis nivå

_________________

--VVTS--
Citera
-Skalman-
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 59



P.P. skrev:



Det är inte ofta man ser en bil som åker helt plant igenom Opel-kurvan, men ibland händer det.


Herre-min-skapare vad det kränger med orginalchassie. Trodde BMW skulle vara sportiga bilar

Kul att köra bakhjulsdrivet för första gången på bana, gick inte så fort men kul var det

_________________
Johan Svensson
Volvo V60 laddhybrid till jobbet
Mazda MX-5 NC till glasskiosken
Locost på banan
Citera
Eftersnack
2012-05-24 Kvällskörning Anderstorp Långa 17.00-20.00
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (15391 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande