Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Enkel logger..?
1 besök senaste veckan (3352 totalt)
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Hej.
Jag ær på jakt efter en enkel och billg logger for att logga toppfart, varvtider och gærna G-krafter.

Jag har lastat ner några appar till min Android telefon (Alap) men upptæcker dessværre att jag tydligen tillhor en generation som ær fullstændigt ointresserad av elektronik i telefonform och har mycket lite tålamod for alla dessa i mina ogon komplicerade funtioner/handhavande (tjocka fingrar på liten skærm)..

Jag lyckas enkelt plock fram filmfilerna från Alap men klarar inte att få med overlayen som ger data..

Vad jag skulle vilja ha ær en enkel standalone enhet som loggar allt utan krux..

En logger som utan omsvep eller konstiga format enkelt kan fora over alltsammans på en PC.

Har kikat på Performancebox men tycker den ær lite i overkant prismæssigt (och funktionsmæssigt) då jag troligen aldrig kommer att ladda ner några banprofiler etc..

Har någon ett vettigt forslag?

Kanske någon sitter på en enkel begagnad och fungerande logger och kan tænka sig att sælja?

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Kan tillægga att min bil ær næstan lika gammal som jag sjælv och saknar alla former av elektronik och interface varfor mojligheten såna data inte ær nodvændig.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare

Har du kollat närmare på de alternativen som finns till Android: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80256 ?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Jag har kikat på de där och även testat ett par men jag vill ha en egen burk som gärna kan sitta fast monterad i bilen med antingen ett minneskort som enkelt kan tas ut eller en USB kabel för nedlastning till datorn.

Mina telefoner håller inte så länge och jag vill ha doningar som jag har tid att sätta mig in i innan de ska bytas ut..

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare

Fast monterad grej thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444


Trådstartare
Har sneglat lite på VBOX Lite.
http://www.mindation.com/index.php/videovboxlite
Den ær ju lite rolig med tanke på att den videofilmar med en anpassningsbar overlay osv.
Frågan ær om upplosningen på videon ær bra nog for att se upptaget hemma på 50-tummaren?
Jag har inte lyckats hitta något pris på denna, någon som vet hur den ligger till prismæssigt?
Jag har mailat Mintation men det ær ju visst helg nu..

Någon som har erfarenheter av VBOX Lite?

GPS Laptimer Stealth GPS-3X
http://www.laptimer.se/?category_id=67&item_id=CSTHGPS2

Denna verkar ligga vettigt i pris men loggar inte G-krafter om jag forstått rætt..?

Någon som provat?

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Enkel logger..?
1 besök senaste veckan (3352 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande