Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-07-06/07/08 Knutstorp SSM
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (56148 totalt)
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare



_________________
Fredrik Lövgren
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare








_________________
Fredrik Lövgren
Citera
Zoomzoom
Kungälv
Här sen Okt 2003
Inlägg: 81





Någon gång skall jag ha en sån här

_________________
Mikael Mohlin
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare








_________________
Fredrik Lövgren
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134



Patrik, Det stod en röd Osca på parkeringen. Var det den du kanske såg?

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Det kan mycket väl ha varit.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Tommy TS Svensson
Åstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 51



Ett litet bidrag från race 1 i regn .. Synd att jag inte focuserade tillräckligt på racet .

http://youtu.be/ujFidO5ZTQk

_________________
Tommy Svensson

Kan man inte övertala någon så förvirra dem
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Magnus Bengtsson skrev:
Torkel K skrev:
Inte en enda bild från lördagen, då jag tog min första seger, i hela arkivet? Fy Bengan...

Bengt-Åce var synlig på TTA tävlingen i Falkenberg.
Inte lätt att vara på två platser när datumen krockar, tro mej.

Solklart fel prioritering av Bengt!

Jag tröstar mig med att lägga upp min film från racet, så det finns dokumenterat i alla fall!


_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Tommy TS Svensson
Åstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 51



Tegheim skrev:
[quote="Kristian Hesselmark"
2 skivig vankel, 13B de buytte motorn på torsdagskvällen med början runt kl 19 & var färdiga kl 2330

något var fel på den 2-skiviga som satt i, efter bromsbänkstest på Onsdagen.

Kenneth & Svalle som har bilen, Svalle har TS Motorsport, i Åstorp


2-skivigt i båda?
Den gröna har det iaf suttit en 3-skivig 20B N/A i tidigare?
Den orangea har jag aldrig sett tidigare. Men det är kul att det används lite wanklar ändå![/quote]

Det sitter en 20B pp i min gröna. Tyvärr så gick den inte riktigt på racet , vill inte varva över 7 tusen .
Ska försöka att få rätt på det till Anderstorp

_________________
Tommy Svensson

Kan man inte övertala någon så förvirra dem
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Tommy TS Svensson skrev:
skivor


Off topic - sorry - men du måste väl ha lagt din klockrena signatur som bidrag i den här tråden? Om inte, do it!! thumbs up

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62342

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tommy TS Svensson
Åstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 51



Tegheim skrev:
Jag skulle vilja se, och höra, mer av Tommys Rx7
Kul o se Speedlab röra sig


http://youtu.be/ujFidO5ZTQk

_________________
Tommy Svensson

Kan man inte övertala någon så förvirra dem
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Tack till alla som delar med sig av suveräna foto, filmer och skildringar från årets SSM

För min del var det premiär på SSM och SPVM. Får jag själv bestämma så blir det fler gånger.

Film från söndagens race. Jag startade långt bak pga av dålig varvtid under lördagens våtrace där många roadsport B bilar körde riktigt snabbt/snyggt och därmed står långt fram i startfältet.


_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Bra film Magnus!
Synd att du snurra på väg upp till hårnålen. Gick du på gas försent?
Men både du och jag kan bromsa senare i slutet på rakan

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Gick på gas sent och dåligt grepp på den delen av banan, samt att jag lämnade extra plats till Tommy efter vår "touch" under lördagen. Summan ser ni på filmen, inget att reta sig på ... . Har problem med bromsbalansen sen jag modifierade frambromsarna. Bromvågen är justerad till max fram men har för mycket bak ändå. Låste upp bak flera gånger på lördagen i regnet så jag fick ta det lite lugnare i slutet på rakan tyvärr, men där är att jobba på definitivt. Ny mindre bromscylinder för framkretsen ska dit i helgen och sen är det bara att mala på och utmana sig själv och bilen mer.

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Magnus Mårtenson skrev:
Gick på gas sent och dåligt grepp på den delen av banan, samt att jag lämnade extra plats till Tommy efter vår "touch" under lördagen. Summan ser ni på filmen, inget att reta sig på ... . Har problem med bromsbalansen sen jag modifierade frambromsarna. Bromvågen är justerad till max fram men har för mycket bak ändå. Låste upp bak flera gånger på lördagen i regnet så jag fick ta det lite lugnare i slutet på rakan tyvärr, men där är att jobba på definitivt. Ny mindre bromscylinder för framkretsen ska dit i helgen och sen är det bara att mala på och utmana sig själv och bilen mer.


Du är helt klart på rätt väg. Snart kommer du åka riktigt fort thumbs up

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Tommy TS Svensson
Åstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 51



Patrik Rydh skrev:
Magnus Mårtenson skrev:
Gick på gas sent och dåligt grepp på den delen av banan, samt att jag lämnade extra plats till Tommy efter vår "touch" under lördagen. Summan ser ni på filmen, inget att reta sig på ... . Har problem med bromsbalansen sen jag modifierade frambromsarna. Bromvågen är justerad till max fram men har för mycket bak ändå. Låste upp bak flera gånger på lördagen i regnet så jag fick ta det lite lugnare i slutet på rakan tyvärr, men där är att jobba på definitivt. Ny mindre bromscylinder för framkretsen ska dit i helgen och sen är det bara att mala på och utmana sig själv och bilen mer.


Du är helt klart på rätt väg. Snart kommer du åka riktigt fort thumbs up


Jag tycker nog att du ska sätta en större bak annars kan din broms bli svampig, mindre cyl = större slag. Jag har ett program som räknar ut exakt vad du behöver

_________________
Tommy Svensson

Kan man inte övertala någon så förvirra dem
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Vi som var där förra året ihop hade så trevligt att jag jobbade lite extra på att få med fler i år. I ett par månaders tid mailade, hetsade och trakaserade jag bekantskapskretsen med bilder, info och allmänna påhopp. Vilket i slutänden gav resultatet att vi var precis samma gång som föregående år. Vilka vänner man har... Något annat som som förra året var att vi tog Tobbes GTJ ner. Den gången kom vi 5km innan vi fick nödlanda i föräldrnas garage och byta 195:orna bak emot 185:orna som satt fram. Med full last skrapade det i betänkligt i skärmkanterna. I år kom vi 5 meter, och det satt 195:or runt om... Så kl. 09,30 påbörjades en smärre bearbetning av skärmkanten med hammare, mejsel, jätteskiftnyckel och tång. En del yngre grannar tittade yrvaket och småsurt på, men jag såg det som payback för att de håller mig vaken då de har semester och jag fortfarande jobbar. Iväg kom vi alla fall, och passade då på att hitta en ny småväg.

Normalt har vi kört raka spåret igenom skogen Emmaboda/Tingsryd/Ryd osv längs väg 120/119. En bitvis klart underhållande väg. Men en titt på Duccekartan gav oss en ide. Strax innan Ryd svängde vi norrut på 126:an, men så vek vi av emot Häradsbäck efter bara ett par km. Det som spontant slog mig var att det där var en riktig sporthojsväg. Hyggligt bred, jämn, flytande. Men även Alfan trivdes, och jag kunde inte låta bli att slås av hur en gammal stöt som nordmotorn, om än modifierad, trivdes ruskigt bra i högt tempo. I Häradsbäck svängde vi sen söderut ner mot 119 igen, och vägen blev krokigare, smalare och mer kuperad. Hade bilen inte gått på genomslagsgummina och vi känt till vägen hade det kunnat vara riktigt roligt. Nu var det mest spännande. I alla fall för mig satt bredvid Så här i efterhand när jag tittar på kartorna tror jag att vi åker Ramsnäsvägen som går ut ifrån Ryd nästa år. Eller vad säger du Tobbe?

Fram kom vi i alla fall lagom till det att Roadsport A+B gick i mål, men som vädret var under lördagen bestämde jag mig för att leka lite med min nya compact-kamera och rejsfota på söndagen istället. Men ett par bilder kan jag bjuda på i alla fall:











Sen började vi slå läger, i stor stil. I alla fall för att vara utrustade med tält.



Man kan nästan tro att jag kompenserar för någonting (det är mitt big ass 4-manna på vänsterkanten). Presseningen mellan tälten var till för att ge oss ett "vardagsrum" om det skulle börja regna.



Nöjda med vårt värv började öldrickandet...



...grillandet...



...och det allmänna härjandet.



Mätta, belåtna och en aning salongsberusade började sen vår årliga depå och banvandring. Tobbe noterade nöjt att även här såg skärmkanten bak lite masserad ut. Men antagligen av andra anldningar och gjort på annat sätt än hans...



Som Bosse uttryckte det: Det finns baske mig ingenting på den där motorn som är litet...



Vid närmare eftertanke fanns det nog ingenting i hela teamet som var litet...





Ballast "depåmoppar" hade de också...



Cleanaste Porsche-motorn jag sett på länge. (Andris, var är du? Jag saknar din RSR...)



Sången måste vara magnifik...



Men den fick vi inte höra...



Sen snubblade vi över Diket (lätt hänt ) som gjorde lite chassijusteringar nu när det förutspåddes slicksväder. Rasmus (Bronto) begrundar high tech-verktygen på lite avstånd. Låga varvtider och en hygglig placering utlovades i alla fall till söndagen.



Jag var bara tvungen att kolla räckvidden på blixten, och Hugges RX7 stod bra till.



Tillbaka vid tälten fortsatte festen. Mygglampan som syns funkade bra på små saker, men jag har fortfarande två jättelika, kliande bett på högerarmen, så helt säker var den inte.



Tobbe på G. Det var jag också vid den tidpunkten. Söndag morgon däremot vara värre. Mycket värre... Jag vaknade vid 5-tiden och mådde bara pyton, och det satt i fram till 10-tiden då jag i alla fall kunde peta i mig en cola och lite yoggie. Alla andra inblandade, inklusive föräldrarna som var nere och tittade, flinade och pekade på högen av tomglas, men det där var något annat. Kontentan var i alla fall att jag inte började fota förrän STD/GT 72-86 körde. Och det med ett par rätt skakiga händer...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator


























_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator



En del startar med lite mer hjulspinn än andra.



Och så finns det dem som tar det lite lugnt och fixar med visiret och sånt.







Kimmens hjul ser ut att peka åt alla håll samtidigt.




_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Tommy TS Svensson skrev:
Patrik Rydh skrev:
Magnus Mårtenson skrev:
Gick på gas sent och dåligt grepp på den delen av banan, samt att jag lämnade extra plats till Tommy efter vår "touch" under lördagen. Summan ser ni på filmen, inget att reta sig på ... . Har problem med bromsbalansen sen jag modifierade frambromsarna. Bromvågen är justerad till max fram men har för mycket bak ändå. Låste upp bak flera gånger på lördagen i regnet så jag fick ta det lite lugnare i slutet på rakan tyvärr, men där är att jobba på definitivt. Ny mindre bromscylinder för framkretsen ska dit i helgen och sen är det bara att mala på och utmana sig själv och bilen mer.


Du är helt klart på rätt väg. Snart kommer du åka riktigt fort thumbs up


Jag tycker nog att du ska sätta en större bak annars kan din broms bli svampig, mindre cyl = större slag. Jag har ett program som räknar ut exakt vad du behöver


Det är lite beroende vad man prioriterar, stum pedal och trycka hårt eller lite längre rörelse och lägre pedaltryck. Jag har mindre cylindrar hemma och har inte för mycket rörelse idag så jag kommer börja med det.

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Tegheim skrev:
Kristian Hesselmark skrev:

2 skivig vankel, 13B de buytte motorn på torsdagskvällen med början runt kl 19 & var färdiga kl 2330

något var fel på den 2-skiviga som satt i, efter bromsbänkstest på Onsdagen.

Kenneth & Svalle som har bilen, Svalle har TS Motorsport, i Åstorp


2-skivigt i båda?
Den gröna har det iaf suttit en 3-skivig 20B N/A i tidigare?
Den orangea har jag aldrig sett tidigare. Men det är kul att det används lite wanklar ändå!


jag svarade för den orangea. vilket jag misstolkade din fråga att det handlade om.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Eftersnack
2012-07-06/07/08 Knutstorp SSM
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (56148 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande