Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-07-06/07/08 Knutstorp SSM
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (56146 totalt)
Suddarn
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 751



Zoomzoom skrev:
Bidrag från våra övningar på lördagen i 1000-cupen.
Kanske inte riktigt samma tempo som i Kimmens film men seger vart det iallafall.



Bra kört ! Two stroke or no stroke. Fränt med rattväxel...

_________________
Peter Alfredsson
Alfasud Ti
Porsche 911E
A-H Sprite
Honda Integra DC2
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Mitt i Fältet

Liten race rapport från SSM Roadsport A (+B)

Tidsträning först, det gick som förväntat drygt 1.09 i bra väder, tiden ligger i paritet med de tider jag presterat i år

Min Caterham har en vedbotrimmad motor på minst 227 hästkrafter på 2 liter och förgasare, en Mondeo Zetec Silvertopp från 1996
Växellådan är en type 9 Fordlåda, synkad med heavy duty Quaife inälvor med mycket lång etta, koppling standard tryckplatta 215mm (Pintostuk) och organisk men heavy duty lamell, ett nytt RACECO titan avgas
Bilen är en Caterham i stort sett som den köptes från fabrik i delar år 2000
Jag har bytt till lite mer raciga standard Billstein / Caterham dämpare och lite hårdare fjädrar, en Caterham / Tillet R500 stol, liten läpp i stället för vindruta samt FIA godkänd Cage / Caterham bur, åker på Yokohama 185X13" däck

Race ett

Regn, mitt absoluta sämsta väder att åka i, jag får bara inte till det, släppte krängaren fram helt och ökade garagetrycket i däcken ca 3 hekto, nästan nya framdäck, inget grepp alls
Starten går och jag har lättat aningen på visiret pga imma och 0 sikt
Vattensprut upp på glasögonen så klart och minus 14 i sikt, jag fick släppa ratt och ägna mig åt att torka glasögon och visir mitt i starten, hade inte en susning om vad som fanns framför mig

Resten av racet gick som förväntat, en 270 gradare i vänstern efter idioten och den absolut sämsta tiden av alla i Racet
Det positiva var att jag kunde se fram emot ett torrt race 2 och sannolikt en del roliga omkörningar

Race 2

En medioker start där Malin i grön Lous 7 täppte till en lucka

Bara att stå på efter lite värmning av däck, Lotus 7 Malin åkte jag förbi i startsvängen och jag hamnade snart bakom Malin 2 i stor svart amerikansk bil, det tog 3 varv att passera henne och sedan passerades ytterligare 7 bilar

Jag startade som nr 25 och slutar som nr 16 dvs 9 omkörningar, F-n va kul
Blev nr 15 i tidsträningen så min placering blev OK trots allt

Årets roligaste race för mig

Laddar strax upp en film där de sista varven dessvärre saknas, inte så värst upphetsande film kanske



/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
Lite blötrace från Roadsport A+B heatet, var kul i blötan!


Suveränt kört Ulrich thumbs up thumbs up - dina torr-tider var inte att leka med heller

Gillar Max i denna film, full rulle genom fältet, kör om #43 på gulflagg mitt framför alla postering i T1 ~11.30 in i filmen. Men funktionärer tittar ju åt fel håll ändå

Eller så har han börjat omkörningen innan gul-flaggan ? Lite otydligt att se ifosig...

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Niklas Falk skrev:
Sorry va fel jag mindes från starten, det var ju en annan svart bil som fick mig att välja det gröna spåret.
Va tyst det går, man hör ju vattnet i hjulhusen tom.


Jag kom som sagt inte ihåg att jag var nära dig, video e bra ibland
Töörbo vettu slår ju sönder allt ljud, tror fläkten hörs mest inne i bilen.


Josen skrev:

Suveränt kört Ulrich thumbs up thumbs up - dina torr-tider var inte att leka med heller


Var en kul körning, men i tort finns fortfarande mycket att lära. Grattis själv till framgångarna i race 2, årets start? thumbs up

_________________
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Josen skrev:

Eller så har han börjat omkörningen innan gul-flaggan ? Lite otydligt att se ifosig...


Nu har jag inte sett filmen (på mobil) men det var ju inte alla som höll reda på att det var posteringarna och inte placeringen av tracksa-lysena som gällde. Kan ju slå bägge vägar.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Zoomzoom
Kungälv
Här sen Okt 2003
Inlägg: 81



Suddarn skrev:

Bra kört ! Two stroke or no stroke. Fränt med rattväxel...


Det fräckaste är att köra med frihjul. Inget fipplande med koppling eller mellangas under inbromsning, bara flytta spaken till rätt växel, koncentra sig på att bromsa och kliva på ut ur svängen

_________________
Mikael Mohlin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Ni som skriver racerapport i era egna biltrådar - lägg jättegärna in en länk dit här i tråden!! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Magnus Thomé skrev:
Ni som skriver racerapport i era egna biltrådar - lägg jättegärna in en länk dit här i tråden!! thumbs up thumbs up thumbs up


okejrå...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=78253&start=126


_________________
Citera
Freddo
Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005
Inlägg: 4705



Bara ett par småkommentarer till alla fina bilder som postats.

Figge: Najsa bilder!
Kristian H: Kolla över din vitbalans Kristian. Majoriteten av dina bilder har en grönblå nyans som inte ger motiven rättvisa.

_________________
Fredrik Ljungkvist
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Magnus Thomé skrev:
Ni som skriver racerapport i era egna biltrådar - lägg jättegärna in en länk dit här i tråden!! thumbs up thumbs up thumbs up


Längst ner på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77778&highlight=

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Ulf
Rydsgård
Här sen Jun 2004
Inlägg: 383




_________________
Ulf Danielsson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Freddo skrev:
Bara ett par småkommentarer till alla fina bilder som postats.

Figge: Najsa bilder!
Kristian H: Kolla över din vitbalans Kristian. Majoriteten av dina bilder har en grönblå nyans som inte ger motiven rättvisa.


5år gammal mobilkamera med typ 0,00000 pixlar

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Pär Hansson skrev:

Generell kommentar till Kimmens film 2: Är det blindstyren du försöker ta dig förbi? Eller tror de att "först in i kurvan väljer spår" fortfarande gäller? (Om det nånsin gällt...)

Du blir ju sent stängd ett flertal gånger och jag vill med detta exempel upprepa vad som gäller ( Tävlingsregler RACING (RA) ) : http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_TL-2012.pdf ... "... En förare får ej hindra en omkörande medtävlande. ..."

Budskapet till Kimmens antagonister och andra i liknande situationer: Har du kört defensivt såpass klantigt att du har lämnat överlapp bakifrån in i kurvan, ja då är det bara att släppa och lämna plats för omkörning!


Man har rätt att försvara sin position med en spårändring, och visst är det som du skriver flera gånger där jag har nosen inne men backar av för att inte kollidera. Samtidigt vet jag att det ibland kan vara svårt att ha full koll i backspeglarna när man samtidigt ska köra bilen för fullt och samtidigt attackera framåt på en och samma gång.
Ska man vinna så så gäller det att komma i mål och då får man ibland strunta i att man ska ha rätt i alla situationer + att jag har ingen som lagar bilen åt mig om jag knölar till den.
Jag har haft många kamper med Tolli, Bo Johansson och Villy Zielinski där man legat sida vid sida och jag har aldrig behövt laga någon plast så jag känner mig ganska trygg i racet ändå


Micke Mohlin:

Va fan, frihjul??
höll på att garva på mig när jag såg videon, förstår att det är full attack men det låter inte så rejsigt thumbs up

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej Joakim

Grattis till vinsten i Race 2

Tänk om alla hade resonerat som du vad gäller omkörningar
Jag gör samma som du, backar hellre av och kommer i mål hel
Ofta får man ytterligare chanser att åka förbi framförvarande

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare








_________________
Fredrik Lövgren
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare






_________________
Fredrik Lövgren
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare








_________________
Fredrik Lövgren
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare



_________________
Fredrik Lövgren
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Jag körde samma redigering över alla bilder... så ha överseende. :P
Men det ska inte ske igen!

Bilder från lördagen!








































































































































_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Grymma bilder Lewan! thumbs up

Race 2, A+B Roadsport,


_________________
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Skoj med bilder, som dessutom tydligt visar mixen av bilar mellan heaten thumbs up thumbs up

Tack att resultaten finns på Mylaps och inte bara Amigoo. thumbs up
Då kan man följa fighterna varv för varv på LapCharten. Lite egenkärt kan jag se att jag var 14e in i första sväng, efter start på 23e ruta (Modsport Race1)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Eftersnack
2012-07-06/07/08 Knutstorp SSM
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (56146 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande