Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2012 Santander British Grand Prix
2702 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare

En smula fuktig tillställning.
Trams att rödflagga kvalet när alla haft möjlighet att sätta en tid. Klockan hade bara kunnat rulla ner till noll.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Inte nog med att Alonso hade "turen" att Q2 rödflaggades när de hade inlett kvalet med fel däcksval. Han tog sig till Q3 genom att sätta bästa tiden förbi gulflagg. Snabbaste varvet var dock snyggt!

Örebro
Här sen Jun 2006

Detta var troligtvis den sämsta kommentatorsprestationen genom tiderna. Är det någon som har bra tips på hur man kan se F1 via något annat än viasat? Jag orkar inte lyssna på dom där 2 pajasarna längre.

Synd att Alonso tappade Webber och vad tusan har hänt med Mclaren?

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

igloo skrev:
Detta var troligtvis den sämsta kommentatorsprestationen genom tiderna.

Du var inte med på Artur Ringarts tid va .

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Skönt att Webber tog sig förbi Alonso på slutet så det blev lite tightare i mästerskapet. Lite väl mycket pro-Alonso hos Viasats kommentatorer.
Verkar bli allt vanligare med böter för förarna. Är det verkligen rätt väg att bestraffa dem?
25 kEUR för Kobayashis påkörning av mekarna och 10kEUR för Maldonados misslyckade omkörning av Perez.

Forshaga
Här sen Jan 2003

Re:

Stacken skrev:
igloo skrev:

Nu påminde du allt om en riktigt låg kommentatorepok..

BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Skapligt underhållande race då man blivit rejält bortskämd i år. Detta var inte bästa, men jämför man med "för länge sedan" ett bra race ändå.
Man kan undra när Maldonado ska växa upp? Jag är imponerad över denne paydrivers snabbhet, men nu får det väl ändå räcka med incidenter på banan? Så här tar man inga poäng. Vill gärna se honom i mål och ta poäng.

Colin skrev:
Stacken skrev:
igloo skrev:

Nu påminde du allt om en riktigt låg kommentatorepok..
Ja, varför tog du upp detta lågvattenmärke!?

Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008

Citat ringart: Bilen har en V10, den har alltså 10 ventiler. Blomman och Eje är ju de bästa svenska motor Kommentatorerna i modern tid.

Linköping
Här sen Okt 2003

Re:

Mr C skrev:
Blomman och Eje är ju de bästa svenska motor Kommentatorerna i modern tid.

Tyvärr säger det rätt lite... Men de har allt blivit bättre med tiden, nu går det ju lite fortare för glaciären Eje att få ur sig meningar (det är väl den globala uppvärmningen vi har att tacka för det) och de börjar lära sig hålla tyst när det sänds radio-prat (vilket inte Calle Rosenblad gjorde vid sitt inhopp). Tycker de gör ett hyggligt jobb idag, men de lever inte alls upp till BBC's kommentatorer från förra året t.ex. (fast det är rätt skönt att slippa Eddie Jordan).

Mina två ören, och jag inser att jag kan vara rätt ensam om mitt tyckande.
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Jag tycker nog Janne och Eje håller hög klass även internationellt sett. Att Calle missade nåt radiomeddelande kan man väl förlåta honom för, mest en vanesak tror jag.

Att sen de andra länderna har lite mer resurser och fler reportrar i depån osv är en annan sak.

Ni som inte gillar J&E, vad är det de brister i enligt er?

Linköping
Här sen Okt 2003

Re:

Obizzz skrev:

De svamlar en del. Och Eje är som sagt rätt seg.
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Obizzz skrev:
Jag tycker nog Janne och Eje håller hög klass även internationellt sett.
Är nog beredd att hålla med, särskilt med tanke på att ingen av dem har kört F1 så är nivån hög. Synd att Lill-Lövis inte ville/kunde kommentera mer. Jag tycker Janne var en katastrof när han började, men vid det här laget har han varit med så länge så nu är han faktiskt duktig. Eje tycker jag ändå är rätt skoj, lite småcharmigt med lite svammel emellanåt.

Men några John Watson och Ben Edwards (på Eurosports tid) blir de aldrig, och de vete f-n om någon kanal har så bra kommentatorer någonstans längre.

Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008

Re:

Tyckte det var ett väldigt spännande lopp att titta på! Bra racing under alla delar av loppet och det blev ett intressant avslut. Sen så känns det roligare att Webber vann än Alonso rent allmänt.

Jag kan inte komma ifrån att det känns betydligt bättre med Croft och Brundle eller Edwards och Coulthard än Eje och Janne. När man lyssnar på Eje och Janne så känns de lite sävliga och som att de ibland inte riktigt hänger med. Det är svårt att hänga upp det på något mer precist, men det har nog också mycket att göra med att Sky och BBC har så mycket mer kompletta sändningar med en timme innan och en dryg halvtimme + någon timme forum efter. Det blir mycket mer än bara racet.
Citera
igloo
Örebro
Här sen Jun 2006

Re:

Obizzz skrev:

För mycket allmänt svammel om orelevant skit, för mycket spekulationer och ingen riktig koll på vad som sker i loppen.

2702 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande