Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Uppdaterat: Nürburgring satt i konkurs idag - 18 juli
<<   1, 2, 3, 4   >>
22454 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



oavsett vilket så hade jag åkt ner till Lindenhof, men tänk om Renate konkar DÅ är det fanimej kris!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Johan Sjöström skrev:
oavsett vilket så hade jag åkt ner till Lindenhof, men tänk om Renate konkar DÅ är det fanimej kris!


thumbs up

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
KalleH
Bromma
Här sen Maj 2006
Inlägg: 29



Tråkigt med konkurs, men det är nog den bästa lösningen för en osund ekonomi på ruinens brant. Att be EU om ekonomiskt stöd är löjligväckande och bra att det inte gick igenom! Håller med många inlägg i ämnet, det finns en viss , inte oväsentlig, kärnverksamhet som borde hålla banan öppen för privatåkare med flera. Spekulationsekonomi bör gå i putten, den friska bör fortsätta. Leve rejsingen

_________________
Karl-Erik Hirviniemi
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255



Johan Sjöström skrev:
oavsett vilket så hade jag åkt ner till Lindenhof, men tänk om Renate konkar DÅ är det fanimej kris!


Då kan hon gott höja rumspriset en 10euro och fortf hålla öppet! Blev nästan förvånad över priset på dryga 30euro per skalle med frukost! För övrigt så slår stället tiergarten/pistenklause(där bodde vi förra året) på fingrarna i nästan allt tycker jag i alla fall Sorry om det blev lite ot här nu.

_________________
Martin Nymberg
Citera
Darth Väder
Örebro
Här sen Apr 2010
Inlägg: 43



Maxx skrev:
Darth Väder skrev:
Maxx skrev:
Darth Väder skrev:
Nikel skrev:
Hur kan det bli så fel


Så går det när ekonomer ska styra genom att räkna på höftade siffror...


Nu var det väl knappast de stackars ekonomernas fel, snarare giriga skrupellösa företagsledare och dito politiker i maskopi.


Nej, det får vi hoppas men verkligheten är i vilket fall oftast den att någon tror sig kunna göra snabba pengar genom lite räkneoperationer. Det är ju inte bara i det här fallet ekonomi-biten är det som får "vanligt" folk att lida.


Ja, du har nog helt rätt i att det är folk som gjort stooora snabba pengar genom att presentera missvisande siffror, men det betyder inte att de är "ekonomer". Jag ville bara påpeka skillnaden. Det är inte att någon "räknenisse" någonstans i projektet av misstag råkat räkna några tiotals miljoner fel, det är skumraskaffärer i miljardklassen som satt Nürburgring i den situation som är nu.


Nej, jag håller med, jag skrev i lite frustration, det är ju inte bara Ringen som ligger risigt till pga just skumraskaffärer där några enstaka snabbt kan roffa åt sig lite pengar som sen skattebetalarna i slutändan får betala. Nåja, bara hoppas det kommer något bra ut från det här, typ att NS återgår lite till sina forna tider

_________________
Daniel Borgström
Yamah YZF-R1 2009
Toyota iQ 2010

Varv på Ringen: 50
BTG 8:48
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Darth Väder skrev:
Maxx skrev:
Darth Väder skrev:
Maxx skrev:
Darth Väder skrev:
Nikel skrev:
Hur kan det bli så fel


Så går det när ekonomer ska styra genom att räkna på höftade siffror...


Nu var det väl knappast de stackars ekonomernas fel, snarare giriga skrupellösa företagsledare och dito politiker i maskopi.


Nej, det får vi hoppas men verkligheten är i vilket fall oftast den att någon tror sig kunna göra snabba pengar genom lite räkneoperationer. Det är ju inte bara i det här fallet ekonomi-biten är det som får "vanligt" folk att lida.


Ja, du har nog helt rätt i att det är folk som gjort stooora snabba pengar genom att presentera missvisande siffror, men det betyder inte att de är "ekonomer". Jag ville bara påpeka skillnaden. Det är inte att någon "räknenisse" någonstans i projektet av misstag råkat räkna några tiotals miljoner fel, det är skumraskaffärer i miljardklassen som satt Nürburgring i den situation som är nu.


Nej, jag håller med, jag skrev i lite frustration, det är ju inte bara Ringen som ligger risigt till pga just skumraskaffärer där några enstaka snabbt kan roffa åt sig lite pengar som sen skattebetalarna i slutändan får betala. Nåja, bara hoppas det kommer något bra ut från det här, typ att NS återgår lite till sina forna tider


Håller med =)

Var lite orolig att mina första 20 varv på ringen skulle bli mina enda varv

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Turistkörningarna + samtliga berörda bilfabrikanters (enorma mängder) pengar borde hålla liv i just Nordschleife ett ANTAL år till ja..

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
racerberg
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 63



Grymt tragiskt! Men på något sätt kanske Ringen återuppstår. Förstår att det kan vara ett tufft ekonomiskt läge, och det hade inte skadat om det tävlats mer där. Fast då är det klagomål om säkerhet etc. Jag skulle inte tacka nej till att köra ett eller annat Radical lopp där Det är ju utan tvekan en riktig racerbana.

_________________
Tomas Berg

"Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death"
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Frågan är hur det blir med 24h och F1 nästa år, antingen är detta kanonbra eller katastrof, spekulera gärna folks!

Jag har INGEN koll men körde dom F1 där i år?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
racerberg
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 63



Inombords drabbas jag just av en viss panikkänsla som aldrig förr. Har jag bränt mina chanser att besöka Ringen för att köra där? Bara att få vistas där med vilken bil som helst? På något sätt måste ju banan återuppstå genom någon finansiär eller så..

Jag tror inte att de kört F1 på den nya bansträckningen på ett tag, kanske varit dåligt de senaste åren och först nu gick det omkull

_________________
Tomas Berg

"Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death"
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Darth Väder skrev:
Maxx skrev:
Darth Väder skrev:
Maxx skrev:
Darth Väder skrev:
Nikel skrev:
Hur kan det bli så fel


Så går det när ekonomer ska styra genom att räkna på höftade siffror...


Nu var det väl knappast de stackars ekonomernas fel, snarare giriga skrupellösa företagsledare och dito politiker i maskopi.


Nej, det får vi hoppas men verkligheten är i vilket fall oftast den att någon tror sig kunna göra snabba pengar genom lite räkneoperationer. Det är ju inte bara i det här fallet ekonomi-biten är det som får "vanligt" folk att lida.


Ja, du har nog helt rätt i att det är folk som gjort stooora snabba pengar genom att presentera missvisande siffror, men det betyder inte att de är "ekonomer". Jag ville bara påpeka skillnaden. Det är inte att någon "räknenisse" någonstans i projektet av misstag råkat räkna några tiotals miljoner fel, det är skumraskaffärer i miljardklassen som satt Nürburgring i den situation som är nu.


Nej, jag håller med, jag skrev i lite frustration, det är ju inte bara Ringen som ligger risigt till pga just skumraskaffärer där några enstaka snabbt kan roffa åt sig lite pengar som sen skattebetalarna i slutändan får betala. Nåja, bara hoppas det kommer något bra ut från det här, typ att NS återgår lite till sina forna tider

thumbs up

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Johan Sjöström skrev:
Frågan är hur det blir med 24h och F1 nästa år, antingen är detta kanonbra eller katastrof, spekulera gärna folks!

Jag har INGEN koll men körde dom F1 där i år?


Hej Johan,

Om jag inte har helt fel för mig så körs det vart annat år på Nurburgring och vartannat år på Hockenheim ring. Jag vet att det kördes där förra året (på Nurburgring alltså). Men inte i år.

Mvh
Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
lulefred
Eskilstuna
Här sen Dec 2006
Inlägg: 13



Johan Sjöström skrev:
Frågan är hur det blir med 24h och F1 nästa år, antingen är detta kanonbra eller katastrof, spekulera gärna folks!

Jag har INGEN koll men körde dom F1 där i år?


Dom har delat F1 med Hockenheim och kört vartannat år på respektive bana. 2011 borde dom ha kört på Nurburgring eftersom det är Hockenheim i år.

Som jag förstår det är det oklart vad som händer nästa år, kontraktet med Nurburgring har gått ut och Hockenheim har inte råd att arrangera varje år. Men att Tyskland inte skulle ha ett F1 lopp håller jag som ytterst otroligt, om det sen blir på Nurburgring eller inte det är en annan fråga.

_________________
Fredrik Ulfberg
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



F1 kör varanat år på ringen ( gp banan) och varanat på hockenhiem och det är nog med nöd och näppe det går runt. Titta bara påde andra f1 banorna många får ju stöd av staten i de olika länderna.

Jag tror vi ska lyssna på Dale ( btg.com) så länge ring är kvar kommer viatt kunnaåka på den.
Det kanske blir bättre, de som kör det ifrantiden behöver inte få in så mycket pengar för att betala av ringwärket o.d. Så kanske man kan filma när man kör utan att hyra kamera det var mycket jakt på kamera över helgen men på måndagen var det ok. Men billigare blir det inte varv kommer säker kosta någon euro mera nästa år.

Är jag den enda som tycker att det var bra med ett försök att få dit mera folk?? Att det inte gjordes på ett bra sätt det är ju en annan sak. Tänk bara på hur stort rock am ring är. Tänk att få ngn som dra folk hela veckan för nurburg är död på veckodagarna. Och tänk att kunna lämna familjen på ett eurodisny lik plats så är alla glada när vi få köra ringen.

Och så 8-19 öppet tider alla dagar, men nu drömmer jag nog lite mycket

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag är inte ens säker på om tanken var god från början, magen säger att det var ruffel all the way MEN visst hade det kunnat vara så att från början kom någon på att man skulle få dit mer folk genom att aktivera hela familjen osv.

Men resultatet av deras verkställda planer kan vi väl vara överens om var lite vääääl tokiga och vi blir alla drabbade på endera viset.

För övrigt är Dale sund att lyssna på och som vanligt drömmer du dig bort Franzetti, snart säger du väl att du kört BTG på under 10 minuter oxå





_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3368



Jag skiter fulständigt i om de planar allt de nya med marken, så länge man kan åka ner å titta på
VLN & 24h och få något varv på turistkörning är jag mer än nöjd.
Lika så kommer den lokala näringen och banan blomstra när de slipper "nöjescentret"

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jovani skrev:
Jag skiter fulständigt i om de planar allt de nya med marken, så länge man kan åka ner å titta på
VLN & 24h och få något varv på turistkörning är jag mer än nöjd.
Lika så kommer den lokala näringen och banan blomstra när de slipper "nöjescentret"


200% min åsikt!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3368



De kanske skulle kunna var så snälla fram över att de satte upp enkla sittläktare
på de mest besökta platserna runt om banan, de skulle nog inte skada omsättningen för korvmojar å ölvagnar..

Några bankomater i byn/insläppet hade varit uppskattat thumbs up

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jovani skrev:
De kanske skulle kunna var så snälla fram över att de satte upp enkla sittläktare
på de mest besökta platserna runt om banan, de skulle nog inte skada omsättningen för korvmojar å ölvagnar..

Några bankomater i byn/insläppet hade varit uppskattat thumbs up


Och en liten liten berg & dalbana oxå kanske

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Johan Sjöström skrev:
Jovani skrev:
De kanske skulle kunna var så snälla fram över att de satte upp enkla sittläktare
på de mest besökta platserna runt om banan, de skulle nog inte skada omsättningen för korvmojar å ölvagnar..

Några bankomater i byn/insläppet hade varit uppskattat thumbs up


Och en liten liten berg & dalbana oxå kanske


Du menar väl en liten bergbana/linbana/spårvagn runt hela området så att man slipper knata så mycket

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



steffe skrev:
Johan Sjöström skrev:
Jovani skrev:
De kanske skulle kunna var så snälla fram över att de satte upp enkla sittläktare
på de mest besökta platserna runt om banan, de skulle nog inte skada omsättningen för korvmojar å ölvagnar..

Några bankomater i byn/insläppet hade varit uppskattat thumbs up


Och en liten liten berg & dalbana oxå kanske


Du menar väl en liten bergbana/linbana/spårvagn runt hela området så att man slipper knata så mycket

Linbana hade varit sjukt grymt=)

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Nürburgring
Uppdaterat: Nürburgring satt i konkurs idag - 18 juli
<<   1, 2, 3, 4   >>
22454 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande