Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Uppdaterat: Nürburgring satt i konkurs idag - 18 juli
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (22458 totalt)
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Christian Eick skrev:
Personligen är jag bara övertygad om att 20,8 km asfalt ej kommer att rivas upp, vilket bör leda till möjligheter för besökare att även i framtiden kunna köra nordslingan.


- The Man, The Myth: Dr. Eick is BACK!


_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
jakobenkvist
Varberg
Här sen Sep 2009
Inlägg: 23



Detta kändes ju inte bra! Bilen är dock packad och kommer köras neråt i Tyskland under morgondagen, för att på söndag inta ringen.

_________________
Jakob Enkvist

BMW M3 E92 DKG -09
BMW 320da Xdrive M-sport E91 -10
Volvo S70R Saffran -98
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287



Morty skrev:
Christian Eick skrev:
Personligen är jag bara övertygad om att 20,8 km asfalt ej kommer att rivas upp, vilket bör leda till möjligheter för besökare att även i framtiden kunna köra nordslingan.


- The Man, The Myth: Dr. Eick is BACK!


+1

_________________
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696




_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Kan någon förklara hur det hänger ihop att Lindner/Richter fortfarande är kvar fast de fick kicken i våras?


.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



ThomasT skrev:
Kan någon förklara hur det hänger ihop att Lindner/Richter fortfarande är kvar fast de fick kicken i våras?


De vill inte lämna stället frivilligt. Delstaten måste nog gå igenom hela processen med ansöka om vräkning i någon domstol och beslutet där går väl säkert att överklaga, och så vidare ... Lär ta ett tag att kicka ut dem och under tiden håvar de in pengar som slussas undan misstänker jag.

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Maxx skrev:
ThomasT skrev:
Kan någon förklara hur det hänger ihop att Lindner/Richter fortfarande är kvar fast de fick kicken i våras?


De vill inte lämna stället frivilligt. Delstaten måste nog gå igenom hela processen med ansöka om vräkning i någon domstol och beslutet där går väl säkert att överklaga, och så vidare ... Lär ta ett tag att kicka ut dem och under tiden håvar de in pengar som slussas undan misstänker jag.


Jag fattar fortfarande inte... Om styrelsen säger tack och hejdå, så är det väl bara att ta ifrån dem alla juridiska rättigheter osv... de kan ju liksom inte fortsätta att göra buisness i bolagets namn då för det är ju olagligt... och då är ju det bara att ringa polisen...

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



ThomasT skrev:
Maxx skrev:
ThomasT skrev:
Kan någon förklara hur det hänger ihop att Lindner/Richter fortfarande är kvar fast de fick kicken i våras?


De vill inte lämna stället frivilligt. Delstaten måste nog gå igenom hela processen med ansöka om vräkning i någon domstol och beslutet där går väl säkert att överklaga, och så vidare ... Lär ta ett tag att kicka ut dem och under tiden håvar de in pengar som slussas undan misstänker jag.


Jag fattar fortfarande inte... Om styrelsen säger tack och hejdå, så är det väl bara att ta ifrån dem alla juridiska rättigheter osv... de kan ju liksom inte fortsätta att göra buisness i bolagets namn då för det är ju olagligt... och då är ju det bara att ringa polisen...

.

Du har nog bara missat vilka det är som har gått i konkurs. Det är delstatens företag (som äger ringen) som kursat. Richters och Lindners företag (som arrenderar ringen) och som fått kontraktet uppsagt har inte gått i konkurs och kan alltså fortsätta med sin verksamhet tills de blir vräkta.

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



Tydligen är inte alla helt nöjda med att delstaten skjuter till pengar:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101751

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Lennart Mäkinen skrev:
Tydligen är inte alla helt nöjda med att delstaten skjuter till pengar:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101751


Aaaah - Vaket av EU-kommissionen!
Det är alltså - klokt nog - inte tillåtet att ge statligt stöd till en förlustverksamhet hur ofta som helst.

Spännande att se hur det här fortsätter...

_________________
--
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287



FredrikÅ skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Tydligen är inte alla helt nöjda med att delstaten skjuter till pengar:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101751


Aaaah - Vaket av EU-kommissionen!
Det är alltså - klokt nog - inte tillåtet att ge statligt stöd till en förlustverksamhet hur ofta som helst.

Spännande att se hur det här fortsätter...

Trist att du har rätt

_________________
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Snaran börjar dras åt kring några av de ansvariga:


_________________
--
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
OJ! Det var ord och inga visor. Tackar för engelsk textning så jag fattade.



Någon som vet vilken tv-kanal som sände detta och om den är helt politiskt obunden och objektiv eller en kanal som ibland vinklar utifrån politiska motiv (tänk Fox i USA). Dvs var dessa hårda ord faktiskt en objektiv god journalistisk bild av läget. Jösses i så fall!

_________________
Magnus Thomé
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



2:30 in i filmen så ser jag lite likheter med en killa från Österrike Trots att jag arbetar dagligen med tyskar så har lite svårt med när de står i en talarstol och höjer rösten

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



JohnC skrev:
2:30 in i filmen så ser jag lite likheter med en killa från Österrike Trots att jag arbetar dagligen med tyskar så har lite svårt med när det står i en talarstol och höjer rösten

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Magnus Thomé skrev:

Någon som vet vilken tv-kanal som sände detta och om den är helt politiskt obunden och objektiv eller en kanal som ibland vinklar utifrån politiska motiv (tänk Fox i USA). Dvs var dessa hårda ord faktiskt en objektiv god journalistisk bild av läget. Jösses i så fall!


SWR del av ADR, dvs som om Västnytt redaktionen på SVT gjort inslaget.

_________________
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Och de håller en hyggligt balanserad bild av verkligheten? I den mån det nu går...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



P.P. skrev:
Och de håller en hyggligt balanserad bild av verkligheten? I den mån det nu går...


Som SVT, skattefinansierad och hyfsat PK. (iaf uppfattningen jag fick senast jag bodde där nere )



//U

_________________
Citera
Nürburgring
Uppdaterat: Nürburgring satt i konkurs idag - 18 juli
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (22458 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande