Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hyrbilsfirmorna - "marknadsundersökning"????
3395 besök totalt

Lägg din röst på den firman du tycker är bäst och skriv ett inlägg om varför du röstade på dem och inte någon av de andra
Rent Race Car - www.rentracecar.de
18%
 18%  [ 5 ]
RSR Nürburg - www.rsrnurburg.com
7%
 7%  [ 2 ]
Rent4Ring - www.rent4ring.de
70%
 70%  [ 19 ]
Annan (som jag missat lägga upp)
3%
 3%  [ 1 ]
Totalt antal röster : 27

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det har diskuterats förr, här är en läsvärd tråd om olika val av bilar men även vikten av att kolla nivån på självriskerna mellan olika firmor:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80907




Hursomhelst: Lägg din röst på den firman du tycker är bäst och skriv ett inlägg om varför du röstade på dem och inte någon av de andra thumbs up thumbs up thumbs up





Diverse tidigare trådar i ämnet:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80907
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=65951
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=73895
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47208

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
So far:

200 som läst tråden
8 som lagt en röst
0 kommentarsposter



Jag gissar att det inte är så många som hyrt bil därnere från flera olika firmor och därför är det väldigt få som har info om jämförelser? Men intressant att höra om erfarenheter även om du bara hyrt från en enda firma thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
T. Thogersen
Halden, Norge
Här sen Jul 2008
Inlägg: 72



Jag har goda erfarenheter med Rent4Ring, min röst går til dom.
Har ej provat nån annan än.

_________________
Tommy Thogersen
-10 316d
-89 E30 325 turbo-åk
-89 E30 320 ???-åk
-90 E30 320 S50B30
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Får väl skriva en rad, erkänner att jag la en röst utan att kommentera också även om jag startade tråden Magnus hänvisar till.
Jag hyrde en Swift stage II av Dale på Rent4Ring, mycket nöjd med respons och mottagande när jag kom ner. Lagom nivå på snacket innan, gick igenom det som behövdes utan att köra stora pekpinnen.
Precis som jag skriver i tråden så är jag lite förvånad över att dom inte har en motsvarande trafikförsäkring som täcker skador på egendom, räcken etc. Fick aldrig någon klarhet i hur det kommer sig, normalt så täcks ju det av den vanliga trafikförsäkringen och det kan ju bli en summa som inte är försumbar. De jag hört så kan det lätt sticka iväg till 30-40 papp.
Förövrigt så har jag inte provat några andra än Rent4Ring som alltså fick min röst.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

bakmotor skrev:
De jag hört så kan det lätt sticka iväg till 30-40 papp.


Det är lite att måla fan på väggen
Man kan komma upp i de summorna om man verkligen tar i men ofta blir det inte så dyrt.
De fall som jag har insyn i rör det sig klart "rimligare" pengar 1,000 - 1,500 EUR.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11878



LUX skrev:
Det är lite att måla fan på väggen
Man kan komma upp i de summorna om man verkligen tar i men ofta blir det inte så dyrt.
De fall som jag har insyn i rör det sig klart "rimligare" pengar 1,000 - 1,500 EUR.


När jag åkte med som passagerare i min (hittills) enda krasch på ringen 2006 landade räckesnotan på lite drygt 2600 Euro. Brünnchen på högersidan på två ställen.

Sorry för OT.

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



LUX skrev:
bakmotor skrev:
De jag hört så kan det lätt sticka iväg till 30-40 papp.


Det är lite att måla fan på väggen
Man kan komma upp i de summorna om man verkligen tar i men ofta blir det inte så dyrt.
De fall som jag har insyn i rör det sig klart "rimligare" pengar 1,000 - 1,500 EUR.


OT igen då men jag vet faktiskt fall där det handlat om dom pengarna men då har det ios varit rejält.
Oavsett så är det en sak att ha i åtanke.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



bakmotor skrev:

OT igen då men jag vet faktiskt fall där det handlat om dom pengarna men då har det ios varit rejält.
Oavsett så är det en sak att ha i åtanke.


Menar du verkligen att man i Hyrswiftar lyckats krascha räcken för dom summorna?

Det låter som en ganska rejäl satsning i så fall.. Bilarna är ju både lätta och långsamma,
vilket också begränsar räckesskadorna...

_________________
--
Citera
vegar
Fredrikstad
Här sen Dec 2007
Inlägg: 152



Jeg har leid 2 ganger av Ron på RSR, begge gangene var det 75ere. Forste gangen var det en pakketur med Carburetti med 2.0TS, andre gangen var det Oreca's testdag med en V6. Begge gangene fungerte det utmerket.

Jeg er ikke så lysten på å leie så dyre biler, både fordi det er dyrt å leie, dyrt å kræsje og jeg syns jeg får mere nytte av å kjore en treg bil 100% enn å kjore en rask bil 30% Så neste gang har jeg lyst til å prove en Swift

_________________
Vegar Johannessen

-84 Autobianchi A112 Abarth - Corsa Italiana
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



FredrikÅ skrev:
bakmotor skrev:

OT igen då men jag vet faktiskt fall där det handlat om dom pengarna men då har det ios varit rejält.
Oavsett så är det en sak att ha i åtanke.


Menar du verkligen att man i Hyrswiftar lyckats krascha räcken för dom summorna?

Det låter som en ganska rejäl satsning i så fall.. Bilarna är ju både lätta och långsamma,
vilket också begränsar räckesskadorna...


Nja, det kanske är tveksamt om man lyckas med i en Swift. Jag pratade nog lite mer allmänt, fel tråd kanske att göra det men i alla fall.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Jag har bara hyrt av Rent4Ring och det fungerade klockrent. Så jag får lägga min röst där.
De är mycket trevliga och seriösa.
Dale höll en väldigt bra genomgång innan man gav sig iväg. Bra om man aldrig kört där förrut.

På tal om att försäkringen inte täcker skador på banan. Om det normalt täcks av bilförsäkringen. Skulle man inte kunna ta det på nån hemförsäkring. (drulle) ?

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Jag har hyrt från både Rent4ring och RentRacCar och kan rekommendera båda varmt! Dock så hamnade rösten till slut på RentRaceCar då Doktor Eick jobbar där så man kan köra snacket på svenska. Sen är han trevlig också! RentRaceCar är även aningen billigare än R4R.

Bilarna har alltid varit 100% från båda firmorna och all personal jag pratat med har varit väldigt trevlig och tillmötesgående.

Bilar jag hyrt har varit Swift Stage 2 från R4R och Sciroccon från RRC.

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Lägger rösten på rent4ring. Hyrde stage II Swift två kvällar och kan varmt rekommendera både bil och företag. Vettig snabb genomgång av Dale för att sedan inta swiften och döna iväg!

_________________
Martin Nymberg
Citera
Slippy
Gbg
Här sen Jan 2011
Inlägg: 20



Hyrt av rentaracecar två gånger i år. Sista gången hade vi en liten avåkning som resulterade i ormlackering av fälgar och sida, vilket vi fick betala för såklart men det var snyggt skött.
Så här i efterhand när man nu har sett att avåkning är "möjligt" så har ju tittat lite på R4R där dom har lägre självrisk på samma bilar, vilket kan vara något att väga in. Innan var rentaracecar.de billigare och då kan man köpa högre självrisk. Golf V gti som vi var av banan med byttes ut efter vår "lackering" och går inte hyra igen, vilket kännes lite surt(dom har Golf VI nu).

Vet faktiskt inte vilka jag hade valt om jag hade kört igen.

Lade min röst på rentaracecar.

/Carl

_________________
C a r l F j a l l m a n

Varv på Ns: 7
BTG 8:56:60 (Golf Gti V)
Citera
Nürburgring
Hyrbilsfirmorna - "marknadsundersökning"????
3395 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande