Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vilken del av Ringen är svårast.
1, 2   >>
10489 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Jag vet att den här frågan har varit uppe på "Ringers" men vilken del av Ringen tycker ni är svårast.
Personligen tycker jag att biten mellan Hohe-Acht och Eschbach är svår, speciellt efter November resan när plötsligt bilen i Wippermann ställde sig på tvären med nosen in mot räcket på höger sida och jag kännde att jag bara var passagerare i bilen och inte förare längre. men när jag fick returen så fick jag kontroll över bilen igen och klarade av tillbudet.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Det tog verkligen emot att hålla farten uppe i Angstkurve... högerbenet vägrade vara med på det...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Hee hee. Fråga mig efter påsk.
Mail: Janne/tvångströja.isolering@beckis.se

janne nagy

_________________


Jan Nagy
Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 126



Det svåraste partiet är parkeringen utanför Grüne Hölle.

Erik W

_________________
Erik Woode
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Jarmyr skrev:
Jag vet att den här frågan har varit uppe på "Ringers" men vilken del av Ringen tycker ni är svårast.
Personligen tycker jag att biten mellan Hohe-Acht och Eschbach är svår, speciellt efter November resan när plötsligt bilen i Wippermann ställde sig på tvären med nosen in mot räcket på höger sida och jag kännde att jag bara var passagerare i bilen och inte förare längre. men när jag fick returen så fick jag kontroll över bilen igen och klarade av tillbudet.


De partier du nämner eller partiet efter Pflanzgarten 1 och fram till partiet före Schwalbeschwanz.

Kallenhardt ner till Wehrseifen är inte helt trivialt heller
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Hela banan är svår.

Men som har ventilerats tidigare tycker jag att:
Sv.X
Metzgesfeld
johann skrev:
Kallenhardt ner till Wehrseifen är inte helt trivialt heller

Ex-Mühle
Escbach
johann skrev:
fram till partiet före Schwalbeschwanz.


Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Johann skrev:
Hatzenbach1 och fram till partiet före Schwalbeschwanz.

Det är ju nästan hela Ringen.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Jarmyr skrev:
Johann skrev:
Hatzenbach1 och fram till partiet före Schwalbeschwanz.

Det är ju nästan hela Ringen.


Skulle ju vart Pflanzgarten!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Hohe Acht t o m Schwalbenschwanz. Man är tröttast där och så är det alltid svårare att åka utför än uppför.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Högern in på gamla depårakan/T13 tycker jag är svår att få till på ett bra sätt. Jag är väl för feg och vill inte gå för nära räcket på innerkanten!
Schwedenkreutz och den snabba vänstern vid Metzgesfeld tog tid innan jag vågade hålla bra tempo igenom.
I vänster/högern efter Kallenhard brukar de flesta bilar bli lite oroliga eftersom man går över ett svagt krön där banan ändrar lutning från ena till den andra sidan.
Ex Mühle är annars en av de kurvor som är svårast att få till tycker jag.
Antingen så fegar man och släpper av för mycket innan man viker in eller så är det lätt att inte komma riktigt intill innerkanten.
Från Hohe Acht ner till Brünnshen har jag börjat få ett bra flyt tycker jag! Tidigare hade jag en väldig respekt för partier som lutar nedåt.
I Eiskurve tycker jag också det är lätt att missa innerkanten i vänstern om man går in lite för fort, men det brukar inte göra så mycket, för det finns gott om plats i utgången.
Resten tycker jag flyter på rätt bra!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Jag håller med Peeter om T13, men tycker att den går bättre nu när dom har lagt ny asfalt, det är inte så hoppigt längre.

Ett ställe som jag tycker både är häftigt och lite otäckt är Fuchsröhre, jag har ännu inte vågat hålla kvar ner i botten, utan som mest haft 185 km/t när jag släppt gasen.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Lennart Jarmyr skrev:
Jag håller med Peeter om T13, men tycker att den går bättre nu när dom har lagt ny asfalt, det är inte så hoppigt längre.

Ett ställe som jag tycker både är häftigt och lite otäckt är Fuchsröhre, jag har ännu inte vågat hålla kvar ner i botten, utan som mest haft 185 km/t när jag släppt gasen.


och jag håller med dig Lennart om att Fuchsröhre är otäck. Kanske inte så tekniskt svår, men psykiskt är den ett elände. Det är det enda stället på banan jag verkligen är rädd. Resten av varvet är jag bara lite ängslig.
Har du bytt bil till en annan i "1.8T"-koncernen ?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
NISSE skrev:
Har du bytt bil till en annan i "1.8T"-koncernen ?[/quote]

Det är en S6:a.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



1.8T-koncernen var det en elak typ som döpte "VAG"-koncernen till i en annan tråd. Mitt öga tyckte allt att det såg lite roligare ut än en vanlig A6.
Från Golf Varianten på 115 hk (?) till en S6:a är ett ganska häftigt steg, men ack så trevligt! thumbs up

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Jarmyr skrev:
Jag håller med Peeter om T13, men tycker att den går bättre nu när dom har lagt ny asfalt, det är inte så hoppigt längre.

Ett ställe som jag tycker både är häftigt och lite otäckt är Fuchsröhre, jag har ännu inte vågat hålla kvar ner i botten, utan som mest haft 185 km/t när jag släppt gasen.


Första gången jag var på NS så fickjag ett par varv med Ralf Kelleners körande min M5:a, han höll fullt hela vägen ner så jag insåg att det gick redan då. Det går rätt fort där nu för tiden.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Nisse skrev:
Från Golf Varianten på 115 hk (?) till en S6:a är ett ganska häftigt steg, men ack så trevligt! thumbs up


Jag har inte bytt bil, utan jag ville ha ett kort och det här var det enda jag hade som var så litet att det gick att lägga in.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Ett kärt ämne. För min del tycker jag att de "svåra" partierna har en en tendens att flytta runt på banan. Ena året är det en sektion och när man tycker sig ha fått grepp om den är den en annan.

Håller helt med om att svårigeheterna i Fuchsröhre ligger mest på den mentala biten. I regn blir även tekniken svår kan jag meddela...

Det parti som jag trots allt tycker är allra svårast är nog Hohe Acht till Brunnchen. Wippermann känns som om den tänker bita till när som helst och Eschbach känns alltid lite udda.

och så är det ju Shcwedenkreuz och och och....

Anders Jonsson

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Anders, det är inte så att du har lite hårdhänt erfarenhet av Fuchsröhre?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



En liten knäpp på näsan blev det allt!

MVH
Anders Jonsson

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



om man släpper av, är det då det kallas Fuskröre? ( )

Jag har även sett Ringtaxin släppa av där, så man behöver inte skämmas.

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Anders Jonsson skrev:
För min del tycker jag att de "svåra" partierna har en en tendens att flytta runt på banan. Ena året är det en sektion och när man tycker sig ha fått grepp om den är den en annan.

Jepp, så känns det onekligen.

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nürburgring
Vilken del av Ringen är svårast.
1, 2   >>
10489 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande