Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vilken del av Ringen är svårast.
<<   1, 2
10489 besök totalt
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Jag glömde nämna Hatzenbach 1.
Där "fegar" jag tom med Polon och vågar inte hålla fullt på fyran genom slutet av dubbelhögern nerför backen. Den känns nästan feldoserad och banans ojämnheter får bilen att studsa.
Är det någon här, som vågar hålla fullt på fyran där?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Peeter skrev:
Är det någon här, som vågar hålla fullt på fyran där?


Nej. Känns som sagt feldoserad. Understyyyyyrr......
Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
Jag glömde nämna Hatzenbach 1.
Där "fegar" jag tom med Polon och vågar inte hålla fullt på fyran genom slutet av dubbelhögern nerför backen. Den känns nästan feldoserad och banans ojämnheter får bilen att studsa.
Är det någon här, som vågar hålla fullt på fyran där?


Du menar fullt uppifrån T13 utan att bromsa innan högern?
Går det?

Det är dock en underbar kurva.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Genom kurvan håller jag full gas men det var nog inte riktigt det du menade, hehe! Men den är sååå härlig med fullt spett.... bra med rdäck thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



johann skrev:
Peeter skrev:
Jag glömde nämna Hatzenbach 1.
Där "fegar" jag tom med Polon och vågar inte hålla fullt på fyran genom slutet av dubbelhögern nerför backen. Den känns nästan feldoserad och banans ojämnheter får bilen att studsa.
Är det någon här, som vågar hålla fullt på fyran där?


Du menar fullt uppifrån T13 utan att bromsa innan högern?
Går det?


Ja, det är det jag undrar om någon håller fullt uppifrån T13 och fram till Hatzenbach 2.
Själv varvar jag inte ur på trean efter T13 utan slänger i fyran och går på uppskattningsvis 90-95 % gas genom högern. Bromsar gör jag dock inte!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
johann skrev:
Peeter skrev:
Jag glömde nämna Hatzenbach 1.
Där "fegar" jag tom med Polon och vågar inte hålla fullt på fyran genom slutet av dubbelhögern nerför backen. Den känns nästan feldoserad och banans ojämnheter får bilen att studsa.
Är det någon här, som vågar hålla fullt på fyran där?


Du menar fullt uppifrån T13 utan att bromsa innan högern?
Går det?


Ja, det är det jag undrar om någon håller fullt uppifrån T13 och fram till Hatzenbach 2.
Själv varvar jag inte ur på trean efter T13 utan slänger i fyran och går på uppskattningsvis 90-95 % gas genom högern. Bromsar gör jag dock inte!


Jag varvar ur på trean och kör lite på fyran, duttar lite på bromsen och sen är det fullt igen, otrolig kul kombination det där. thumbs up
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Anders Jonsson skrev:
.....
Wippermann känns som om den tänker bita till när som helst och Eschbach känns alltid lite udda.
....

Var i Wipperman?

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Magnus Thomé skrev:
Anders Jonsson skrev:
.....
Wippermann känns som om den tänker bita till när som helst och Eschbach känns alltid lite udda.
....

Var i Wipperman?


Kanske varsomhelst efter lite för vild kubbning över kurbsen?

Hur många kör över kurbsen där? (På båda sidor alltså.)

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Jag har testat lite olika varianter i Wippermann, allt ifrån helt utan curbs till 60% av bilen över den högra. Kan inte riktigt bestämma mig för vad som känns bäst.

Jag har sett väldigt många skrotningar i Wippermann, jag tror det är en sektion som är rätt oförlåtane. Kör man av där så är det väldigt svårt att rädda sig från räckena.

Där jag sett mest krasher är utgången, man närmar sig vänsterkanten, kanske blir rädd, släpper gasen och vrider ratten åt höger och då är det kört. Problemet är ju att det är så smalt så om man håller kvar och utnyttjar hela banan är det inte helt säkert att asfalten räcker till och då är det krasch i alla fall!


Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Jag har aldrig använt mig av curbsen på vänstersidan.
Har inte kännt behov av det, helt enkelt.
Det gäller bara att inte styra intill vänstersidan för tidigt,
utan att man placerar tangeringspunkten långt långt fram på vänster sidan.

Däremot curbsen på högra sidan genar jag över så mycket det går!!!
Det gäller bara att ha det vänstra hjulparet ordentligt kvar på asfalten.
På det sättet får man en mycket rakare utgång ur Wipperman.
om man inte genar över de högra curbsen, kan det bli väldigt tight.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Varför jag frågar är för att jag tycker att hela Wipperman var ganska odramatisk när jag väl körde ordentligt upp på högercurbsen, det blev ju plötsligt en väldigt flack o öppen sväng... Däremot när jag inte använde curbsen så var det tight ut på rakan....

Jag tog även vänstercurbsen men tyckte inte man tjänade så mycket på det....

Hursomhelst, att jag tyckte det var odramatiskt var kanske för att det inte gick lika fort som i din bil Anders

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Magnus Thomé skrev:
Jag tog även vänstercurbsen men tyckte inte man tjänade så mycket på det....


Men jävlar va rejsigt det känns!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Magnus Thomé skrev:
Hursomhelst, att jag tyckte det var odramatiskt var kanske för att det inte gick lika fort som i din bil Anders


Helt klart är detta en sektion där svårighetsgraden ökar dramatiskt när man höjer farten, men för egen del kör jag väldigt långsamt här så vi kanske är för långsamma båda två?

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jag tog även vänstercurbsen men tyckte inte man tjänade så mycket på det....


Men jävlar va rejsigt det känns!
Ungefär så hahaha!! "jag tjänar inget speciellt på det men varför inte, det är ju kul"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nürburgring
Vilken del av Ringen är svårast.
<<   1, 2
10489 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande