| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Val av busbil/banåkabil (bmw).
|
1339 besök totalt |
|
Har ibland funderat på att sälja iväg e30 turbon och skaffa någon annan busbil som är mer användbar eller hur man ska säga. helst driftsäker, gå bra, gå att besikta med enkla medel (inte behöva byta motor varje år), och gå att försäkra vettigt. Har funderat på dom här 3-4 olika nu, skriv vad ni tror eller om ni vet någon vettigare. ska vara rwd. E36 328 kompressor ska tydligen ha steg 2 och 320hk E46 328 Kompressor uppskattad till ca 300hk i motor M3 E36 285hk eller 320hk beroende på vad man får tag i. Vilken är roligast av dessa? blir nog lite sladd här och var, lite konbana och kanske mindre drifting banor. Räcker effekten i dom då? t.ex. sladda på 3ans växel i någon lite längre kurva. Går det ens? E30n jag har nu är lite lättad och med 470whp så är rädd man kommer tycka dom känns slöa, men vill samtidigt prova något annat och gärna nyare och mer rejäl. 330d med 204hk motorn, hur pass busvänliga blir dom med annan programvara och grövre avgas + annan mindre modd? kanske tråkigt att sladda omkring med en diesel..? MVH Patrik _________________ Patrik Eriksson |
||
|
Alla kommer ju kännas slöa efter "nerbytet" från nuvarade bil!! Kommer kännas tuuunga dessutom. För mig som hatar att skruva så känns ju en otrimmad 321hk M3 enklare att leva med än något eftermarknadsöverladdat med besiktningspill osv. Men det är jag det.
Om det går att köra på tvären på trean i en 321hk M3? Beror ju på hur smala däck du har Nä, men allvarligt talat så med breda r-däck så krävs det litet provokation men sen går det att ha baken hängandes ut även i snabba böjar på trean. Men någon värstings driftingrökmaskin har jag noll koll på om det går.
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
förstår att alla kommer kännas slöare och tyngre, men det går ju leva med bara man är nöjd med dom annars.
Är lite inne på m3 e36 också pga enkelt vid besiktning och bra effekt original, Har dock fått erbjudande om att få byta mot en 328 e46 kompressor som var fin. och att hänga av remmen vid besiktning om det nu räcker känns inte så farligt mkt jobb.. Är e46 sköna bilar att busa med? lätthanterlig? Finns det någon lamelldiff eller annan diffspärr som går att få dit på e46 328? Ett + med 328an är ju försäkringskostnaden också.. _________________ Patrik Eriksson |
||
|
Re:
Det är en chansning att göra så. Man kan bara vara "säker" på att komma igenom om man monterar bort kompressorn helt. Sen om det är mer eller mindre jobbigt än att byta motor beror mycket på vilken bil det gäller (kan vara trångt och omständligt så att det faktiskt är lättare att lyfta ur alltihop)
blev en e46 328 kompressor, riktigt nöjd med den hittills! dock var den tråkig med öppen diff så det fick bli svetsad diff tills vidare..
Rör på sig skapligt och är väldigt lättkörd och lätthanterlig
_________________ Patrik Eriksson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1339 besök totalt |