Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: PVP Superkart med mc-motor SÅLD
1872 besök totalt
mayer
Göteborg
Här sen Feb 2011

Trådstartare

Hej alla rejsianer

P.g.a att jag köpt hus utan garage (jag vet, fråga inte varför) så måste jag nu sälja av lite prylar. Bland annat så ryker tyvärr min superkart som jag tänkt bygga något snabbt och roligt av.

Det är en PVP kart som tävlats med fram till 2008. Köpte komplett chassi och kaross men utan motor och tänkte slänga i en passande mc-motor för att kunna få komma in på lite banor med den men även för lite allmän lek. Hittade en 250cc tvåtakt från en Honda NSR 250 mc21 som passade perfekt då jag ville ha något relativt likt de motorerna som man tävlar med i superkart. Visserligen mycket mindre effekt men inte lär det gå långsamt trots det

Jag har flyttat ett fäste för bakaxeln och anpassat drevet för honda motorn och även byggt bakre motorfästen. Det som behöver fixas för att få karten körklar är att göra främre motorfästen (finns fäste i både ram och motor, behövs bara stag), avgassystem, luftfilter, koppla in vajrarna till växlar och gas, fixa en dosa till kabelstammen och något mer smått.

Allt är extremt lättmekat och karten går lätt att få körklar på någon helg i garaget.

Karten är i övrigt komplett med stol, sparco ratt med snap-off nav, tank, kylare, skivbromsar med bromsvåg, växellänkage, quickshifter osv osv.

Depåvagnen och fyra extra fälgar+däck samt ett par lådor med delar medföljer också.

Finns i Göteborg, ring så visar jag gärna
Mvh Jonatan

1872 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande