Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Hitta video med snyggast kört på "nya" Rudskogen
11123 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vem hittar videon med snyggast kört med spårval osv på Rudskogen? Letar efter den optimala "såhär ska du köra"-videon Eftersom jag inte kört nya så kan jag inte bedöma vem som har bäst spårval men den här föraren tycker jag ser ut att köra väldigt bra det här varvet:

http://www.youtube.com/watch?v=M6zUBm6mTfA&t=10m11s&hd=1

Utifrån vilda gissningar från min sida så ser han ut att tangera och släppa apex/innerspår på ett sätt som iaf ser () väldigt bra ut.




Har du kört nya Rudskogen? Hittar du bättre video?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här körs det aningens mer aggressivt

http://www.youtube.com/watch?v=xVLQiFBKB7o&hd=1&t=11m12s

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Några få håller tajt mot apex och höger curbs (som jag ringat in med rött) men de flesta ligger mitt i banan och tar sig inte alls in till höger där? Vilket är bäst?



En del håller sig till och med på vänster halva av banan precis förbi curbsen där jag ringat in och släpper sen ut bilen toklångt till vänster innan de vänder upp mot andra högern och tajt på dess högercurbs som leder upp mot uppförsbacken.


_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



Var och körde på nya Rudskogen i lördags, men tyvärr så måste jag säga att jag var lite besviken

Ivrig körning troligtvis av många norska driftare hade gjort att den vita linje som markerar bankanten (då det är gigantiska asfalterade avåkningszoner) är mer eller mindre utsuddad kring hela banan, markering för depåinfart/depåutfart lika så. Tyvärr kände jag att det förtog mycket av känslan för en bana, kändes inte som det fanns någon bankant utan mer som en väldigt kuperad gigantisk bana lagd på ett flygfält.
Så att köra tillsammans med ett väldigt blandat klientel på en vanlig trackday gav upplevelser utöver det vanliga då många inte såg var bankanten egentligen låg, så bilar körde lite överallt då man inte får någon känsla av var banan tar slut...

Känns tråkigt att säga, men gamla Rudskogen var roligare Att asfalten tar slut och det kommer en sandfålla är mer utmanande i körningen än 50+m av asfalt efter bankanten innan en sandfålla kommer.
Det kommer nog krävas mycket underhåll (läs pengar och tid) av banägaren för att hålla banmarkeringarna fina så det går att köra, för i helgen såg det grisigt ut med det. Kanske vore värt att lägga snälla låga curbs kring alla kurvors ytterkant istället för den vita begränsningslinjen?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Hitta video med snyggast kört på "nya" Rudskogen
11123 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande