Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1441 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Magnus, ett litet tips bara. Titta in på...
http://www.bilforumet.net/ ...är inte bra om man delar upp forumet i för många avdelningar - blir jobbigt att surfa emellan allihopa om man har disskusioner på flera olika håll. Dessutom så tror jag risken är att det blir lite som lågstadiedans i en gymnastiksal - tre personer sitter i varsitt hörn och tittar på varandra och inget speciellt händer - av forumet om man har för många avdelningar. (jag påvisar det värsta som kan hända nu - självklart vore det inte fel med en chassie-avdelningen men bara så du har det i bakhuvudet) ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Jag är nog av åsikten att avvakta tills vi kanske blir 3 ggr så många.
Vi har ju gjort ett test och jag tycker att det blev en liten dip i intensitet i både huvudforum och hjulvinkelforum (trots en lite hätsk diskussion mellan mig och Håkan). Uppdelningen mellan huvudforum och simulator är mer rätt. Jag tycker nog däck ska ligga med i huvudforumet också vid närmare eftertanke. Risken är att susbstansen i huvudforumet blir lidande om vi gröper ur allt det göttaste och lägger i egna forum. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||||||||||||||||||
Jag tycker att det ska delas........så länge det är fart på diskutionen.
Chassigeometri är ett så komplext ämne........så det kan bli litte surrigt om allt tas i samma tråd. Det blir också omöjligt att läsa in sig i ett specielt ämne om det blandas .... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||||||||||||||
Tycker inte att du ska dela upp det allt för mycket, bli bara svårare och jobbigare att hänga med i diskutionerna då. Man skulle kanske kunna ha ett för chassi och däck och sen ett för övrigt banåkaprat.
_________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Tycker inte ska delas upp så mycket, det blir dels ett fasligt klickande fram och tillbaka med forumen, och sen blir det gränsdragningar och bedömningar ibland var man ska lägga sina trådar.
om det delas så tycker jag att kan vara ett samlingsforum som har alla trådar (förutom simracing). Alltså på samma sätt som "Best of" formumet, men med allt. _________________ Pär Hylander |
||||||||||||||||||||||||
E redan för många olika forum och då kollar man inte i de olika.
MYCKET få olika forum och sedan ordentliga rubriker så kan man snabbt hitta det som intresserar en. Och att urspårade trådar bryts bort. _________________ Roland Johansson |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1441 besök totalt |