Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Vad händer med svensk elitracing?
<<   1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45   >>
5 besök senaste veckan (240191 totalt)
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



ege skrev:
Bra idé att starta denna tråd!

Flera viktiga punkter hAr redan nämnts, och med största säkerhet läser folk från TTA, stcc och förbund detta.

Själv är jag racingnörd, men har heller inte sett något live i år - och min största anledning är för små startfält i alla klasser.

Jag tror TTA-konceptet är rätt, men bilarna låter för lite, har för lite effekt och för mkt grepp. Fram med rakare rör och smalare däck!


Där håller jag med till 100%

_________________
Bosse Isaksson
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Niklas Falk skrev:
Antingen slåss man om den lilla acceptans som finns för sporten eller så försöker man att öka den (fler små möss som gnager på krympande kaka eller fetare råttor på en växande kaka).


Det här är verkligen huvudet på spiken, kanske inte gällande lösning men i alla fall för att avgränsa problemet som måste lösas.

Just nu med TTA och STCC är det för mig ganska självklart att de kannibaliserar på varandra även om vissa ledande personer påstår att situationen skapar nytt publikunderlag. Min förhoppning för framtida svensk toppmotorsport är ett starkt mästerskap.

Vad gäller att locka publik till enskilda arrangemang tror jag mycket på variation. Utgår man från TTA tycker jag det är dumt att köra flera tävlingar på samma bana (kolla på Karlskoga nu där det var betydligt mindre folk enligt rapporterna denna deltävling än förra). Dessutom tror jag det vore bra med specifika inriktningar på deltävlingarna med ett bra supportpaket som bas. Ha en deltävling på Anderstorp med ett par internationella serier (helst med svensk inblandning), ha ett semesterrace i Falkenberg eller Gotland med musikarrangemang på kvällen, ha en deltävling på Rudskogen i sammarbete med Gatebil etc.

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783


Trådstartare
Sörpan skrev:
Kan nog hålla med om det där, men BTCC med Rydell och STCC var ju hyfsat stort för drygt tio år sedan, men sedan har det gått utför.

Lite det jag menar. Rydells framfart hjälpte till att få fart på mediabevakningen, men en lika stor stjärna var "lådan" han satt i. När vi kollade på Sportspegeln satt vi och hoppades på att Volvo skulle ta skalper utomlands, det intresserade även den som inte var rejsnörd.


Mats Karlsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jag tror också till 100% att ett starkt brett intresse skapas av "Stenmark", "Borg", "gräva guld i usa".

Men varför räcker det inte med Mattias Ekström? MÅSTE det vara F1 och absolut inget annat duger? Låter inte helt rimligt Som bonus till DTM har han ju varit lysande i Race of Champions flera år. Så varför räcker inte Mattias för att skapa brett starkt intresse?


Fråga nån icke intresserad vad DTM är för nåt och du får ett frågetecken till svar, frågar du om Formel 1 så har nog dom nån aning om att det handlar om motorsport på nåt sätt. Motorsport är för den stora grå ointresserade massan antingen Fomel 1 eller möjligtvis Rally.....det är dom alternativen som existerar i gemene mans värld.

Helt rätt, folk vet inte vad DTM är. Frågade mina kollegor på jobbet idag efter att ha läst ditt inlägg. En del fattade att det hade med racing att göra då de känner till min hobby, men alla var i princip clueless. När det gäller Formel 1 visste alla var det är för något (more or less). Dimensionen som gör att media får ett större intresse än det minimalt pliktskyldiga saknas för Ekström och DTM. Hade exempelvis Rydell åkt i en BMW och inte en Volvo är jag ganska säker på att det mediala och folkliga intresset varit svalare.

Niklas Falk skrev:

SBF verkar göra det de ska just nu, ingenting. Nästan allt de försökt göra med en agenda verkar blivit fel på nåt vis (det är ju inte sällan det är nån med personlig agenda som agerar i bakgrunden).
Fler internationellt gångbara klasser och helst såna som är vedertagna och inte behöver en massa förklarande.
Peggens Formel Ford har tyvärr inte fått den mediabevakning som behövs för att locka talanger. Det verkar vara Radical som är snackisen i kartdepåerna (billigare att köra när det går att locka spons), trots att Radical i mina ögon är mindre naturligt som rekrytering utomlands.
Att köpa sig en säsong i formelbil i Kina eller likande är ju ett alternativ, men det hjälper inte den svenska acceptansen lika mycket som att lyckas här hemma.

Att få med Formel Ford i nån av cirkusarna nästa år vore en höjdare, bara sånt kan bli klart tidigt så aspiranterna kan lockas över.

Tänkte på Radical när jag skrev första inlägget, men jag ser inte heller det som en naturlig rekryteringsväg för de stora utländska formelserierna.
Att köpa sig en plats i Kina etc? Du sätter fingret på en del av det som är sjukt i svensk racing. Pengar styr. Det börjar på kartnivå där man måste ha nya däck var tävling, blueprintade motorer etc etc för att ha en chans mot "köpefarsorna". Inom andra sporter vill man ha talangen, killen som gör mål, hoppar högst, springer snabbast etc. Inom svensk racing vill man åt pengar, att det är så blir riktigt tydligt när man ser silverrävar köra "elitracing" pinsamt långsamt. Inget ont om racing för "fullvuxna män", jag närmar mig själv de 40, men det finns andra serier för oss. Utan ett Bilsportsförbund som sätter klara strategier och riktlinjer för hur ungdomssatsning med rimliga resurser skall kunna genomföras så har vi noll chans att få fram en bredd stor nog att vaska fram de allra bästa. Om det är så som du lite tillspetsat beskriver, att allt med agenda verkar gå snett, ja då sitter det fel folk på dessa poster. Och är det så att det är svågerpolitik inblandad, ja då bör det verkligen rensas upp! Sporten behöver ett starkt förbund med visioner och kraft att driva igenom dem!

Över 50 000 personer tog sig till Anderstorp och såg F1 1978. Med en svensk i F1 är jag säker på att racingintresset ute i stugorna hade ökat markant. Vadå vi kan inte!? Vadå det finns inte resurser!? Vadå det finns inte intresse!? Vad gör Finska bilsportsförbundet? Prata med dom. Engagera grannländer till gemensam satsning på Skandinavisk formelserie? Får man inte igång något som fungerar, fundera på varför och försök igen! Det måste till individer på beslutsnivå som inte ser misslyckande som ett alternativ. Gubbar som representerar, klipper band och kliar varandra eller sin svåger på ryggen får inte stå i vägen längre! Den negativa spiralen i Svensk racing har under en lång tid pekat på att något radikalt måste göras. Om de som styr skepet inte kan navigera går man på grund förr eller senare!


Lillen skrev:
Succe för svensk racing eller ej så har jag inte sett så lite på svensk racing som i år!
Inte ens för en så racingskadad person som mig själv har det gjort gott med all pajkastning.

Situationen är värdelös. I grund och botten är det prestige, vilja att bestämma och pengar som är styrande. Betänk att de som tävlar i att tala om hur mycket dom gjort för svensk racing är samma individer som satt oss i denna korkade konfliktsituation med totalt felfokus.

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Jag har för en gångs skull struntat i att läsa igenom alla inlägg, men känner mig ändå manad att lämna ett par reflektioner.

-Det blir så himla lätt att man pratar "börvärden" eller "önskat läge" utan att adressera det som kan överbrygga gapet dit. Jag begår samma fel.

-Kom på en liknelse mellan musik och racing.
+Efter att ha följt diskussionerna om TTA har jag konstaterat att den serien verkar vara som klassisk musik. Något som utövarna tycker är kul, tilltalar finsmakarna, men som få vill betala för.

+STCC får faktiskt representera punken här. Det är inte så noga hur duktig man är att köra eller driva ett team, attityden är viktigast. Något som få vill betala för.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Jag tycker det är bra att förare som Alx Danielsson och Jocke Mangs kör lite i båda serierna, mer sånt så kanske en del skribenter till slut glömmer bort att ödsla energi på att skriva negativa saker om den andra serien? Ekblom gästförare i Camaro Cup? Kristoffersson i Swedish GT?... thumbs up

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Fredrik Nyström skrev:
Jag tycker det är bra att förare som Alx Danielsson och Jocke Mangs kör lite i båda serierna, mer sånt så kanske en del skribenter till slut glömmer bort att ödsla energi på att skriva negativa saker om den andra serien? Ekblom gästförare i Camaro Cup? Kristoffersson i Swedish GT?... thumbs up


+1 på den. Ner med revirpinkande och Upp med korsbefruktning!!!


Börjar genast klura vilka fler det vore skitskoj att se i Camaro Cup

_________________
Magnus Thomé
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Kanske är camaron cup som är framtiden!
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Björn skrev:
Kanske är camaron cup som är framtiden!


Camaro Cup är riktigt kul serie just nu!

Fast är det bara jag som tycker om årets racing utbud? Gillar båda TTA och STCC även om båda serierna kan bli bättre! Visst det är tråkigt med massa tjafs men det var ju länge sen man hade så mycket att titta på.

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Alla gillade ju inte TTAs race på Gelleråsen. Men det gjorde jag Jag kanske har en hillbillyälskande Nascar-fan boende i mig

Gillar även Camaro Cup thumbs up thumbs up thumbs up Vore kul att se hur olika i toppeliten skulle kunna ta sig runt i hetluften där.

_________________
Magnus Thomé
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Magnus Thomé skrev:
Alla gillade ju inte TTAs race på Gelleråsen. Men det gjorde jag Jag kanske har en hillbillyälskande Nascar-fan boende i mig

Gillar även Camaro Cup thumbs up thumbs up thumbs up Vore kul att se hur olika i toppeliten skulle kunna ta sig runt i hetluften där.


Nascar Rocks!
Kanske var lite väl ruffigt ibland på Gelleråsen men det var ju inte händelselöst även om man räknar bort knuffarna. Linus Ohlssons uppkörning var ju helt klart imponerande! På TTA's forum påstod någon att Linus är en av dom som har minst budget för säsongen.. och han ligger tvåa i serien!
Linus kanske är vårt framtidshopp, han kör kanske F1 om några år och vips så har vi fått tillbaka publiken!

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783


Trådstartare
S Agartsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Alla gillade ju inte TTAs race på Gelleråsen. Men det gjorde jag Jag kanske har en hillbillyälskande Nascar-fan boende i mig

Gillar även Camaro Cup thumbs up thumbs up thumbs up Vore kul att se hur olika i toppeliten skulle kunna ta sig runt i hetluften där.


Nascar Rocks!
Kanske var lite väl ruffigt ibland på Gelleråsen men det var ju inte händelselöst även om man räknar bort knuffarna. Linus Ohlssons uppkörning var ju helt klart imponerande! På TTA's forum påstod någon att Linus är en av dom som har minst budget för säsongen.. och han ligger tvåa i serien!
Linus kanske är vårt framtidshopp, han kör kanske F1 om några år och vips så har vi fått tillbaka publiken!

Camaro Cup är kul! Mycket motor, minimalt med aero och däcksbegränsning gör det till en spektakulär klass (vilket en Modsportare gillar! )
Linus är grymt duktig och imponerar stort. Men jag är beredd att sätta pengar på att nåt F1 blir det inte. Därmed inte sagt att han inte har talangen för det. Han kan mycket väl gå vidare och köra DTM, BTCC, WTCC etc etc. Men för Formel 1 är vare sig STCC eller TTA rätt skola. Linus hade behövt åka kart sedan formelbil hela vägen för att utröna om talangen räcker till. Säger inte att annat än F1 är fel. Men medialt skulle svensk racing behöva en "Zlatan" i världsracingens finrum, och det finns inte utbildningsvägar för det i sverige. Du läser inte bygglinjen som ung om du vill bli kirurg, du läser Natur. Men vi måste ha folk i byggsvängen också...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
PorscheDennis
Grästorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 123



Jag tror att så länge det inte är någon bredd på olika förare utan bara ett fåtal personer som åker runt på banorna i Sverige. Så blir det inte någon bredd på publiken heller.

Om du som är aktiv och tävlar eller ordnar tävlingar funderar lite objektivt på detta så kommer du förstå vad jag menar.

Många som jag talat med vill se amatörracing med förare som de känner, grannar,arbetskolegor m.m. och är villiga att petala för det

Sen finns det massor med saker som är bra och dåliga med bilsporten, men om man lyckas få bredd i sporten så ger det ena det andra. I högre intäkter osv.

Sen är det väl kanon att STCC och TTA konkurerar snart kanske någon av dem förstår publik värdet i att skrota bajamajorna och investera i rena fina wc.

Dennis Andersson

_________________
Dennis Andersson
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



http://www.sbf.se/2012/08/22/racingens-utveckling-i-sverige/

Citat:
Svenska Bilsportförbundet har arrangerat ett möte i Åstorp med parterna för de båda serierna STCC/Svenska Mästerskapet och TTA-Elitserien i Racing för att diskutera Racingens utveckling och framtid i Sverige. Man har tittat på flera alternativ och möjligheter som skulle kunna realiseras redan till kommande säsong.

- Vi har arbetat med dessa frågor sedan hösten 2010 och har löpande kontakt med både Rickard Pålsson från STCC AB och Greger Petersson från TTA AB, säger SBF:s förbundsordförande Kåge Schildt.

Parterna ser positivt på dagens diskussioner där det kan finnas möjligheter till samverkan och har därför kommit överens om att träffas igen inom kort.


Det var väl på tiden, hoppas det leder till något vettigt.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783


Trådstartare
Klurax skrev:
http://www.sbf.se/2012/08/22/racingens-utveckling-i-sverige/

Citat:
Svenska Bilsportförbundet har arrangerat ett möte i Åstorp med parterna för de båda serierna STCC/Svenska Mästerskapet och TTA-Elitserien i Racing för att diskutera Racingens utveckling och framtid i Sverige. Man har tittat på flera alternativ och möjligheter som skulle kunna realiseras redan till kommande säsong.

- Vi har arbetat med dessa frågor sedan hösten 2010 och har löpande kontakt med både Rickard Pålsson från STCC AB och Greger Petersson från TTA AB, säger SBF:s förbundsordförande Kåge Schildt.

Parterna ser positivt på dagens diskussioner där det kan finnas möjligheter till samverkan och har därför kommit överens om att träffas igen inom kort.


Det var väl på tiden, hoppas det leder till något vettigt.

thumbs up
Får hoppas det löser sig så att energin kan läggas på konstruktivitet istället för krig och fredsmäkling...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



Vore det så himla tokigt att köra tta och STcc samma helg men som olika klasser?
vilken jäkla racinghelg det skulle kunna bli!
Sponsorerna skulle kunna bjuda på någort riktigt kul för sina inbjudna. Istf dagens varken eller

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Magnus Thomé skrev:
En person sa till mig häromdagen att trackdaysfären (inkl Ringen, slalom, drifting och div. liknande) har påverkat racingsverige negativt. Först förstod jag inte alls. Men resonemanget låter tyvärr väldigt riktigt:


- Om som genom ett trollslag trackdaysfären försvann fullständigt en dag så skulle en del av de som pysslar med det idag börja köra racing. Långt långt ifrån alla förstås. Men en hel del folk skulle det ändå bli. De här förarna är alltså alla de som inte hamnat i återväxten av racingsverige utan pysslar med annat istället, nämligen "trackdayande"

- Jag har alltid hoppats att tack vare att track days osv växt så enormt de senaste tio åren så skulle det göra att det blev ett flöde från track days över till racing, extramycket återväxt alltså. Men det flödet är inte så stort om man skärskådar det. Visst finns det en flöde av förare som går från track days till racing! Men det är inte så galet många. Och det man får som inflöde den vägen kompenserar inte den förlust av förare som hade gått direkt till racing om track days av någon anledning inte fanns alls.


Nu har det inte direkt bäring på elitracingen, medial bevakning osv osv. Men minskad återväxt - om det nu är en realitet och inte bara ett befarande - är ett stort hot om än med fördröjning.


Jag är tveksam till om du har rätt här. För mig och många andra har det varit tvärt om. Vi har börjat med trackdays men upptäckt att det saknas ett moment (läs: Tävling) samt tyckt att tempot är för lågt. Vi har därför börjat tävla istället i olika klasser. Måhända att det är på gräsrotsnivå men de flesta måste börja någonstans. Jag kan inte se att trackdays är av ondo genom min egen erfarenhet och resonemang. Det som vore kul dock vore om fler släppte sargen och började tävla

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



JohnC skrev:
Magnus Thomé skrev:
En person sa till mig häromdagen att trackdaysfären (inkl Ringen, slalom, drifting och div. liknande) har påverkat racingsverige negativt. Först förstod jag inte alls. Men resonemanget låter tyvärr väldigt riktigt:


- Om som genom ett trollslag trackdaysfären försvann fullständigt en dag så skulle en del av de som pysslar med det idag börja köra racing. Långt långt ifrån alla förstås. Men en hel del folk skulle det ändå bli. De här förarna är alltså alla de som inte hamnat i återväxten av racingsverige utan pysslar med annat istället, nämligen "trackdayande"

- Jag har alltid hoppats att tack vare att track days osv växt så enormt de senaste tio åren så skulle det göra att det blev ett flöde från track days över till racing, extramycket återväxt alltså. Men det flödet är inte så stort om man skärskådar det. Visst finns det en flöde av förare som går från track days till racing! Men det är inte så galet många. Och det man får som inflöde den vägen kompenserar inte den förlust av förare som hade gått direkt till racing om track days av någon anledning inte fanns alls.


Nu har det inte direkt bäring på elitracingen, medial bevakning osv osv. Men minskad återväxt - om det nu är en realitet och inte bara ett befarande - är ett stort hot om än med fördröjning.


Jag är tveksam till om du har rätt här. För mig och många andra har det varit tvärt om. Vi har börjat med trackdays men upptäckt att det saknas ett moment (läs: Tävling) samt tyckt att tempot är för lågt. Vi har därför börjat tävla istället i olika klasser. Måhända att det är på gräsrotsnivå men de flesta måste börja någonstans. Jag kan inte se att trackdays är av ondo genom min egen erfarenhet och resonemang. Det som vore kul dock vore om fler släppte sargen och började tävla


Den som sa det till magnus var jag... men inte alls i meningen av att trackday var av ONDO...

men däremot så tror jag fortfarande att trackday-körningen och kulturen har gjort att "riktig" racing har tappat både deltagare och intresse mot vad det hade gjort om inte trackday-kulturen funnit....

lite typ som förr i tiden så hade vi 2 tv-kanaler och Dallas vart nånting som ALLA pratade om och tittade på...
Nu finns det 100tals kanaler och även webb och annat.. och visst är nya dallas bra gjort, men någon jättesnackis och miljontals tittare som följer det varje dag.. näe......

sen om det är dåligt eller bra, får man ju tycka vad man vill om... jag har bara noterat att det känns så iaf för mig..... och inte heller speciellt konstigt.... samhället är mycket mer diversifierat mot vad det var för typ 25 år sen och framförallt, det finns så många fler valmöjligheter både på vad man kan göra och uppleva.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
... samhället är mycket mer diversifierat mot vad det var för typ 25 år sen och framförallt, det finns så många fler valmöjligheter både på vad man kan göra och uppleva.


Ja det är många parametrar att klura kring om man satt med uppgiften att få ett brett starkt uppsving av intresset för svensk racing. Jag håller med om att gamla sanningar inte alltid är sanningar längre. De måste skärskådas på nytt en och en separat.

Kan det vara så illa att om vi hade en Ronnie Peterson, Björn Borg eller Ingemar Stenmark idag så skulle det inte alls få samma totala genomslag som det gjorde då? Jo... jag antar att det skulle få ett sämre genomslag iaf. Men svenska folket sluter fortfarande upp som en man om det blir något alldeles extra unikt fantastiskt. Men ribban har höjts, jösses va jobbigt det blev nudå Kanske just det här är en delförklaring till att Mattias Ekström inte påverkat racingintresset i breda lager

_________________
Magnus Thomé
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Magnus Thomé skrev:
Fredrik - SLC skrev:
... samhället är mycket mer diversifierat mot vad det var för typ 25 år sen och framförallt, det finns så många fler valmöjligheter både på vad man kan göra och uppleva.


Ja det är många parametrar att klura kring om man satt med uppgiften att få ett brett starkt uppsving av intresset för svensk racing. Jag håller med om att gamla sanningar inte alltid är sanningar längre. De måste skärskådas på nytt en och en separat.

Kan det vara så illa att om vi hade en Ronnie Peterson, Björn Borg eller Ingemar Stenmark idag så skulle det inte alls få samma totala genomslag som det gjorde då? Jo... jag antar att det skulle få ett sämre genomslag iaf. Men svenska folket sluter fortfarande upp som en man om det blir något alldeles extra unikt fantastiskt. Men ribban har höjts, jösses va jobbigt det blev nudå Kanske just det här är en delförklaring till att Mattias Ekström inte påverkat racingintresset i breda lager


Den här biten är vi helt överens om. Det enorma "brus" som finns idag att den typen av hjältar som man själv växt upp med en förpassade. Idag kan en bloggare eller såpa kändis få ett enormt större utrymme i media än en idrottare, vilket för mig fortfarande känns surrealistiskt.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Några funderingar på det här med att få fram förare i världselit-klass.
Oavsett syssla krävs det att starta tidigt för att nå världsklass. Oavsett om du vill bli pianist, ballerina, skidåkare eller racerförare. Det innebär att det så gott som alltid kräver engagerade föräldrar. En 7-åring drar inte igång en go cart-satsning på egen hand

Och track day-kulturen lockar enormt mycket personer som inte kört go-cart eller tävlat som unga, däremot blivit bilintresserade och ofta stegvis snöat in på trackdays och bankörning. Börjar ofta med en liten modifiering här och var och sen urartar det i olika stor utsträckning.
Min poäng är att det är en mycket större mängd personer nu som troligen skulle ta sina barn på större allvar när de säger "jag vill åka go-cart". Om track days inte fanns och rent förenklat 100% av småbarnsföräldrarna hade fotboll som intresse... ja då är det inte svårt att gissa vilken sport deras barn skulle börja träna

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

GustafB skrev:
Track day moms and dads


Kanonrätt tänkt kanske. Hoppeligen Är en naturlig fördröjning inbyggd i förloppet men inte omöjligt att gokart får ett uppsving de närmaste tio åren isf då. Känns inte som vi ser några tecken på detta än dock ?

Å andra sidan har jag aldrig fått något av mina barn att ÖHT bli intresserade. Massivt ointresse kan ju komma som en motreaktion på "det där tråååååkiga som pappa alltid håller på med"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Vad händer med svensk elitracing?
<<   1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45   >>
5 besök senaste veckan (240191 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande