Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-01 SMC 4 SYAB Raceway Kalmar
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (25152 totalt)
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



barre skrev:



Nu till en stor besvikelse. Nåt som jag inte sett hända på något annat ställe jag varit på. Rent ut sagt, för jävla skamligt.

Detta riktat till de 2 idioter, rent ut sagt, som fick för sig att börja bränna däck I KÖN precis framför bakomvarande bil. Idioter som ni hör inte hemma på såna här evenemang. Vid första tillfället så var det miffot i den "rosa" Porschen som spann loss framför en röd Honda, till synes, nylackad bil. Den andra gången var det dumfan i Corvette C4 cabben, men han fick också höra vad jag tyckte om hans idiotiska påhitt & vad som skulle hända honom om han upprepade sitt påhitt. Det var nämligen framför min urquattro han valde att bränna däck.
Om nu någon tycker att jag är orättvis så skulle jag vilja se hur ni själva hade reagerat. Tror inte Håkan med sin RS-replica, Öjje med deras gamla klenod....eller någon överhuvudtaget hade tyckt det var så smart.

Jag lekte av mig nere vid banslut där inga bilar stod & de som stod där var utom fara. När jag själv skulle värma innan start så sa jag till Dogge, bilen bakom i kön, att inte köra fram bilen förrän jag stod vid linjen.


Håller med dig i sak och pratade med de inblandade efteråt och kommer ej upprepas. Fullständig missbedömning och orespektfull handling från dessa förare.
Bra att man säger ifrån! Förstår att du blev upprörd , men jag anser att om man inte kan diskutera en sådan sak utan hot om grovt våld så har man tydligt visat vilken argumentationsförmåga man besitter och lagt sig själv på en låg nivå, och står därmed själv som den stora förloraren. (jag satt som passagerare i Corvetten lyssnade på hot-monologen)

I övrigt så var det lite lite vilda västern stämning rent generellt med dounats bakom kö/förbi bakersta bilarna, fullt flås med uppväxlingar även efter målgång mm.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Du har så rätt på alla punkter. Jag bedömde just honom, föraren i C4an, som en väldigt vårdslös person & ansåg inte att -ursäkta, är du snäll & inte sprätter grus på MIN dyrgrip, som väl valt vid tillfället. Hade det varit min andra bil så hade jag bett honom lite vänligare men nu sa jag verkligen till honom, att om han gör så en gång till så släpar jag honom ur bilen & ger honom på käften....tror du hörde samma sak. Jag sa det lugnt men bestämt. Det står jag för! Detta var då andra gången på dagen en sådan incident inträffade.

Det var också JAG som körde ner till andra sidan banslutet & spann med bilen. Dom som känner till min bil & dess historia vet nog också varför. Jag drar det lite kort ändå så du också förstår.

Bromsar nybyggda & var tvungna att testas. Detta nämnde jag också för någon av de äldre på plats. I Norge för 2 år sedan hade jag sådana problem att bakaxeln låste sig & bilen gled sidleds av banan. Detta resulterade i de skador du såg längs med hela sidan på bilen. Därför fortsatte jag efter & bromsade gång på gång allt hårdare. Här kunde man då vägen är bred & utom fara för mig själv/andra. På allmän väg testar jag inte gärna. Dessutom för att bilen inte är inreggad.
VId "lek" nere på banan så hade jag även där möjlighet att testa bromsarna då jag konstant satt & trycke på pedalen samt kollade på tempmätarna så allt funkade. Hade hoppats på at det skulle räcka runt bana, men icke.
Tror förresten jag skrev nåt om detta i mitt första inlägg i denna tråd...tackade personalen på plats för möjligheten att kunna göra detta & sa att jag hoppas det inte var enligt dem vårdslöst. Isf kommer det inte att upprepas. Kritik mot MIG kan riktas direkt mot mig, jag kan ta det

Dessutom ser jag mig inte som en förlorare när jag är tvungen att säga till en annan vuxen människa, oavsett hur, hur man ska & inte ska bete sig vid sådana tillställningar.

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Uppfattande aldrig att du körde den svarta Audin den verkar kry:), trodde bara du hade den röda.... Gillade skarpt ljudet från den svarta!! thumbs up Du gjorde en del nervösa i den svarta när du någon gång körde gjorde fint rökmoln och tillbaka runt kön. (jag stod på behörigt avstånd så jag brydde mig inte)
Personligen tycker jag det är lite kul med vilda västern så länge det är säkert.. men alla gör det inte.

Man kan vara väldigt tydlig även utan våldshot;)

Förslag från mig:
Tydliga ordningsregler för alla undviker tråkiga diskussioner efteråt.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



P.P. skrev:
Erik, kör på.

Björn, jag har ännu inte fått betalt för någon bild jag tagit, jag vet inte varför du skulle bli den första som gör det. Återkommer inom kort med ett gäng utplockade godbitar.

Bosse, gedigen insats thumbs up Jag ser att jag inte var den enda som fick agera kartläsare
Nu skall jag kolla igenom mina Sviestadsbilder, det är mycket nu... SPVM i helgen, någon?

Någon gång måste vara den första för allt

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Host, harkel, vem stod inte för rökmoln denna dag...

I övrigt, vi lyssnar och lär inför kommande gånger. Vi har, så här långt, bara fått positiv feedback ifrån SYAB, och kommer försöka förhandla oss till mer körtid inför nästa år.

Hur blev filmerna Barre, jag ser kameran monterad på på alla möjliga ställen på mina bilder.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005
Inlägg: 270



Tack för en trevligt träff!

Är det någon som har mer actionbilder på den vita bmw dieseln så tar jag gärna emot dem!

_________________
Jakob Josefsson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det enda min kamera hatar mer än vita bilar, är vita bilar med svarta fälgar. Jag har nästan gett upp att fotografera dem Så jag har inget mer att erbjuda. Ta Porschen nästa gång, den är lättare att fånga

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Skit också, jag hade bilen i molekyler igen. Banan ser grymt roligt ut!

Skulle vara kul att köra alla deltävlingar nästa år. Var hittar jag regler? Bör jag gå med i klubben?

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Vi hade skrivit in dig bland potentiella deltagare för att snabba upp inskrivningen på morgonen.

För att få vara med i själva SMC krävs klubbmedlemskap samt att man har en sportvagn enligt SPVMs regler. Sen tillåter vi andra bilar samt icke-medlemmar på våra körningar i Kalmar men resultet räknas inte in i SMC då.
Sen har vi delat upp det i de olika roadsport-klasserna. Din bil borde hamna i A, men du får inte köra med slicks om du vill att det ska räknas i SMC.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Regler

Nädå, det finns några få, enkla. Får se om jag kommer ihåg alla (jag som inte ens är med i tävlingssektionen ) Hjälm på huvudet, bälte runt kroppen och i övrigt säker bil (är inte bilen sbp eller sbf-godkänd och vi är osäkra vill vi gärna ta en titt), Klassindelning efter roadsportreglementet och om man skall vara med i sammanräkningen för Smålandscupen, körandes en, enl SPVM, sportbil. Jag antar att även vi tar upp modeller som inte finns med på listorna för diskussion. 3 sekunders tillägg för påkörd kon, struken tid om man kör fel.

Jocke, Krister och ni andra, har jag glömt något?

Fler medlemmar är alltid välkommet, så det vore ett rekordeligt skott i foten att säga nej

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Darn, långsammare än Jocke. För en gångs skull

En video på hur man INTE skall ta sig runt:




_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005
Inlägg: 270



P.P. skrev:
Det enda min kamera hatar mer än vita bilar, är vita bilar med svarta fälgar. Jag har nästan gett upp att fotografera dem Så jag har inget mer att erbjuda. Ta Porschen nästa gång, den är lättare att fånga


inte helt optimalt för min del då! det ska jag absolut göra! motorn måste vara ihop innan vinterns bravader!

_________________
Jakob Josefsson
Citera
elCrillo
Öland
Här sen Okt 2011
Inlägg: 2235



Såg min Alfa på flera bilder...! Men den stog fint parkerad på behörigt avstånd - får väl ta mod till mej i April -13 å va mä å leka, då...!

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Andreas med toksänkt Polokombi lade väl ribban för vad som går att köra med på en lagom nivå tycker jag thumbs up

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Det här ser grymt roligt ut

Måste se om man man kan komma på nästa om det blir fler i år

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Zebb skrev:
Skit också, jag hade bilen i molekyler igen.


Har du redan börjat plocka i det nya?

_________________
Martin Öberg
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



P.P. skrev:
Darn, långsammare än Jocke. För en gångs skull

Hmm, du såg nog inte tiderna jag satte under "hopp o lek"
jag vet iofs att jag kommer att få äta upp det på Sviestad om vi båda är där

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
I WILL hunt you down Skall vi boka in säsongsavslutningen här och nu?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Det tycker jag.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Sorry Joakim och PP, jag skulle givetvis ringt och avanmält. Tyvärr har jag haft tankarna någon annanstans.

Är det smidigast om jag blir medlem till våren, eller missar jag något då?

Obizzz skrev:
Zebb skrev:
Skit också, jag hade bilen i molekyler igen.


Har du redan börjat plocka i det nya?


Nej, jag märkte några dagar innan att mitt tråg TOKläckte så jag måste fixa det asap. Bilen ska vara ihop till helgen igen är tanken.

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Zebb skrev:
Sorry Joakim och PP, jag skulle givetvis ringt och avanmält. Tyvärr har jag haft tankarna någon annanstans.

Det är lugnt, vi hade ju ingen föranmälan heller.

Zebb skrev:

Är det smidigast om jag blir medlem till våren, eller missar jag något då?

Jag tror vi brukar göra som så att om folk blir medlemmar på hösten så gäller det även nästa år. Eller hur är det med det PP?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Eftersnack
2012-09-01 SMC 4 SYAB Raceway Kalmar
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (25152 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande